2025-08-21, 13:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Poenget mitt er at de skyldige må finnes for at AE skal bli funnet. De finner ikke AE uten å ta de skyldige.
Derfor er det meningsløst å be om tips som fører til at AE blir funnet uten at de skyldige blir tatt.

Comprende?
Jeg forstår meget godt. Det er ikke et problem at de skyldige blir tatt. Det blir et bonus.
Citera
2025-08-21, 13:09
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Nei, det er ikke en selvmotsigelse, det er allerede opplyst at TH og familien ønsker å betale dusør for å få AEH hjem, slik at hun får en verdig begravelse. Hverken Hagenfamilien eller politet ønsker å belønne kidnapperne. I utgangspunktet er det ikke ønskelig å benytte dusør, for konsekvensen blir da at andre kan få økonomiske fordeler av den kriminelle handlingen. Familien har fått valget mellom pest og kolera, som betyr at de må velge én av to scenario:

Pest: ingen belønning, AEH ikke hjem.
Kolera: belønning, AEH hjem

Tror vi med disse mislykkede bortforklaringene dine kan konkludere med at dusøren på bare likfunn, tyder på at TH er GM, spesielt etter at denne dusøren kom så og si rett etter at TH slapp ut av varetekt.
Tror vi også kan konkludere med at liket ikke finnes. Ikke engang beinene igjen.
Mulig er hun malt opp, eller løst opp i syre, og så dumpet i en elv som leder ut til havet.
Citera
2025-08-21, 13:21
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Du misforstår. Det er hvorvidt det er mulig å avgjøre 100% sikkert om et tips har ført til en oppklaring, eller ikke, som kan være problematisk. På tidspunktet en sak endelig blir løst, kan det i praksis være ekstremt mange tips som kunne ha ledet til en oppklaring. Dersom TH hadde gått ut med dusør for tips som kan lede til at saken blir løst, kunne det blitt vanskelig å avgjøre hvem som faktisk hadde rett til dusøren. Det kunne også ha dukket opp andre opplysninger senere, som forandret hele saken. En oppklaring på grunnlag av tips krever langvarige undersøkelser, mens funn av kropp, slik Lorentsen forklarte, er konkret, og lett å avgjøre i tilfelle tipset utløser dusør.

Høres mer ut som en bortforklaring, enn en forklaring. I de sakene jeg listet opp, har det ikke blitt noen løsning i saken, og langt mindre noen krangel om hvem som skulle ha dusøren.
Så TH ønsker rett og slett ikke at GM skal tas, så enkelt er det.
Citera
2025-08-21, 13:21
Medlem
Solviuss avatar
Citat:
Jeg forstår meget godt. Det er ikke et problem at de skyldige blir tatt. Det blir et bonus.

Viss det ikke er et problem for TH at de skyldige blir tatt, så hvorfor ingen belønning for dette?

Det motsatte er jo opplagt, opp i dagen og soleklart. TH vil ikke at (han) de skyldige blir tatt.

Hvem i all verden ville utlovet dusør for å selv bli tatt? Det sier seg selv at det er en dårlig ide.
Citera
2025-08-21, 13:27
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:

Nei, det er vel strengt tatt et problem hvis de ikke blir tatt. For da finner man i hvertfall ikke AE heller.

Å kalle det en "bonus" virker helt kørka. Som om politiets etterforskning var helt meningsløs.
Citera
2025-08-21, 13:33
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sukhoi34
TH kunne ha gjort det gratis, om hun ikke er fullstendig opplyst i syre da.

Dusøren på 10 millioner virker nesten som en slag erting. Han vet at liket aldri vil bli funnet.
Politiet har lett rundt. Tror det var Formann som så politiets hvite Toyota Landcruiser litt ved siden av veien et sted. De drev å sjekket nedi en kum. Tror ikke hun noen gang vil bli funnet.
Eneste hvis TH har gravd henne ned et sted mot Gran Kommune.

Michael Winger, som kanskje bare jeg her i tråden tror på, sa; "Tviler på at hun vil bli funnet. Hvis det har skjedd med henne det som jeg ser har skjedd med henne, så vil hun neppe bli funnet."
Så han antyder jo at hun har blitt tilintetgjort, enten med kvern eller syre.
Citera
2025-08-21, 13:41
Medlem
Solviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Dusøren på 10 millioner virker nesten som en slag erting. Han vet at liket aldri vil bli funnet.
Politiet har lett rundt. Tror det var Formann som så politiets hvite Toyota Landcruiser litt ved siden av veien et sted. De drev å sjekket nedi en kum. Tror ikke hun noen gang vil bli funnet.

Michael Winger, som kanskje bare jeg her i tråden tror på, sa; "Tviler på at hun vil bli funnet. Hvis det har skjedd med henne det som jeg ser har skjedd med henne, så vil hun neppe bli funnet."

Man kan vel, trygt si at mange oppfattet dusørmodellen som en provokasjon og erkjennelse.

TH var jo nesten som milliardær nødt til å komme med noe og dette kompromisset er jo fullstendig sjølmål. Derfor strider henleggelsen mot almen rettsoppfattning og har en stor tillits kostnad for politiet.

Tror endel politifolk skjønner at de bare blir brukt i et spill her, Råttent spill og sitter tilbake med klovnehatten totalt overkjørt av stats og riksadvokater, dvs Holden og TH sine venner.
Citera
2025-08-21, 13:53
Medlem
Citat:

Var stygg den syra, lik rett og slett damper bort og væska blir helt klar og ren igjen.
Citera
2025-08-21, 14:12
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sukhoi34
Var stygg den syra, lik rett og slett damper bort og væska blir helt klar og ren igjen.

Ja, det så nesten ut som at det på en måte tok fyr, bare at man ikke kunne se noen flamme. Det ble svart, og det kom røyk opp.
Det svarte ble etter kort tid blankt igjen.
Citera
2025-08-21, 14:26
Avslutad
Citat:
Tror vi med disse mislykkede bortforklaringene dine kan konkludere med at dusøren på bare likfunn, tyder på at TH er GM, spesielt etter at denne dusøren kom så og si rett etter at TH slapp ut av varetekt.
Tror vi også kan konkludere med at liket ikke finnes. Ikke engang beinene igjen.
Mulig er hun malt opp, eller løst opp i syre, og så dumpet i en elv som leder ut til havet.

Citat:
Det er ikke bortforklaringer, det jeg skriver, det er hvordan jeg ser saken. Du kan selvfølgelig ikke vite hva som har skjedd utifra det.
Citat:
Det kan du ikke vite. Du kan skrive hva du tror, men det dreier seg som regel om å konkludere, når det gjelder deg, og det er jo sørgelig for alle de uskyldige, som du streifer borti hele tiden.
Citat:
dumpet i en elv som leder ut til havet
Men du er detaljrik når du konstruerer historiene dine, det skal du ha.
Citera
2025-08-21, 14:29
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Det er ikke bortforklaringer, det jeg skriver, det er hvordan jeg s...

Jeg har konkludert ut i fra dine innlegg, og ferdig med det.
Citera
2025-08-21, 14:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Nei, det er vel strengt tatt et problem hvis de ikke blir tatt. For da finner man i hvertfall ikke AE heller.

Å kalle det en "bonus" virker helt kørka. Som om politiets etterforskning var helt meningsløs.
Bonus er bonus, og betyr slett ikke at politiets etterforskning er meningsløs. Politiet har fått mange tips allerede, uten å betale en eneste krone, eller annen valuta, hvis det var uklart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in