Citat:
Og derfor holder jeg en knapp på at saken siste ord ikke er sagt fordi det må ha vært en rekke folk i politiet som føler seg fullstendig overkjør av de tidligere kollegaene til advokat Holden og hans tidligere sjef Riksadvokaten. Med det skal det sies at jeg regner nåværende og forhenværende som to fjær fra sammen fugl.
På et eller annet tidspunkt får man nok og for meg er det ganske synlig med de tette bånd til Øvre Påtalemyndighet og Forsvareren/ advokaten til barna. Det tror jeg det må være også for folk i politiet som faktisk ønsker at rett drapsmann skal taes og intet annet.
Disse lekkasjene har jo heller ikke vært til politiets fordel og minner om at Stats og Riksadvokat embede, dvs Holdens gode kontakter, har direkte tilgang til polities "ALTINN" der de skal logge alt vedrørende hva de finner ut, mener, har funnet av bevis etc, slik at man kan desverre ikke se bort fra at lekkasjene er kommet TH til fordel fra det holdet, fordi man skulle bygge politiets proffesjonalitet i saken, fremstille det som personlig og hatfullt, samtidig som man bygger opp illusjonen og bildet av TH som offer for overgrep etc fra Politiet.
På et eller annet tidspunkt får man nok og for meg er det ganske synlig med de tette bånd til Øvre Påtalemyndighet og Forsvareren/ advokaten til barna. Det tror jeg det må være også for folk i politiet som faktisk ønsker at rett drapsmann skal taes og intet annet.
Disse lekkasjene har jo heller ikke vært til politiets fordel og minner om at Stats og Riksadvokat embede, dvs Holdens gode kontakter, har direkte tilgang til polities "ALTINN" der de skal logge alt vedrørende hva de finner ut, mener, har funnet av bevis etc, slik at man kan desverre ikke se bort fra at lekkasjene er kommet TH til fordel fra det holdet, fordi man skulle bygge politiets proffesjonalitet i saken, fremstille det som personlig og hatfullt, samtidig som man bygger opp illusjonen og bildet av TH som offer for overgrep etc fra Politiet.
Det var jo 3 polititopper som gikk i protest. Dette er lenge siden nå, men de gikk nok i protest fordi det allerede da var blitt bestemt at saken mot TH skulle henlegges. Det ble sagt at det var en intern krangel om resurser. Klart, de kunne jo ikke gå ut med det da, at saken mot TH skulle henlegges.
Jeg tenker at det sier noe om det omfattende indisiegrunnlaget politiet må ha mot TH.
Har ikke hørt om noe slikt før, at 3 topper går i protest. I tillegg sa Gjermund Hanssen opp sin stilling i Øst Politidistrikt rett før dette. Så da er det 4. Og så er det Brøske og denne eks-jugoslaven Harris Hrenovica.
Hrenovica gikk over til PST, mens Brøske står det ikke noe om noen steder. Så det er ting som skjer bak kulissene som vi bare ser silhuettene av.
Man skal ikke se bort i fra at TH kan ha bestukket folk. Han har mye penger.
Bevisene ligger jo i arkiver, men hvis en eller annen fjerner bevis, så får de ikke laget noen sak mot han. Vi vet jo at TH har forsøkt å påvirke etterforskningen, men også forsøkt å få truet folk til taushet.
Eks-svogeren ble truet av denne Sverre. Og det er nok også Sverre som har truet L!v 3ngom.
Hun sier at hun skvetter til hvis det kommer folk bak henne i butikken, og at hun ikke lengre tør å gå ut om kveldene. Hva trusselen spesifikt går ut på, kom ikke fram i media, men det må være noe alvorlig.
Sverre har en sønn som er politi. Jon heter han.
Tror ikke en lekkasje i saken lekket til TH, gir han samme fordelene som Jensen evt hadde.
Nå er jo dette kun konspirasjonsteorier, men Jensen ville jo hatt den fordelen av at han kunne sluttet kontakten med Cappelen, noe han ikke gjorde.
TH vil jo ha den fordelen at han får øvd seg til en rettsak. Han vil kunne få tilgang til vitner, noe han også antakelig vis har fått. Ser for meg at han har fått tilgang til hva denne Fru Engom har sagt.
Senast redigerad av Skaanseth 2025-08-20 kl. 20:09.
Senast redigerad av Skaanseth 2025-08-20 kl. 20:09.