2025-08-20, 15:53
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Årsaken til at du ikke kan bruke sakene du sammenligner med renvaskelsen av TH, er fordi det i samtlige andre saker du refererer til, foreligger et større grunnlag for mistanke.
Ifm etterforskningen av TH så har altså politiet langt på vei klart å bevise at han er uskyldig.

Det er jo dine ord. Du sitter på feil side av bordet.

Jeg spurte om på hvilken måte de har bevist at han er uskyldig, og svaret du gir, er at du bare repeterer det samme en gang til. Konklusjon: Politiet har ikke funnet noe som peker vekk fra TH.

Det er forskjell på å ha klart å bevise hans uskyld, og det å ikke ha nok bevis. Politiet henla etter kode 058, mens den som kjenner saken dårligst i påtalemyndigheten, henla etter kode 103.
Senast redigerad av Skaanseth 2025-08-20 kl. 15:56.
Citera
2025-08-20, 16:04
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Det er i hvert fall tydelig at TH tror han står over samfunnet, eller i hvert fall politiet.
Om arrestasjonen sa han følgende; "de kunne bare ringt meg, så kunne jeg stukket innom".
Han har jo en helt egen virkelighetsoppfatning. Han forstår ikke hvordan ting fungerer.
Og han prøvde å ta over hele avhøret.
Han trodde han kunne styre at politiet ikke skulle undersøke andre etasje i boligen. Han blåste seg opp og var hissig.

"Hun kunne bare dratt hvis hun ville", "de kunne bare ringt meg"...

Gjenklangen av en klassisk psykopat. Litt som "Trailermannen" Pål Olsen som hadde holdt en kvinne innesperret i traileren i flere uker mens han voldtok og banket henne. Han påsto hun var påtrengende, og at han var glad da hun klarte å stikke av. Hun som var "kjæreste" med ham da han ble intervjuet av NRK til Brennpunkt, sto og løy for kamera og påsto han var omtenksom og snill. Men da hun ble spurt om han hadde slått henne, så hun vekk og sa "ikke som hun kunne huske".

Jeg ser ingen annen mulighet enn at det må være et slags "Stockholm-syndrom" involvert. Enten det er fremkalt av ren frykt, eller en blanding av frykt og respekt. En i THs nære slekt har fortalt at han nesten ødela livet hennes da hun jobbet for ham på 90-tallet, og at han er "helt jævlig". Men likevel forsvarer hun ham og sier han ikke har drept AE.
Citera
2025-08-20, 16:27
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
"Hun kunne bare dratt hvis hun ville", "de kunne bare ringt meg"...

Gjenklangen av en klassisk psykopat. Litt som "Trailermannen" Pål Olsen som hadde holdt en kvinne innesperret i traileren i flere uker mens han voldtok og banket henne. Han påsto hun var påtrengende, og at han var glad da hun klarte å stikke av. Hun som var "kjæreste" med ham da han ble intervjuet av NRK til Brennpunkt, sto og løy for kamera og påsto han var omtenksom og snill. Men da hun ble spurt om han hadde slått henne, så hun vekk og sa "ikke som hun kunne huske".

Jeg ser ingen annen mulighet enn at det må være et slags "Stockholm-syndrom" involvert. Enten det er fremkalt av ren frykt, eller en blanding av frykt og respekt. En i THs nære slekt har fortalt at han nesten ødela livet hennes da hun jobbet for ham på 90-tallet, og at han er "helt jævlig". Men likevel forsvarer hun ham og sier han ikke har drept AE.

Psykopatene er helt utrolig snill, omtenksom og hjelpsom i begynnelsen, og kanskje litt tøff, og det er det som skaper det man kaller det psykopatiske bånd, og så når dette er etablert, så starter nedbyggningen, men iblandet snillhet sånn at offeret tror at han egentlig er snill.
Offeret husker den første tiden, og håper og tror at det en gang skal komme tilbake til det, men så skjønner de dessverre ikke at alt bare er et stort skuespill.
Og så har man kvinner som tiltrekkes av psykopater, av ukjente grunner. Det var en fengselsbetjent som giftet seg med Ubåt-Madsen. Tror hun fikk oppsigelse, men skal ikke si det helt sikkert.
Madsen er 110% psykopat, og vel så det. Antakelig vis 10 ganger verre enn TH.
Man kan se på blikket hans at det er noe helt skrudd. Litt sjeløyd eller hvordan jeg skal forklare det.
De som var i det ranet i Stockholm var neppe psykopater, men de var jo voldelige bankranere, og kvinnene ble sammen med disse folkene etterpå. Giftet seg. Det ble kalt stockholmssyndromet.
Det er nok sikkert noe med det samme som skjer med kvinner som blir sammen med psykopater og blir fanget. TH skal ha vært en sånn tøff type når han var ung. Gikk med skinnjakke og sloss.
Usikker på hvem han var som ung sånn i væremåte. Har en oppfattelse av psykopater bare blir verre og verre med årene.
Citera
2025-08-20, 17:00
Avslutad
Citat:
Det er nå opplysninger som du selv har kommet med. Admin her kjenner ikke til dine psykiske problemer, så det er nok du som er den rette til å svare på dette.

Jeg lyver ikke. Og jeg ser heller ikke hvorfor man skulle lyve og overdrive om TH. Det vil jo selvfølgelig ikke føre til noen siktelse om jeg skriver her at han slo og truet kona si med pistol, det skjønner du også. Men du derimot, lyver, og det ganske så ofte. Bl.a. skreiv du at det sto i "Lørenskogmysteriet" at medisinen som politiet fant, var antidepressiva. Dette ble tilbakevist av flere andre her som også har boken.
Og så skreiv du nettopp at det er funnet bevis som peker vekk fra TH. Du lyver hele tiden.
Jeg har ikke løyet om noe som helst. Du vrir og vender på absolutt alt, og legger til akkurat hva som måtte passe deg. Inkl usakligheter i situasjoner når du sliter med å argumentere

Jeg har aldri skrevet om noe som helst som ikke allerede har blitt opplyst offentlig.

Imotsetning til deg som har spredd ekstremt mange påstander, som aldri har blitt bekreftet offentlig, hverken før eller siden. Og som derfor mest sannsynlig er bare løgner, overdrivelser og vis vas.

Politiet er ferdig med alle undersøkelser av TH, uten at de har funnet noe kriminelt, og det er det eneste sikre vi har å forholde oss til.
Citera
2025-08-20, 17:15
Avslutad
Citat:

Jeg spurte om på hvilken måte de har bevist at han er uskyldig, og svaret du gir, er at du bare repeterer det samme en gang til. Konklusjon: Politiet har ikke funnet noe som peker vekk fra TH.

Det er forskjell på å ha klart å bevise hans uskyld, og det å ikke ha nok bevis. Politiet henla etter kode 058, mens den som kjenner saken dårligst i påtalemyndigheten, henla etter kode 103.
Nei, det er ikke mine ord. Det er hva som fremkom da Riksadvokaten bekreftet henleggelsen.
Årsaken til at det ikke er mulig å gå nærmere inn på "konkret hva", som renvasket eller beviste langt på vei at TH var uskyldig, er sikkert fordi det vil ødelegge for den videre etterforskningen. Noe sånn i den duren.
Citera
2025-08-20, 17:18
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Jeg har ikke løyet om noe som helst. Du vrir og vender på absolutt alt, og legger til akkurat hva som måtte passe deg. Inkl usakligheter i situasjoner når du sliter med å argumentere

Jeg har aldri skrevet om noe som helst som ikke allerede har blitt opplyst offentlig.

Imotsetning til deg som har spredd ekstremt mange påstander, som aldri har blitt bekreftet offentlig, hverken før eller siden. Og som derfor mest sannsynlig er bare løgner, overdrivelser og vis vas.

Politiet er ferdig med alle undersøkelser av TH, uten at de har funnet noe kriminelt, og det er det eneste sikre vi har å forholde oss til.

Du løy og sa at det sto i boka at medisinen som politiet fant, var antidepressiva.
Nå lyver du igjen når du nekter for å ha skrevet dette.

Mange av tingene jeg har skrevet har blitt bekreftet i ettertid. Bl.a. det med kontrakten.

Politiet, som er de som kjenner saken best, ville henlegge etter kode 058, samme kode som ble brukt i Vålnes- og Dung-saken. Det vil si at det kan være bevis, men ikke nok til å tiltale han.

Politioverbetjent. Politiadvokat, Politistasjonssjef, Politimester, Politidirektør, Statsadvokat og til slutt Riksadvokat.
Å spørre Riksadvokaten, blir som å spørre syvende far i huset, hvis du husker han.
Det var han som bestemte i huset, men han var trollgammel og døv, og fikk ikke med seg så mye av hva som skjedde rundt han. Antakelig vis henla han etter kode 103, fordi han gikk i psykopatfella og syntes synd i TH. https://imgur.com/a/huDUWia
Citera
2025-08-20, 17:19
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Nei, det er ikke mine ord. Det er hva som fremkom da Riksadvokaten bekreftet henleggelsen.
Årsaken til at det ikke er mulig å gå nærmere inn på "konkret hva", som renvasket eller beviste langt på vei at TH var uskyldig, er sikkert fordi det vil ødelegge for den videre etterforskningen. Noe sånn i den duren.

Så Riksadvokaten sitter på beviser som politiet ikke sitter på?

Riksadvokaten har ikke sagt at det ligger mer beviser til grunn i Vassbakksaken, sammenliknet med Hagen-saken.

Og så må jeg si til deg som til Norrmann, Riksadvokaten er ikke en politimann. Det er riktig at han sitter øverst i det som man kaller påtalemyndigheten, men han er ikke en politimann, så du kan ikke kalle han for en del av politiet.
Senast redigerad av Skaanseth 2025-08-20 kl. 17:22.
Citera
2025-08-20, 17:29
Avslutad
Citat:
AE forsvant oktober 2018. TH blir arrestert 28 april 2020. I løpet av denne tiden har han ikke utlovd noen dusør. I alle de andre kjente drapssakene jeg listet opp her om dagen, ble det utlovd dusør.
Og så, når TH blir arrestert, så kommer det plutselig dusør. Men bare for liket. Ikke for noen oppklaring. Selv ikke i dag mange år etterpå kommer det noen dusør. Vi snakker her om en mann som er god for i dag 2.9 milliarder. Veldig mye penger. Jeg gjorde et regnestykke på det her om dagen for å illustrere hvor mye det egentlig er. Altså fra Oslo til Lillestrøm er det 21.6 km. og hvis man setter 4130 biler tett i tett og som hver koster 700.000 hver, så har man formuen til TH.
Men noen dusør for oppklaring av saken, ser man ikke.
Men i Norge har vi en slik holdning til kidnappere, og de som beskytter kidnappere, at de ikke skal belønnes for slike grusomheter. Det samme gjelder altså de som har opplysninger som kan løse saken, i Norge ønsker vi ikke å belønne de som ikke vil gi opplysninger, som kan løse kidnapping-/drapsaken, uten å få betalt. Det er mange som har gitt alle opplysninger de har, uten å få betalt. Politiet forventer at slike opplysninger er gratis.
Citera
2025-08-20, 17:41
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Men i Norge har vi en slik holdning til kidnappere, og de som beskytter kidnappere, at de ikke skal belønnes for slike grusomheter. Det samme gjelder altså de som har opplysninger som kan løse saken, i Norge ønsker vi ikke å belønne de som ikke vil gi opplysninger, som kan løse kidnapping-/drapsaken, uten å få betalt. Det er mange som har gitt alle opplysninger de har, uten å få betalt. Politiet forventer at slike opplysninger er gratis.

Jeg har ikke så veldig lange innlegg i slenge, så det skulle jo være mulig for deg å kunne få med deg det hele. I de 5 mest kjente uløste drapsssakene, så ble det utlovd dusør i samtlige, uten om de sakene der man antar at ektefelle står bak.
Så jo, i Norge, vil vi ha drapssaker oppklart. Men det er jo familien som må utlove dusøren, det kan ikke politiet gjøre.
Det er ikke snakk om å beskytte drapsmennene, men kanskje det sitter noen der ute som ikke tør snakke.
Kanskje sitter det en oppi blokka over plenen, og som har videoopptak av bilene, men ikke tør gi dette til politiet i frykt for represalier? Kanskje han har kone og barn og lever et fredelig liv og ønsker at det skal forbli slik. Hvis han hadde blitt lokket med noe penger, så hadde det jo kunne løst saken.
Men det er jo tydelig at TH ikke ønsker noen løsning i saken. Han ønsker rett og slett ikke at GM skal bli tatt, og det er fordi at det er han som er GM.
Citera
2025-08-20, 18:18
Medlem
Solviuss avatar
Citat:

Jeg tviler ikke på galskapen, men stusser litt over at Riksadvokaten kan henlegge en sak politiet har henlagt?

Forutsettningen for en etterforskning er jo en anmeldelse, men politiet kan også ta ut siktelse, like som riksadvokaten, noe som er regulert ved lov.

Riksadvokaten må så ha henlagt henleggelsen.

Egentlig er det litt vanskelig å forstå på annet vis en at han så må ha underkjent politiets henleggelse for så å kjøre inn en annen kode.

#Broderskapbånd
Citera
2025-08-20, 18:25
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solvius
Jeg tviler ikke på galskapen, men stusser litt over at Riksadvokaten kan henlegge en sak politiet har henlagt?

For ordens skyld - politiet innstilte på at Riksadvokaten skulle henlegge på bevisets stilling.
Statsadvokaten gikk inn for intet straffbart forhold anses bevist, og det var altså Riksadvokaten enig i.

Avviket mellom politi og øverste påtalemyndighet er interessant.
Citera
2025-08-20, 18:39
Medlem
Solviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
For ordens skyld - politiet innstilte på at Riksadvokaten skulle henlegge på bevisets stilling.
Statsadvokaten gikk inn for intet straffbart forhold anses bevist, og det var altså Riksadvokaten enig i.

Avviket mellom politi og øverste påtalemyndighet er interessant.

Og derfor holder jeg en knapp på at saken siste ord ikke er sagt fordi det må ha vært en rekke folk i politiet som føler seg fullstendig overkjør av de tidligere kollegaene til advokat Holden og hans tidligere sjef Riksadvokaten. Med det skal det sies at jeg regner nåværende og forhenværende som to fjær fra sammen fugl.

På et eller annet tidspunkt får man nok og for meg er det ganske synlig med de tette bånd til Øvre Påtalemyndighet og Forsvareren/ advokaten til barna. Det tror jeg det må være også for folk i politiet som faktisk ønsker at rett drapsmann skal taes og intet annet.

Disse lekkasjene har jo heller ikke vært til politiets fordel og minner om at Stats og Riksadvokat embede, dvs Holdens gode kontakter, har direkte tilgang til polities "ALTINN" der de skal logge alt vedrørende hva de finner ut, mener, har funnet av bevis etc, slik at man kan desverre ikke se bort fra at lekkasjene er kommet TH til fordel fra det holdet, fordi man skulle bygge politiets proffesjonalitet i saken, fremstille det som personlig og hatfullt, samtidig som man bygger opp illusjonen og bildet av TH som offer for overgrep etc fra Politiet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in