Citat:
Ursprungligen postat av
Svartediket
"Hun kunne bare dratt hvis hun ville", "de kunne bare ringt meg"...
Gjenklangen av en klassisk psykopat. Litt som "Trailermannen" Pål Olsen som hadde holdt en kvinne innesperret i traileren i flere uker mens han voldtok og banket henne. Han påsto hun var påtrengende, og at han var glad da hun klarte å stikke av. Hun som var "kjæreste" med ham da han ble intervjuet av NRK til Brennpunkt, sto og løy for kamera og påsto han var omtenksom og snill. Men da hun ble spurt om han hadde slått henne, så hun vekk og sa "ikke som hun kunne huske".
Jeg ser ingen annen mulighet enn at det må være et slags "Stockholm-syndrom" involvert. Enten det er fremkalt av ren frykt, eller en blanding av frykt og respekt. En i THs nære slekt har fortalt at han nesten ødela livet hennes da hun jobbet for ham på 90-tallet, og at han er "helt jævlig". Men likevel forsvarer hun ham og sier han ikke har drept AE.
Psykopatene er helt utrolig snill, omtenksom og hjelpsom i begynnelsen, og kanskje litt tøff, og det er det som skaper det man kaller det psykopatiske bånd, og så når dette er etablert, så starter nedbyggningen, men iblandet snillhet sånn at offeret tror at han egentlig er snill.
Offeret husker den første tiden, og håper og tror at det en gang skal komme tilbake til det, men så skjønner de dessverre ikke at alt bare er et stort skuespill.
Og så har man kvinner som tiltrekkes av psykopater, av ukjente grunner. Det var en fengselsbetjent som giftet seg med Ubåt-Madsen. Tror hun fikk oppsigelse, men skal ikke si det helt sikkert.
Madsen er 110% psykopat, og vel så det. Antakelig vis 10 ganger verre enn TH.
Man kan se på blikket hans at det er noe helt skrudd. Litt sjeløyd eller hvordan jeg skal forklare det.
De som var i det ranet i Stockholm var neppe psykopater, men de var jo voldelige bankranere, og kvinnene ble sammen med disse folkene etterpå. Giftet seg. Det ble kalt stockholmssyndromet.
Det er nok sikkert noe med det samme som skjer med kvinner som blir sammen med psykopater og blir fanget. TH skal ha vært en sånn tøff type når han var ung. Gikk med skinnjakke og sloss.
Usikker på hvem han var som ung sånn i væremåte. Har en oppfattelse av psykopater bare blir verre og verre med årene.