Citat:
Alla undersökningar jag har sett visar att en mycket stor majoritet av ukrainarna vill fortsätta att försvara sitt land.
Du gör en ohederlig argumentation (igen) när du säger:
A) "Få tror att Ukraina kommer befria Krim"
och drar "slutsatsen":
B) "Ukrainarna inte vill kriga vidare"
Det du gör är att försöka förminska Ukrainas vilja att fortsätta försvara sitt territorium mot den ryska aggressionen. Jag är helt övertygad om att du gör detta mycket medvetet. Alla som följt dig i tråden vet.
Du gör en ohederlig argumentation (igen) när du säger:
A) "Få tror att Ukraina kommer befria Krim"
och drar "slutsatsen":
B) "Ukrainarna inte vill kriga vidare"
Det du gör är att försöka förminska Ukrainas vilja att fortsätta försvara sitt territorium mot den ryska aggressionen. Jag är helt övertygad om att du gör detta mycket medvetet. Alla som följt dig i tråden vet.
Det är riktigt att man inte kan dra slutsatsen direkt från premissen.
Men det är ju ett faktum att majoriteten av Ukrainier vill ha en förhandlad lösning så fort som möjligt, även om det kommer till priset av vissa territoriella ändringar. Anledningen till det är att de inte tror att det går att ta tillbaka allt territorium. När de blev lovade wunderwaffen och att ryssarna slogs med spadar så ville de kriga, för de trodde de kunde vinna. Det är inte så att de nu har ändrat uppfattning och tycker att det är rättvist att Putin invaderade och ska ha en tugga av Ukraina. Dvs de vill inte kriga vidare men just nu gör de det ändå, för väst-ukrainierna är inte fullt ut accepterande Putins krav. Om Putin minskar dem lite, och accepterar säkerhetsgaranti-lösning som ukrainierna också tror på, så blir det slut på kriget.
Av det kan vi dra slutsatsen att de, om man ska skriva det på 5 ord, inte vill kriga vidare. Det är givetvis en förenkling. Nästa dumma invändning du kan komma med är "där är ju ingen som vill kriga egentligen".