2025-08-20, 08:41
Medlem
Dr.Judensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Ett alternativ är att den skamlöse mytomanen och ohederlige psykopaten sökte bekräftelse från sina polare i ryssrunkargänget genom att posta ett internt "skämt" avsett som intern "humor" i kretsen av vidriga ryssrunkaräckel som saboterar flashback.
De har till och med två olika nyhetsbyråer här på forumet. Robbans upplysningscentral och No russophobia news.

För mig som psykdoktor aka dårmekaniker är den här tråden väldigt spännande.

Pokrovsk LIBERATED... Russia LOSES Absolutely EVERYTHING
Lite nyheter från verkligheten och vad som pågår i Pokrovsk.
Tydligen har markdrönare beväpnade med automatvapen spelat en stor roll i återtagandet av den del de alternativa nyhetskällorna har firat den senaste tiden.

Rätt smart att ha beväpnade radiostyrda bilar i jätteformat gömda i terrängen när ryssarna lyckas med en zerglingrush, bara att anfalla dem från fronten samtidigt som drönarna skjuter dem i ryggen.
Taktik och teknologi utvecklas i vansinnig takt.
Citera
2025-08-20, 08:56
Medlem
Ryssar attackerade med 2 Iskanders och 93 drönare: träffar på 20 platser
Stanislav Pohorilov — onsdagen den 20 augusti 2025, 09:42

"Natten den 20 augusti attackerade ryssarna med två ballistiska missiler av typen Iskander-M, samt 93 Shahed-droner och olika typer av simulatordrönare."

Källa : Flygvapenkommandot på Telegram

"Detaljer : Enligt preliminära uppgifter sköt luftförsvaret ner och dämpade en Iskander-M ballistisk missil och 62 fientliga Shahed-droner och simulatordrönare av olika slag i norra och östra delen av landet klockan 9:00."

"Träffar från fiendens missiler och drönare registrerades på 20 platser.

Luftattacken avvärjdes av flyget, luftvärnstrupper, enheter för elektronisk krigföring och obemannade system samt försvarsmaktens mobila eldgrupper."

luftförsvarsdrönare missilangrepp rysk-ukrainska kriget

https://www.pravda.com.ua/news/2025/08/20/7526986/

Ryska terrorbombningen fortsätter. Ett tag till. Omfattande ryska krigsbrott.

Ukrainas luftförsvar fungerar till skillnad mot det ryska luftförsvaret som ej fungerar.

Många obeväpnade civila ukrainares liv räddades och mycket av deras civila infrastruktur räddades från förstörelse.
Bra jobbat av Ukrainas luftförsvar!
Citera
2025-08-20, 09:41
Avstängd
HugoTheGreats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Så du vill förneka att rySSland skulle föra fram mer vapen och förstärka sina befästningar under en vapenvila?

Förstärka sina befästningar? Om det är någon som borde förstärka sina befästningar så är det ukranierna. Vet ej om du har missat det, men informerar dej gladeligen att det är Ryssland som går framåt, och att Urkaina backar. Vid en tillfällig vapenvila, får ukranierna möjlighet att bygga nya och starkare försvarslinjer. Varför tror du Ryssland säger nej till en tillfällig vapenvila?
Citera
2025-08-20, 09:52
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Tror inte riktigt att den här sidan är tillförlitlig som du länkar.
"politiskt intresserade" kan nämligen vara folk som dig och läser man din ordsallad så förstår man hur stor chans du har att förutspå framtiden.
Själlösa nickedockor är inte bra forskare ller analytiker nämligen.

Jag håller koll på mitt eget track record för jag gillar att lära mig av mina fel. Vad tycker du är en acceptabel prestation, helt klart mindre än 100% rätt va? Samtliga dessa påståenden är postade i denna tråd eller kanske någon av de andra trådarna.

Mina predictions:
Övergripande: Jag har haft fel i hur snabbt processen skulle gå. Taktiskt fel om Pokrovsk. Rätt om det mesta annat.

Logg:
Cirka September 2024
Trodde Pokrovsk skulle falla i intervallet 1 januari-31 mars. [Jag fick fel med cirka 5 månader, där Ukraina miste kontrollen i centrala Pokrovsk]

17 April 2022 (går det dåligt för Ryssland-tråden).
Om sanktioner och samhällsutveckling: “Ryssland har hög risk att vara nya afrika om 50 år. “

20 April 2022:
(min tro: Putin tar Donbass, sedan är det upp till Väst och Zelensky i förhandlingar att avgöra vad som händer sen. Antingen fortsatt krig eller någon form av de-eskalering.)

22 April 2022:
Min tro är att det blir et utnötningskrig, den politiska viljan verkar stark för det. Ryssarna tar Donbass och sedan håller de detta territorium. Möjligen släpper de Kherson och Melitopol, delvis beroende på hur mycket stöd Ukraina får så klart och hur det har gått (vi vet inte mycket om ukrainska förluster).

22 April 2022
Antagligen gör ryssarna likadant i Kherson, om de blir angripna. [Kherson kommer bli förstört på samma sätt som Mariupol av artilleri och strvs.]

23 April 2022
Det visar inte på mänskliga sköldar, men du ska inte göra dig några illusioner om att ukrainska officerare är rädd om civilbefolkningen. De gör så gott de kan för att vinna ett krig.

23 april 2022
Såna här krig brukar av nån anledning vara rätt långa. Kanske man borde vänta och pröva den [förhandling] 2023. (dvs jag trodde kriget skulle pågå in i 2023)

23 April 2022
Om Ryssland pressas tillbaka så tror jag man kommer koncentrera sig på Donbass först, av politiska skäl.

24 April
utifrån vad jag kan se är det 120 km till gränserna för Donetsk/Luhansk. Om ryssarna inte tar hela, så kan de nog "swappa" med områden tagna runt Kharkov . Men de måste, tror jag, kunna inringa/inta Kramatorsk/Sloviansk-klustret, ett stadskluster som är jämförbart med Kherson eller Mariupol. Dit är det cirka 70 km.

28 april:
[strategiskt] Kärnvapenkrig har inga vinnare. De flesta dör här i Sverige och i USA och Ryssland så klart. (av bomber, svält och följdkrig/sänkt levnadsstandard]

29 April [flera inlägg, sammanfattningsvis]
Ryssland kommer möjligen få flaskhalsar i avancerad militärteknologi, tanks och flyg. Möjligen kompenserar de genom kvantitet.

2 maj
Naturligtvis dör färre också ifall ryssen skulle ge upp Krim och Donbass….[ryssen] eskalerar hellre.

2 maj
Vid flerårigt krig kan 200-300,000 människor dö som konsekvens av att Ryssland invaderat (hög error of margin). Beror på hur mycket vapen väst skickar in.

Mitt i juni (hittar inte posten):
Konstaterar att Rysslands offensiva kapacitet toppat.

24 april
“Flying swine”: kriget är över (Ryssland har vunnit)

Någon gång sent 2022, fråga: “Hur kommer Ryssland att se ut om två år till sådär 2024 mars?”
Kriget är antingen slut med avtal, eller nåt ett stadie av fryst konflikt.
(Efter krigets slut är mina predictions:
- Den inhemska befolkningen är nöjd med resultatet.
- Sanktionerna kommer ha minskat Rysk ekonomi.
- Rysslands BNP kommer vara 10% lägre och kanske 20% lägre än 2021, dvs mindre allvarligt än Sovjets fall, och ungefär så kännbart som det var för grekerna vid Greklandskrisen.
-2030 har Ryssland underpresterat ekonomiskt jämfört med global utveckling (mått: BNP).
- Kvalitativt: RU har svag innovationskraft, svag omställningsförmåga, braindrain och är fast i sitt "Väst hatar oss men vi är ett imperium"-tänk.”
Citera
2025-08-20, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av c.diver
Du verkar rejält efterbliven som gör den analysen?
Varken Zelensky eller EU:s statschefer åkte hem med svansen mellan benen. Tvärt om enligt alla riktiga analytiker.
Nä det stämmer inte. Dom hade inget att säga till om men självklart fick dom ha en åsikt, men det var ju tydligen allt.
Citera
2025-08-20, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somchai-31
Ännu en framgångsrik attack.
Ryska KH-101 missiler träffar en Ukrainsk oljedepå i Krementjuk.

https://youtu.be/7sWjkuacDMs?si=9yh3-jVB73jtDeTr
Toppen, då blir ju bränslet i Ukraina ännu billigare!
Citera
2025-08-20, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Om din teori är rätt varför vill inte Putin förhandla?, nä krig är det som driver honom och kreml idag stannar dom upp dör dom.
Du verkar korkad, snällt uttryckt. byfåne
Hej byfåne har du inte läst att Putin och Zelensky ska träffas och förhandla. Förhandlat med usa har ju Putin redan gjort.
Citera
2025-08-20, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HugoTheGreat
Förstärka sina befästningar? Om det är någon som borde förstärka sina befästningar så är det ukranierna. Vet ej om du har missat det, men informerar dej gladeligen att det är Ryssland som går framåt, och att Urkaina backar. Vid en tillfällig vapenvila, får ukranierna möjlighet att bygga nya och starkare försvarslinjer. Varför tror du Ryssland säger nej till en tillfällig vapenvila?

Hurså? Ryssarna försöker ju förhandla till sig de ukrainska befästningarna med hjälp av Trump eftersom man inte klarar av att forcera dem på egen hand. Måste vara pinsamt för Putin..."Snälla Donald, skulle du kunna be Zelensky att överlämna sina befästningar till oss? Min armé håller på att gå under eftersom vi inte klarar att forcera dem".
Citera
2025-08-20, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRKrasnov
Bara att göra som ryssen.

Skjut ned planet och låtsas som ingenting! Fel på en motor eller nått sånt!

Nej, det lär man inte göra. Att döda en statschef för ett land som Ryssland gör ingen.
Citera
2025-08-20, 10:24
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Nej, det lär man inte göra. Att döda en statschef för ett land som Ryssland gör ingen.

Jag tror han syftade på när Polens regering dog för drygt ett decennium sedan vid en landning i Vitryssland. Det var så klart också Putins fel. Det hade onekligen varit ett alternativ. Proryssar/ryssar postade hela dagen om att Medvedev satt hemma "ensam" med röda knappen, väldigt rysk mentalitet att närmast hoppas på att Putin skulle bli dödad.
Citera
2025-08-20, 10:56
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Du hade en kärleksrelation till frågan.
Obesvarad kärlek eller oro över att Merz skulle svika?

Här kan du ha ditt svar.
Resultatet är långt bättre än en Taurus.
Denna tingest tar drygt 1 ton sprängmedel.
Den når låååångt.

Ska nu börja produceras i stort antal.

Nu kan du sova gott om nätterna.
Merz höll sitt löfte 👍

https://youtu.be/E979GcSnxcQ?si=0l0HNWZoHjNYZhAL

Ojoj! Vad roligt!

Det jag tycker är besynnerligt är att Merz/Scholz har färdiga Taurus på lager, förmodligen hundratals av dom.
Ändå låter dom Ukraina, med delar från Tyskland, tillverka egna missiler. Tyskland kunde ha levererat Taurus för över 3 år sedan. Hur många tusen liv har spillts sedan dess?
Ändå är du nöjd och berömmer Merz? Merz lovade att leverera Taurus som Zelensky efterfrågat, han höll inte sitt löfte alltså.
Nu ska Ukraina börja producera denna 6 ton och 6 meter långa subsonic mirakelmissil, inte så lätt mitt i ett krig kanske, vore betydligt enklare att tillverka dom i Tyskland.
Här kan du läsa mer om Flamingo som du beskriver som "långt bättre an Taurus".
https://en.defence-ua.com/weapon_and_tech/ukraines_flamingo_is_the_fp_5_missile_with_3000_km _range_and_a_one_ton_warhead-15513.html
https://en.defence-ua.com/analysis/two_possible_drawbacks_of_ukraines_fp_5_flamingo_c ruise_missile-15526.html

Det är mycket här i världen som jag inte begriper men en sak ska du veta, jag är glad att du är glad!

Ha en bra dag!
Senast redigerad av Africagonzo 2025-08-20 kl. 11:09.
Citera
2025-08-20, 11:08
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bond123
Hej byfåne har du inte läst att Putin och Zelensky ska träffas och förhandla. Förhandlat med usa har ju Putin redan gjort.
Det är inga förhandlingar, ska du spå om framtiden , gå till en annan tråd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in