2025-08-19, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Putin kan inte resa till ett Nato land och definitivt inte flyga till Ungern, hur skulle den flygvägen se ut?

Orban har ju svajat en hel del. Och igår såg jag i media att han erbjudit sig vara värd för ett möte. Nu hittade jag inte den uppgiften när jag snabb-googlade, men nånstans såg jag det igår.
Citera
2025-08-19, 15:32
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det blir nog Geneve, om det blir ett möte nu. För..det är ett beskt piller för Putin att svälja, att träffa Zelensky.

Det är inte möjligt som tidigare skrivits i tråden. Finns ingen flygväg för ryskt flyg till Geneve.
Citera
2025-08-19, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quoi...
Inget land på vägen skulle tillåta Putin att flyga in i deras luftrum. Och även om de mot förmodan skulle göra det så skulle Putin aldrig våga flyga över dessa länder.

Det är mycket få länder som Putin någonsin kommer att kunna besöka under återstoden av sitt liv. Schweiz är inte ett av dem.

Att Putin inte skulle våga flyga över europeiska länder håller jag helt med om.

Däremot är jag faktiskt tveksam till om något land verkligen skulle komma att sätta in sitt flygvapen för att tvinga ner ett plan med den ryske statschefen i ett läge som detta.
Citera
2025-08-19, 15:34
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Jag stöttar Ukraina, absolut. Men samtal är aldrig fel om det finns en chans att de kan leda till slut på kriget. Dock är jag övertygad om att Ukraina kommer vara tvungna till vissa eftergifter, men det viktiga är att Putin inte får för sig att erövringskrig lönar sig.

Dessutom har det egenvärde i sig att pröva det. Om Putin visar sig helt omöjlig, då är situationen en annan. OM Ukraina har en bra position på slagfältet. Vilket tyvärr jag inte tror de har.
Citera
2025-08-19, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TotalWar
Vem ska avgöra vilket land som är diktatur och inte? Du?

Är rätt säker på att Kina och Iran inte själva uppfattar sig som diktaturer.
Lite grann som att du anser dig vara snäll men alla andra har en avvikande åsikt om det, vem ska man tro på...
Citera
2025-08-19, 15:38
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Det är inte möjligt som tidigare skrivits i tråden. Finns ingen flygväg för ryskt flyg till Geneve.

Man "ruckar" nog på reglerna, om Putin är villig att komma. Är ju mycket på spel. Sedan så är jag inte så säker att Putin är villig att komma än.., utan först till bara ett färdig förhandlat avtal.

Han skulle ju faktiskt tappa ansikte nu, om han träffade Zelensky. Han är ju icke legitim enligt Putin.
Citera
2025-08-19, 15:45
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Man "ruckar" nog på reglerna, om Putin är villig att komma. Är ju mycket på spel. Sedan så är jag inte så säker att Putin är villig att komma än.., utan först till bara ett färdig förhandlat avtal.

Han skulle ju faktiskt tappa ansikte nu, om han träffade Zelensky. Han är ju icke legitim enligt Putin.

Putin skulle aldrig tillåtas flyga över fiendeländer som hela europa är i praktiken. Dessutom håller jag med dig att han nog inte är speciellt intresserad att träffa Zelensky utan Trump.
Därför tror jag på Alaska igen.

Men jag ser verkligen inte varför dom ska träffas? Har våra ledare ändrat åsikt helt plötsligt?
Alla, verkligen alla förutom Trump och Orban har sagt att det inte finns något att diskutera, ryssen ska lämna Ukraina och Putin ska ställas inför rätta.
Dessutom är väl Orban och Trump trogna till Putin och lyder under honom?
Citera
2025-08-19, 15:53
Medlem
Citat:

Enig med dig. Vill Putin komma så löser man det, Schweiz är ett land som Putin skulle känna förtroende för i det avseendet. Sedan är som sagt frågan om han vågar flyga dit. Men jag tror inte något land skulle våga stoppa hans flygplan (skulle möjligen vara Polen, men det landet kan han ju flyga runt).
Citera
2025-08-19, 15:58
Medlem
Citat:
Det lär inte Zelensky vara intresserat av. Belarus vore ju för honom ungefär som att åka till Moskva. Ungern har ju varit på tal och det lär vara troligare än Belarus.

Ungern eller Slovakien är inte så troliga heller. Varför åk till länder som mer eller mindre styrs av Putin!

Nä blir nog typ i Qatar.
Citera
2025-08-19, 15:59
Medlem
Citat:
Jag har från första stund förespråkat dialog och samtal. Vet du vad jag blivit kallad då?
Börjar på "ryss" och slutar med "troll".

Jag försvarade Orban när han var den enda som förespråkade dialog.
Gjorde du också det? Eller var du en krigshetsare.

Nej, håll fast vid din åsikt, det finns ingen anledning att prata med en feg apa eller råtta .

Oj, vilken fin offerkofta du har stickat, käre rysstroll.

Du har aldrig förespråkat dialog och samtal. Du har aktivt försvarat Rysslands invasion och krigsbrott. Finns inget vidrigare än dig och din sort.
Citera
2025-08-19, 16:00
Medlem
Citat:
Att Putin inte skulle våga flyga över europeiska länder håller jag helt med om.

Däremot är jag faktiskt tveksam till om något land verkligen skulle komma att sätta in sitt flygvapen för att tvinga ner ett plan med den ryske statschefen i ett läge som detta.

Bara att göra som ryssen.

Skjut ned planet och låtsas som ingenting! Fel på en motor eller nått sånt!
Citera
2025-08-19, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRKrasnov
Ungern eller Slovakien är inte så troliga heller. Varför åk till länder som mer eller mindre styrs av Putin!

Nä blir nog typ i Qatar.

Turkiet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in