Citat:
Tack för all info!
De har minst allierade för att det bara blivit så med åren tror jag. Dels för att de är en mindre ort och alltid velat hävda sig mot de andra större områdena och inte låtit de trampa på dem. Vivalla/Varberga/Brickebacken har oftast sett ner på dem genom åren och försökt "testat" dem. Antingen genom att inte ha respekterat de eller försökt inkludera deras område (Oxhagen) i deras egna narkotikamarknad. Det i sin tur har lett till att Oxhagen inte velat ha allierade och fokuserat mest på att "push their own lines", och inte låtit folk utanför Oxhagen komma in dit och tro någonting. Men ska även tillägga att Oxhagen haft bra relation med Vivalla genom åren. Jag skulle absolut inte säga att de är ett av Örebros svagaste gäng. De kanske är ett av de minsta , men handlingskraftiga är dem.
Att Oz har mycket yngre och knappt några äldre är delvis sant. I och med att det är en liten ort så blir det per automatik att Oz är ett litet gäng. Men låt det inte lura dig. Det finns en anledning till varför andra gäng i Örebro har allierat sig mot dem. Oz har äldre men de är nog inte lika många som de i de andra orterna. Namnet Oz kommer från Oxhagens äldre. Redan i slutet av 90 talet kallade de sig Oz.
Att Oz har mycket yngre och knappt några äldre är delvis sant. I och med att det är en liten ort så blir det per automatik att Oz är ett litet gäng. Men låt det inte lura dig. Det finns en anledning till varför andra gäng i Örebro har allierat sig mot dem. Oz har äldre men de är nog inte lika många som de i de andra orterna. Namnet Oz kommer från Oxhagens äldre. Redan i slutet av 90 talet kallade de sig Oz.
Jag tänka mig däremot att det är mycket span i Oxhagen just nu. Det känns som att det kommer vara en del misslyckade försök om Oxhagen försöker något i dagsläget. Just för att det är en så pass liten ort. Men dom kan ju placera klivare i andra stadsdelar i Örebro och köra, därmed ökar chansen att inte bli stoppad innan dåd. För det kan ju bli till deras fördel att dom har mestadels yngre. Korta straff. Repeat, repeat, repeat.
Oxhagen känner nog själva den där hämndlystna känslan om att alla från Varberga ska bort också, på samma sätt som Varberga känner.
lyckad karriär, nu är hans anhöriga i skottlinjen dessutom.