2025-08-19, 16:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nameringbellz
De har minst allierade för att det bara blivit så med åren tror jag. Dels för att de är en mindre ort och alltid velat hävda sig mot de andra större områdena och inte låtit de trampa på dem. Vivalla/Varberga/Brickebacken har oftast sett ner på dem genom åren och försökt "testat" dem. Antingen genom att inte ha respekterat de eller försökt inkludera deras område (Oxhagen) i deras egna narkotikamarknad. Det i sin tur har lett till att Oxhagen inte velat ha allierade och fokuserat mest på att "push their own lines", och inte låtit folk utanför Oxhagen komma in dit och tro någonting. Men ska även tillägga att Oxhagen haft bra relation med Vivalla genom åren. Jag skulle absolut inte säga att de är ett av Örebros svagaste gäng. De kanske är ett av de minsta , men handlingskraftiga är dem.

Att Oz har mycket yngre och knappt några äldre är delvis sant. I och med att det är en liten ort så blir det per automatik att Oz är ett litet gäng. Men låt det inte lura dig. Det finns en anledning till varför andra gäng i Örebro har allierat sig mot dem. Oz har äldre men de är nog inte lika många som de i de andra orterna. Namnet Oz kommer från Oxhagens äldre. Redan i slutet av 90 talet kallade de sig Oz.
Tack för all info!

Jag tänka mig däremot att det är mycket span i Oxhagen just nu. Det känns som att det kommer vara en del misslyckade försök om Oxhagen försöker något i dagsläget. Just för att det är en så pass liten ort. Men dom kan ju placera klivare i andra stadsdelar i Örebro och köra, därmed ökar chansen att inte bli stoppad innan dåd. För det kan ju bli till deras fördel att dom har mestadels yngre. Korta straff. Repeat, repeat, repeat.

Oxhagen känner nog själva den där hämndlystna känslan om att alla från Varberga ska bort också, på samma sätt som Varberga känner.
Citera
2025-08-19, 17:19
Medlem
Den som är inblandad i skutningen är yas*n khal*d

Det är även mot honom som de senaste bombhoten riktat sig mot de senaste, den i rosta var riktad till hans morsa men det var fel lägenhet. Bomben i markbacken var riktad till hans syster.

Han är toppledare i gänget OZ.

Familjemedlemmar har nu blivit uppringa av polisen om att det finns en hotbild mot dessa och att de ska fly hemmen för att inte bli utsatta.
Citera
2025-08-19, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gandalf142
Tack för all info!

Jag tänka mig däremot att det är mycket span i Oxhagen just nu. Det känns som att det kommer vara en del misslyckade försök om Oxhagen försöker något i dagsläget. Just för att det är en så pass liten ort. Men dom kan ju placera klivare i andra stadsdelar i Örebro och köra, därmed ökar chansen att inte bli stoppad innan dåd. För det kan ju bli till deras fördel att dom har mestadels yngre. Korta straff. Repeat, repeat, repeat.

Oxhagen känner nog själva den där hämndlystna känslan om att alla från Varberga ska bort också, på samma sätt som Varberga känner.

Klart att dem också känner så. Speciellt efter det som hände deras vän i fredags utanför moskén.

Dem vet mycket väl att det bara skulle vara dumt att försöka utföra något impulsivt nu när polisen är där ute och spanar för fullt. Just nu kommer de nog ta ett steg tillbaka, hålla låg profil och granska situationen i staden med alla allianser och fiender som finns. För läget i staden har förändrats och de behöver nog tänka om då deras sida blivit en stor minoritet i denna konflikt. Vilket alla angrepp mot dem den senaste tiden talar för. OK och NMG har spelat deras kort rätt och har allierat sig, de får även hjälp utifrån. De kommer nog vara den drivande faktorn i denna konflikt ett tag framöver tills Oz har omorganiserat sig. Konflikten mellan Oz och Vbg var jämnbördig och balanserad tills att Vbg (OK) allierade sig med NMG. Men som jag har hört så har Oz insett läget nu och kommer komma tillbaka med ny kraft.
Citera
2025-08-19, 19:01
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalaskula544
Vedervärdighet heter det på svenska.

Och nej, det är det icke. Tvärtom, mer status för muslimer om man dödar fienden när den är som mest ockuperad med annat.
Upptagen säger vi på svenska.
Citera
2025-08-19, 19:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bryyd

Det är även mot honom som de senaste bombhoten riktat sig mot de senaste, den i rosta var riktad till hans morsa men det var fel lägenhet. Bomben i markbacken var riktad till hans syster.

Familjemedlemmar har nu blivit uppringa av polisen om att det finns en hotbild mot dessa och att de ska fly hemmen för att inte bli utsatta.

Såklart lyckas de tramadoltuggande inavelsaraberna bomba fel port igen och åka dit på det lyckad karriär, nu är hans anhöriga i skottlinjen dessutom.

Som utomstående kan man bara poppa popcorn och kolla på eländet men dessvärre får många oskyldiga sätta livet till som vi sett hittills. Har du mer info om denna Yasin Khalid?
Citera
2025-08-19, 20:21
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nejbror123
kan säga såhär att jag vet all information samt vad som kommer att ske inom kort tid, ni behöver absolut inte tro på vad jag skriver just nu gällande konflikten som har blossats upp utan vad jag vet så kommer det att bli värre och värre, Varberga Näverket kommer inte sluta förens alla ur Oxhagen Nätverket är döda. mycket kommer hända på kort tid i Örebro, detta är bara början. Oxhagen nätverket har allierade och det är med vivallas yngre som dem kallas samt ett nätverk från stockholm. Varberga har backup från Husbys hyenor och samt Gävle nätverket och. baronbackarna NMG som dem kallar sig för, och dessa har gått ihop för att slå ut Oxhagen nätverket. brodern till den som blev ihjälskjuten vid mosken är näst på tur samt många andra som var inblandade i dubbelmordet i varberga år 2022. OK alltså som på förkortningen heter Oxhagen Killers som är från varberga nätverket är dem som utför mest dåd just nu då dem har tyngre nätverk bakom sig samt klivare som går in för dem. hela stan är inte säkert kan jag lova då gänget från baronbackarna samt varberga har gått ut med ett sms att ingen är säker varken inomhus eller vart som helst i örebro.
Att det finns så många våldsbenägna halvapor i närområdet .......
Tur att de åtminstone inte skjuter utanför skolor eller sjukhus utan vid en moske .
Känns som att det gör mindre om random islamist blir "collateral damage"än om de skulle skjuta någon oskyldig .
Citera
2025-08-19, 21:24
Medlem
zarrelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nejbror123
kan säga såhär att jag vet all information samt vad som kommer att ske inom kort tid, ni behöver absolut inte tro på vad jag skriver just nu gällande konflikten som har blossats upp utan vad jag vet så kommer det att bli värre och värre, Varberga Näverket kommer inte sluta förens alla ur Oxhagen Nätverket är döda. mycket kommer hända på kort tid i Örebro, detta är bara början. Oxhagen nätverket har allierade och det är med vivallas yngre som dem kallas samt ett nätverk från stockholm. Varberga har backup från Husbys hyenor och samt Gävle nätverket och. baronbackarna NMG som dem kallar sig för, och dessa har gått ihop för att slå ut Oxhagen nätverket. brodern till den som blev ihjälskjuten vid mosken är näst på tur samt många andra som var inblandade i dubbelmordet i varberga år 2022. OK alltså som på förkortningen heter Oxhagen Killers som är från varberga nätverket är dem som utför mest dåd just nu då dem har tyngre nätverk bakom sig samt klivare som går in för dem. hela stan är inte säkert kan jag lova då gänget från baronbackarna samt varberga har gått ut med ett sms att ingen är säker varken inomhus eller vart som helst i örebro.

Såhär brukar det låta från de gängmupparna, senast var KALO som sa att det skulle smälla i norrköping efter gaboro. tyvärr heldött...

Mycket snack, men lite handling. DET KOMMER INTE SKE ETT SKIT - som alltid.

Nästan värre än dödslistorna som sprids
Citera
2025-08-19, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R1D2
Såklart lyckas de tramadoltuggande inavelsaraberna bomba fel port igen och åka dit på det lyckad karriär, nu är hans anhöriga i skottlinjen dessutom.

Som utomstående kan man bara poppa popcorn och kolla på eländet men dessvärre får många oskyldiga sätta livet till som vi sett hittills. Har du mer info om denna Yasin Khalid?

Nja. Det har jag inte, hans mamma är svensk och pappan somalie. Familjen har ej haft kontakt med honom på läääänge.
Citera
2025-08-19, 23:37
Medlem
Citat:

Antar att du menar Y*sin Q**lib!..
Citera
2025-08-20, 04:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
ÄR frisörsalonger mer respektabelt? Berätta vilka brottsplatser som är mest okej.
ÄR du bara ironisk eller allmänt trög. Inga brottsplatser är okej. Men att utföra ett mord på en helig plats där folk ber och utövar sin tro är helt klart respektlöst. Oavsett om det är en kyrka, moské eller synagogga.
Citera
2025-08-20, 08:57
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zarrelito
Såhär brukar det låta från de gängmupparna, senast var KALO som sa att det skulle smälla i norrköping efter gaboro. tyvärr heldött...

Mycket snack, men lite handling. DET KOMMER INTE SKE ETT SKIT - som alltid.

Nästan värre än dödslistorna som sprids
Notera: 5000-K1074918-22 vid intresse
1.1 FÖRSÖK TILL MORD (Rayan Abou Seif och Alieu Bojang) (5000-K1074918-22)
2.1 MEDHJÄLP TILL FÖRSÖK TILL MORD (Ahmadey Yusuf) (5000-K1074918-22)
Relevant till denna tråd
(FB) Misstänkt skottlossning i Baronbackarna, Örebro (2022-10-28)
Örebro TR B 6336-22 AB 217.pdf 38.33 MB
Länk
https://delafil.se/be7b51c0a6f9b1ae/%C3%96rebro_TR_B_6336-22_AB_217.pdf
Uppsala TR B 6822-22 AB 202 FUP.pdf 197.53 MB
Länk
https://delafil.se/3042968491baeaee/Uppsala_TR_B_6822-22_AB_202_FUP.pdf
tråd
(FB) Skottlossning i Uppsala (Kungsgatan) / 2022-09-14
Citera
2025-08-20, 09:28
Medlem
Citat:
Nja. Det har jag inte, hans mamma är svensk och pappan somalie. Familjen har ej haft kontakt med honom på läääänge.
Fyfan svensk WT som särat på benen åt en somalier dessutom. Avlat fram kriminella bastarder som enbart är en börda för samhället. Förmodar att pappan sedan länge inte ens finns med i bilden. Påminner om de kriminella Jobe-negrerna från Gbg där mamman tryckt ut 4 mulatter där hon 3 sitter på långa fängelsestraff…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in