Citat:
Ursprungligen postat av
Pripps0.0
Får F fängelse så tyder det på dubbla måttstockar när stalkern Sabrin bara fick skyddstillsyn och ett skadestånd att betala till Felix efter att ha förstört hans liv under fyra år:
(FB) Skellefteå: Kvinna förföljde ungt par, skickade tusentals sms. Dom dec 2021. SVT-serie 2023.
Tror dessutom att hon fortsatte ett tag efter att domen föll, om jag inte minns fel.
Jag hoppas dock att han åker in, stalking är ett allvarligt brott. Bianca kan bidra med något gott här för en gångs skull, hoppas hon inte schabblar bort det.
En del tyder dock på att hon ser fallet som sin personliga vendetta och inte som ett tillfälle att göra något gott för samhället i stort och andra drabbade.
Vad exakt är ett motsattsförhållande i att vara en stor influencer som sedan år tillbaka är öppen om sina personliga tankar på sina sociala medier - och att ventilera sin egen personliga frustration och ändå känna en sorts altruism?
Vad exakt ska Bianca "inte schabbla bort" ? Ska hon nu bli någon frontfigur för kvinnor som blir stalkade bara för att hon drabbats av en, det funkar inte så, blev du det då du blev drabbad, du skrev om dina personliga erfarenheter tidigare? Det är upp till var och en utefter intresse, vilja, ork, tid för engagemang, vilja att intressera sig för ett politiskt engagemang... osv.
Denna psykiskt störda stalker gav sig på en människa som har råd att anlita personliga vakter och den socioekonomiska ställningen att ha resurser och stöd från nära och kära att ta detta till rätten, de andra fallen denna stalker har blivit dömd för har då inte jag uppmärksammat i media tidigare. Han lär bli igenkänd tusen gånger lättare nu så folk kan undvika honom så gott de kan initialt, men han låser antagligen in sig mentalt på den han vill stalka oavsett deras respons.
Nu vet vi hur han ser ut och hur han fungerar. Tycker du det är rimligt att som hans offer ska innebära att han totalt förändrar hennes liv och framtid, jag hoppas hon kan lämna detta bakom sig fortare än kvickt och få tillbaka den mentala påverkan han stulit från henne så gott det går, detta är ett trauma hon för alltid kommer leva med. Hon må ha sett oseriös ut i sin lilla klänning i rättsliga sammanhang men hon ägde sin egen situation så gott hon kunde, det ska hon fortsätta med. Men nu menar du att stalkerns narrativ är det enda som ska efterlevas?
Hon har inte ens kunnat ha sina hundar för att de måste rastas utomhus. Hela hennes liv och bekantskapskrets har drabbats, han har hotat hennes nära och kära för att komma åt henne, nu kanske han får ett löjligt svagt straff men nu är förutsättningarna lite annorlunda för stalkern efter en så pass offentlig rättegång.