Citat:
Ursprungligen postat av
Sherlockholmes1989
Denna tanke slog mig precis, överlag är spel skit men jag förstår att man spelar för skojs skull osv, men SLOTS?
Det är bokstavligt en maskin ONLINE som är programmerad att du ska förlora pengar, du får lite schyssta effekter och nån vinst här och där men du förlorar ALLTID, om man inte har någon tur och sedan kan gå därifrån och aldrig spela mer.
Sportbetting, trav osv är också tur men ändå kan man gå mer på kunskap och magkänsla. Slots klickar man bara och så dras det pengar.
Och fine, om det är sköna effekter och man lirar för nöjes skull med polarna eller själv ibland men folk som hamnar i galna skulder och spelar bort hundratusentals kronor på slots? Fattar inte.
Spela isåfall BJ även om det också är för husets fördel men du kan iallafall gå mer på magkänsla istället för att lägga dina pengar i en maskins händer och hoppas på det bästa.
Tankar?
Jag hade ett svagt tillfälle för ett par månader sedan och tänkte att det kanske är skoj om man satsar lite mer pengar som känns. Så jag testade med 2000 kr och spelade bort det på 5 minuter på slots.
Inte värt 2000 kr, så det var nog sista gången. Tidigare i livet har jag spelat bort säkert 100k på nätpoker men det fattade jag till slut att det var en jävligt dålig idé. Möjligen skulle jag spela igen vid något tillfälle om jag besökte Las Vegas, fullt införstådd med att jag troligen förlorar pengarna. Men då har man gjort det iallafall.