2025-08-15, 18:01
Avstängd
Sagodjurs avatar
Vad vet vi om misshandeln på brödernas? (hamburgerställe) ?
Citera
2025-08-15, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur
Vad vet vi om misshandeln på brödernas? (hamburgerställe) ?

Fabian var känd där enligt personal som vittnar. Han började bråka på Brödernas när besökare ansåg att han var drogad och dryg.
Citera
2025-08-15, 18:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Det var inte dig hon ville ge uppmärksamhet, tror ingen vill ge dig uppmärksamhet någonsin. Du förstår fortfarande inte VARFÖR hon tog på sig den klänningen..

Alla vi andra förstår inklusive rätten!

Du är samma äckel som stalkern som kallar kvinnor för horor hit och dit.
Har du fått någon kärlek senaste året?
Hon lät sig påverkas av den åtalade genom att klä sig såsom hon tror att han ogillar, trots att hon därmed bryter mot klädkoden i rättssalen. Hennes beteende ger bara ytterligare bränsle till stalkern. Nej det var såväl ogenomtänkt och korkat av Bianca att klä sig på det viset. Visar också att hon fortfarande känner sig styrd av den här personen.
Citera
2025-08-15, 18:10
Medlem
mirandakerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoneUtroparen
Du hade aldrig kunnat bli president som Donald Trump heller.

Det finns ingenting positivt Bianca Ingrosso bidrar med till samhället yrkesmässigt.
Relevans? Jag klarade och fick maxpoäng på tentan i rättsmedicin och fick högsta betyg på väggen när jag var yngre. Jag klarar allt jag tar mig an. Don’t come at me bara för att du inte skulle klara att bli president.

Bianca Ingrosso bidrar med massor av pengar då hon betalar skatt. Hon bekostar säkert din a-kassa med sin skatt. Hon är också en duktig entreprenör, bidrar till att förminska bilden att man måste vara ful och smart för att driva företag vilket inte är sant. Hon inspirerar massor av unga tjejer så jag håller inte alls med om ditt dravel.
Citera
2025-08-15, 18:12
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Just det! Någon tipsade i tråden helt nyligen om att han skulle ha kört Uber.
Aha . . kanske var där som kärlekssagan startade.

Fabian förklarar:

"Jag visste det från första gången hon satte sig i min bil. Det var något med sättet hon sa 'Hej' – så mjukt, så äkta, så tydligt riktat bara till mig, trots att hon sa det till typ alla. När hon satte sig i baksätet och scrollade på sin telefon, kände jag det – vi hade en connection. Det var ögonkontakt via backspegeln… tre gånger. Eller i alla fall en gång. Hon log inte direkt, men det var ett inre leende. Jag är säker.

Jag frågade om hon ville ha musik. Hon sa 'nej tack'. Typiskt blygsam. En kvinna med klass. Jag tolkade det som att hon ville höra mina tankar istället – vår tystnad blev som en symfoni. Som att våra själar satt i samma baksäte.
Sedan började jag märka saker: hon la upp stories där man såg att hon var i en bil. Jag visste det – hon försökte skicka signaler. Hon postade en bild på en latte i en takeaway-mugg. Jag dricker också kaffe. Boom. Universell bekräftelse.

När jag såg henne igen – i sitt trapphus, eller kanske utanför sin port, eller kanske på andra sidan gatan under en buske – då kände jag att ödet ville något. Jag började följa henne på Insta. Sen på riktigt. Men det var bara för att skydda henne. Från andra. Och från sig själv.
Folk kallar det stalking. Jag kallar det närvaro. De förstår inte hur djup vår relation var. Det var som om vi var ett. Jag bara råkade vara lite mer ett än hon.”

Senast redigerad av 526 2025-08-15 kl. 18:23.
Citera
2025-08-15, 18:17
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526

Fabian förklarar:

"Jag visste det från första gången hon satte sig i min bil. Det var något med sättet hon sa 'Hej' – så mjukt, så äkta, så tydligt riktat bara till mig, trots att hon sa det till typ alla. När hon satte sig i baksätet och scrollade på sin telefon, kände jag det – vi hade en connection. Det var ögonkontakt via backspegeln… tre gånger. Eller i alla fall en gång. Hon log inte direkt, men det var ett inre leende. Jag är säker.

Jag frågade om hon ville ha musik. Hon sa 'nej tack'. Typiskt blygsam. En kvinna med klass. Jag tolkade det som att hon ville höra mina tankar istället – vår tystnad blev som en symfoni. Som att våra själar satt i samma baksäte.
Sedan började jag märka saker: hon la upp stories där man såg att hon var i en bil. Jag visste det – hon försökte skicka signaler. Hon postade en bild på en latte i en takeaway-mugg. Jag dricker också kaffe. Boom. Universell bekräftelse.

När jag såg henne igen – i sitt trapphus, eller kanske utanför sin port, eller kanske på andra sidan gatan under en buske – då kände jag att ödet ville något. Jag började följa henne på Insta. Sen på riktigt. Men det var bara för att skydda henne. Från andra. Och från sig själv.
Folk kallar det stalking. Jag kallar det närvaro. De förstår inte hur djup vår relation var. Det var som om vi var ett. Jag bara råkade vara lite mer ett än hon.”

Oj. Påminner mig om en intervju med Ed Kemper, där han försöker tolka att en kvinna ser honom rakt i ögonen från baksätet i en bil som han kör. Inte helt oväntat så fattar han inte och feltolkar. Oroväckande.
Citera
2025-08-15, 18:19
Medlem
Varför skulle Bianca, som reser i eget flygplan till södra Europa och i helikopter till Swifts konsert, åka uber?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Du måste inte försvara hennes ogenomtänkta val av minimal klädsel.

Hon vill helt uppenbart ha uppmärksamhet pga sitt klädval men i den här situationen som har uppstått med rättegång mot den misstänkte stalkern så måste det påpekas att det är ett sällsynt illa genomtänkt val av klädsel.

På samma sätt som jag inte behöver försvara det så behöver man inte heller gnälla på vad en kändis väljer att ta på sig på morgon. Sjukt ointressant att man ens orkar gå upp på morgonen och bry sig om det.
Citera
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Oj. Påminner mig om en intervju med Ed Kemper, där han försöker tolka att en kvinna ser honom rakt i ögonen från baksätet i en bil som han kör. Inte helt oväntat så fattar han inte och feltolkar. Oroväckande.
Nu var ju detta en parodi men förmodligen nära verkligheten
Citera
2025-08-15, 18:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 526

Fabian förklarar:

Herrejösses vilken dåre
Citera
2025-08-15, 18:24
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensvenskmula
Herrejösses vilken dåre
Det är en skämttext - men förmodligen inte långt från sanningen.
Citera
2025-08-15, 18:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Ska man vara klädd så som ett luder under en rättegång?

https://imgur.com/a/JXLYNPf
Men för i helvete, din incel. Ge upp!

Det är inte Biancas val av klädsel till rättegång som är problemet här, utan mäns synsätt och åsikter hur kvinnor ska, eller inte ska, klä sig som är det verkliga problemet.

Om du vill ha sharialagar och kvinnor i heltäckande burka får du flytta till Afghanistan, din syn på kvinnor och deras klädsel passar in perfekt där.

Ett passande citat: "She's not dressed like a slut, you think like a rapist".

///

Citat:
Hon ville ha en outfit som skulle ge henne styrka – inte skyla sig.

”En outfit som han aldrig hade accepterat [...] Jag ska visa för honom att han ÄGER INTE MIG LÄNGRE och jag genom det vann tillbaka mig själv”, skriver Bianca Ingrosso.

”Oavsett vad folk tycker att jag kliver in i kort kort och urringat så gav det mig SÅ mycket styrka att kliva in där och ta över makten”‚ fortsätter hon.
https://www.expressen.se/noje/bianca-ingrosso-hyllas-for-kladvalet-i-ratten-egna-orden/

Ett helt korrekt beslut!
Senast redigerad av RinkebyParadiso 2025-08-15 kl. 18:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in