2025-08-15, 15:56
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Tycker du klädseln hon hade på rättegången inger respekt? Själv tycker jag det ser ludermässigt ut, åk till en valfri horgata i Europa så ser du att kvinnor går klädda där så som Bianca gjorde under rättegången.
Vem fan åker till horgator i Europa.
Håll dig du till din pizza istället.

OnT Finns det nån ljudupptagning från rättegången? Har bara hört en, men där förvränger man hans röst.

Äkta incel. Misslyckad vit kränkt man som inte tål kvinnors framgång. Verkar vek.
Citera
2025-08-15, 16:01
Medlem
larkascendings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahre30
Hon klär sig väl precis hur hon vill ? Vi lever i ett demokratiskt land där kvinnor har rätt att välja sin klädsel och det bör vi vara tacksamma för

Jag tycker det var bra av Bianca att inte låta sig kuvas av en grupp män som aldrig har fått kvinnors uppmärksamhet

Klär du dig hur du vill när du ska till kyrkan, på begravning, eventuella representativa sammanhang också?

Att äga sin sexualitet som kvinna borde inte vara synonymt med att brista i respekt gentemot andra människor. Det existerar klädkod i olika sammanhang av en anledning.
Citera
2025-08-15, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterPelikan66
Precis! Och hon var väldigt tidig med att tala om sitt dåliga självförtroende, och sina olika problem, vilket gjorde att många unga tjejer kände igen sig i henne.
Kändisar brukar ju inte visa upp sina svagheter så öppet och prestigelöst som Bianca gör. Hon bjuder på det för att hon tycker det är viktigt att visa att ingen är perfekt alla har sina issues. Därför tror jag att många UNGA tjejer tycker hon är så sympatisk och ärlig.

Sen tycker jag själv att det är problematiskt med dessa influencers som är förebilder för många att de lägger ut bilder som så tydligt visar upp ett utseende som få av följarna kan leva upp till. Särskilt när deras utseende bygger på skönhetsoperationer, smalhetshets där revben, thigh gap, ryggrad och nyckelben ska belysas i kameravinklar och sticka ut.

På Instagram kan man anmäla inlägg och speca varför, tex glorifiering av Ätstörning.
Det gör jag alltid på extrema bilder, jag tycker det är viktigt så att det inte normaliseras.

Jag har själv en dotter i övre tonåren, hon är ganska ointresserad av just Bianca.
Men jag har själv anmält Instagrambilder på både Bianca och Lovisa Worge många gånger, när jag tycker de passerar gränsen.

Men utseende betyder allt för unga tjejer idag! Det är skrämmande att se dotterns kompisars poserande sexiga bilder på sociala medier. Hon själv har inga sociala medier alls längre förutom Snap för hon orkar inte med den brutala utseendepressen, elaka kommentarer och skräcken att få för få likes när man lägger upp nåt.

Men det är ju just där som Bianca inte är någon bra förebild alls. Och så applåderar folk och försvarar henne när hon till och med tar rättegången som ett tillfälle att visa upp sig.
Citera
2025-08-15, 16:08
Medlem
Citat:
Tycker du klädseln hon hade på rättegången inger respekt? Själv tycker jag det ser ludermässigt ut, åk till en valfri horgata i Europa så ser du att kvinnor går klädda där så som Bianca gjorde under rättegången.

Nej jag tycker INTE hennes klädsel i rätten ingav respekt, jag skulle själv inte klä mig så.

Men i HENNES egna ögon tyckte hon att det ingav henne stor respekt den dagen. Det var ett statement till honom att hon är stark och gör som hon vill. Och att han kan dra åt helvete. Att hon har mer power än vad han har där och då. Det var hennes BUDSKAP till honom. (rätt eller fel tänkt, men det var hennes egen tanke med klädvalet).

De här unga tjejerna lever i en HELT annan värld än oss. Hennes följare hyllar idag hennes klädval i domstolen och kallar henne power woman. Jag skulle självklart inte heller klä mig så, men det hon kommunicerar med sin klädsel uppfattas helt annorlunda av hennes följare än av DIG. Du missar hennes budskap helt och hållet. Olika generationer förstår inte varandras kommunikation och budskap.

Det är intressant hur olika vi är men allt är inte facit genom dina glasögon. Världen är mycket större och mer komplicerad än så. De talar ett annat språk än vi. Och det är viktigt att vi är medvetna om det, även om vi inte gillar det, för annars kommer vi missförstå allt de gör.

Frågan är hur HAN uppfattade budskapet? Troligtvis inte riktigt som hon hade tänkt tror jag. Med tanke på att han hatar när hon klär sig så (som hon sa) så lutar han nog mer åt din åsikt att hon är en hora, och det var ju inte tanken med klädvalet. Svårt det där med ickeverbal kommunikation. 🤔
Citera
2025-08-15, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Jag tycker mycket om män. Problemet är att många blir så fula när avundsjukan skiner igenom. Incels är fula både in- och utvändigt.

Vill män att kvinnor ska vilja ha dem , är det ingen idé att sitta och lipa hemma och tycka synd om sig själv (bete sig som en femåring, kalla andra för könsord, osv).

Tack, jag är påläst om det här fallet.

Verkar som om han försöker importera värderingar från sitt gamla hemland. Sedlighetspoliser osv.
Du undviker det relevanta, ditt förakt mot just vita män.
Citera
2025-08-15, 16:20
Medlem
Spanare1s avatar
Noterar att denne F*bi*n haft väldigt låg inkomst, särskilt 2024, och bolaget han äger har väldigt låg omsättning.
Citera
2025-08-15, 16:20
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Jag tycker att hon var skitsnygg. Det är väl ingen som har sagt att hon måste ge dig uppmärksamhet? Det gör hon väl inte heller?

If you got it, flaunt it!

Ja alla har vi olika uppfattningar om vad som är snyggt . Första dagen under rättegången var hon snyggt klädd enligt mig då såg hon proper och respektabel ut . Andra dagen kom hon klädd som en hora med kort kort och urringat. Jag tror folk i rätten skämdes ögonen ur sig och med all rätt.
Citera
2025-08-15, 16:21
Medlem
Bianca kunde gå på dejt med Skoldhamn. Kanske bio eller bara fika och se vad det leder till..man måste inte ligga första dejten?!
Citera
2025-08-15, 16:22
Medlem
Jag är bara helt ställd över att detta förföljande och dessa trakasserier, var kunnat få fortgå och få gå så långt, innan rättssystemet sätter ner foten.

Karl är ju spritt språngande galen.

Jag är ingen våldsam person, och inte alls en av de här tangentbords-MMA-are Flashback är fylld. Men om jag haft den där efter mig, kan jag lova att det skulle bli rullstol för honom betydligt tidigare.
Citera
2025-08-15, 16:22
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tedshiro
Lider du av personlighetklyvning eller liknande?
Du påpekar saker för att i nästa sekund hävda att de är irrelevanta.
Svar från dig undanbedes fortsättningsvis, tack.
Varför adresserar du mig om du inte vill ha svar?

Om du läser mitt inlägg igen - ser du att jag påpekar att det på sätt och vis är adekvat, i motsats till irrelevant - med tanke på konsekvenserna för samhället.

Där ingår förstås WT- retorik om det motsatta könet, osv.
Citera
2025-08-15, 16:25
Medlem
Citat:
Ok du besöker horgator ofta förstår jag. då förstår jag att du uppskattar den klädseln. Jag undrar vad domarna i rätten anser? Det är knappast till Biancas fördel iallafall .

Inte till hennes nackdel heller. Hon ska inte till rätten i USA om du tror det.
Citera
2025-08-15, 16:26
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spanare1
Noterar att denne F*bi*n haft väldigt låg inkomst, särskilt 2024, och bolaget han äger har väldigt låg omsättning.
Ja , märkligt att han stått som innehavare av enskild (jurist!)-firma och verkställande direktör för ett bolag.

Verkar till och med ha varit en misslyckad brottskarriär även där (inte bara i arbetslivet och i relation till kvinnor) med påkommen skatteflykt och ekobrott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in