Citat:
Ursprungligen postat av
CalzoneItalia
Tycker du klädseln hon hade på rättegången inger respekt? Själv tycker jag det ser ludermässigt ut, åk till en valfri horgata i Europa så ser du att kvinnor går klädda där så som Bianca gjorde under rättegången.
Nej jag tycker INTE hennes klädsel i rätten ingav respekt, jag skulle själv inte klä mig så.
Men i HENNES egna ögon tyckte hon att det ingav henne stor respekt den dagen. Det var ett statement till honom att hon är stark och gör som hon vill. Och att han kan dra åt helvete. Att hon har mer power än vad han har där och då. Det var hennes BUDSKAP till honom. (rätt eller fel tänkt, men det var hennes egen tanke med klädvalet).
De här unga tjejerna lever i en HELT annan värld än oss. Hennes följare hyllar idag hennes klädval i domstolen och kallar henne power woman. Jag skulle självklart inte heller klä mig så, men det hon kommunicerar med sin klädsel uppfattas helt annorlunda av hennes följare än av DIG. Du missar hennes budskap helt och hållet. Olika generationer förstår inte varandras kommunikation och budskap.
Det är intressant hur olika vi är men allt är inte facit genom dina glasögon. Världen är mycket större och mer komplicerad än så. De talar ett annat språk än vi. Och det är viktigt att vi är medvetna om det, även om vi inte gillar det, för annars kommer vi missförstå allt de gör.
Frågan är hur HAN uppfattade budskapet? Troligtvis inte riktigt som hon hade tänkt tror jag. Med tanke på att han hatar när hon klär sig så (som hon sa) så lutar han nog mer åt din åsikt att hon är en hora, och det var ju inte tanken med klädvalet. Svårt det där med ickeverbal kommunikation. 🤔