2025-08-14, 20:18
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fruktflugor
Men den hinner fota alla andra tjejer? De lägger ju upp själva från bilen och cykel pass mm. De är bara hon som inte synts. Om hon bara kör individuellt tror jag inte hon skulle vara med.
Tycker hela lägret känns lite off i år och de har inte kommunicerat ut fler satta läger datum vilket de brukar finnas en tydlig plan man kan läsa på deras webbsida redan när laget tas ut.
Ett OS år dessutom.

Men vi får väll se om de kommer någon bild eller förklaring till det antingen nu eller senare.

Har verkligen alla syntes på bild? Det har jag svårt att tro. Eller inkluderar du inte Team Bauhaus i "alla"?

Jag menade lite smått ironiskt att Frida är så snabb så att fotograferna inte hinner med Kanske några individuella pass, vad vet jag.

Nej kommunikationen rent generellt har blivit sämre. Tidigare framgick alltid tydligt vilka som skulle medverka på respektive läger och, som du skriver, en lägerplan kommunicerad fram till säsongspremiären.
Citera
2025-08-14, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Har verkligen alla syntes på bild? Det har jag svårt att tro. Eller inkluderar du inte Team Bauhaus i "alla"?

Jag menade lite smått ironiskt att Frida är så snabb så att fotograferna inte hinner med Kanske några individuella pass, vad vet jag.

Nej kommunikationen rent generellt har blivit sämre. Tidigare framgick alltid tydligt vilka som skulle medverka på respektive läger och, som du skriver, en lägerplan kommunicerad fram till säsongspremiären.
Förbundet borde ta inspiration från skidskyttet som är betydligt bättre på att uppdatera med vad de håller på med.

Men ja, det var bättre för några år sedan när förbundet själva filmade och lade ut saker samtidigt som Burman och Dyvik vloggade på för fullt från allt som de höll på med.
Citera
2025-08-14, 20:36
Medlem
Citat:

Jag har sett Ebba, Jonna, Emma, Maja, Moa, Linn, Johanna, Evelina, Elin, Märta och Moa Lundgren.
Alla tjejer är där utom Frida. Eller alla är iallfall med på bild utom hon.

Det är ju iofs lite sant men Linn tränar väll också alternativt till viss del fortfarande så de två hade nog cyklat runt som på OS lägret isåfall.
Det känns som att de i år har varit otroligt rörigt. De började med att de gjorde om i lagen och redan då ryktades det om att åkare kanske skulle stå utanför i år igen. Det verkar bara ha fortsatt och det känns som att de är trötta på varandra och bara låter de va men de kan väll inte vara optimalt om man ska bygga upp hype inför OS att sen kapitulera på för kommande år med nya sponsorer som kan tillkomma om de lyckas bra.
Senast redigerad av Fruktflugor 2025-08-14 kl. 20:41.
Citera
2025-08-14, 20:48
Medlem
Det verkar som att Frida är i Sollefteå och spelar golf med familjen enligt hennes mammas Instagram story (är inte hundra procent säker att det är Frida men det såg ut som hon)
Citera
2025-08-14, 20:58
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Langrennsfan
Det verkar som att Frida är i Sollefteå och spelar golf med familjen enligt hennes mammas Instagram story (är inte hundra procent säker att det är Frida men det såg ut som hon)

Jo det stämmer. Då var det mysteriet löst.
Citera
2025-08-15, 03:07
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fruktflugor
Vad menar du? Så fort hon inte är med på läger nystar expressen i varför? Om det så är snuva så har de skrivits om det. Därför har jag svårt att se henne skippa ett läger för att hänga med någon grabb efter att hennes tränare sagt att hon är i full gång med träningen och ska va med på lägret för de skulle se ett dumt ut.
Om hon behöver vila är de en sak för att balansera träningen men hon slår mig inte som en oseriös person när det kommer till att lägga sin träningsgrund.
Ja, de skriver om det, men det är ju mest sensationsrubriker och nästan aldrig något ifrågasättande/kritik av idrottare. Dvs vilda spekulationer om skador eller misstas i truppen eller vad det må vara, men ingenting om att åkaren faktiskt gör fel. Dvs nyanserad kritik är oerhört sällsynt, med möjligt undantag för om de kan citera typ Northug ( och då handlar det om att Northug tycker som han gör). Alltså, risken Frida tar är att det dyker upp sensationsrubriker som hon nog inte har något större problem med.
Citera
2025-08-15, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Ja, de skriver om det, men det är ju mest sensationsrubriker och nästan aldrig något ifrågasättande/kritik av idrottare. Dvs vilda spekulationer om skador eller misstas i truppen eller vad det må vara, men ingenting om att åkaren faktiskt gör fel. Dvs nyanserad kritik är oerhört sällsynt, med möjligt undantag för om de kan citera typ Northug ( och då handlar det om att Northug tycker som han gör). Alltså, risken Frida tar är att det dyker upp sensationsrubriker som hon nog inte har något större problem med.

Som ett brev på posten så fick jag alla svar jag ville ha.

1) Hon har varit krasslig och stannar hemma.
2) Frida vill vara närmre sitt team och Ebba vill utveckla sin stakning så den ene kör långlopps träning och den andre individ anpassat.
3) Tack!

https://www.expressen.se/sport/langdskidor/frida-karlsson-ebba-andersson-och-linn-svahn-nobbar-lagret/
Citera
2025-08-17, 15:59
Medlem
Citat:
Jo det stämmer. Då var det mysteriet löst.

Varför spelar Donald golf? - He likes puttin'
Citera
2025-08-17, 16:25
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ccnut
Varför spelar Donald golf? - He likes puttin'

Han gillar en sport med inbyggt handikapp.

Citat:
Ursprungligen postat av ccnut
Skadan är numera bara en fotnot.

Likt namnen Ingvar (Carlsson)
Citera
2025-08-21, 03:53
Medlem
Jenshalls avatar
Det är väl av pga säkerhet Frida inte dök upp i Torsby. Hela stalker historien lever vidare han e väl ute utan bevakning och väntar på överklagande. Förmodligen bara en beundrare det slagit över för efter vad som kom fram i rättegången. Men dom tar noga inga risker.

Utlandet kan dom ju övervaka lättare om han e på väg till Frida. Sverige omöjligt. Hon kan ju omöjligt vara ”lugn” där på samma sätt som i utlandet. Spela golf med familjen lite tryggare.
Citera
2025-08-21, 04:48
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenshall
Det är väl av pga säkerhet Frida inte dök upp i Torsby. Hela stalker historien lever vidare han e väl ute utan bevakning och väntar på överklagande. Förmodligen bara en beundrare det slagit över för efter vad som kom fram i rättegången. Men dom tar noga inga risker.

Utlandet kan dom ju övervaka lättare om han e på väg till Frida. Sverige omöjligt. Hon kan ju omöjligt vara ”lugn” där på samma sätt som i utlandet. Spela golf med familjen lite tryggare.
så du tror att hon varit krasslig är en (vit) lögn?
Citera
2025-08-25, 16:42
Medlem
Skidskyttarna har inlett lägret i Fort-Romeo, intressant nog ska Frida också ha sitt läger där ungefär vid samma tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in