2025-08-14, 15:03
Avstängd
Sagodjurs avatar
synd att hon inte har några riktiga män i sitt liv utan bara kvinnor och fjollor, för då hade ju dom kunnat lösa situationen.
Citera
2025-08-14, 15:06
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Klädsel talar om vem man är och man kan visa anständighet i tingsrätten. Finns tusen andra tillfällen att klä av sig. Men jag förväntade mig heller inte mer av Bianca.
Nej, det är dina handlingar som talar om vem du är.

Anständighet är kopplat till respekt och medmänsklighet.

Att stalkern, tillika kvinnomisshandlaren, visar upp sig i propra kläder - är totalt ovidkommande. Hade han dykt upp iförd bikini , hade det fortfarande inte förändrat det faktum att han är en utstuderat sadistisk brottsling som tvingat på andra människor ett mycket brutalt psykiskt och fysiskt lidande.

Släpa folk i håret för att därefter dunka huvudet i golvet (!) osv, har han uppenbarligen gjort sig skyldig till tidigare, alldeles oavsett det yttre.
Senast redigerad av Xedome 2025-08-14 kl. 15:13.
Citera
2025-08-14, 15:07
Medlem
Guzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur
synd att hon inte har några riktiga män i sitt liv utan bara kvinnor och fjollor, för då hade ju dom kunnat lösa situationen.

En ev. rättegång om att hon bussat "goons" på någon skulle kanske inte vara helt lyckat.
Citera
2025-08-14, 15:09
Avstängd
Sagodjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guz
En ev. rättegång om att hon bussat "goons" på någon skulle kanske inte vara helt lyckat.

alternativet är förstås att man riskerar att ens flickvän eller syster misshandlas eller dödas av en stalker.
Citera
2025-08-14, 15:15
Medlem
Guzs avatar
Citat:
alternativet är förstås att man riskerar att ens flickvän eller syster misshandlas eller dödas av en stalker.

Har den risken varit påtaglig här?
Citera
2025-08-14, 15:21
Avstängd
Sagodjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guz
Har den risken varit påtaglig här?

Ja det skulle jag säga, han har ju misshandlat kvinnor tidigare, suttit i fängelse, våld mot tjänsteman m.m stalkat bianca i över ett års tid, uppträtt hotfullt och aggressivt, trakasserat henne sexuellt, dykt upp och lagt sin hand på henne och sagt "jag ska inte slå dig".
Citera
2025-08-14, 15:42
Medlem
Guzs avatar
Citat:
Ja det skulle jag säga, han har ju misshandlat kvinnor tidigare, suttit i fängelse, våld mot tjänsteman m.m stalkat bianca i över ett års tid, uppträtt hotfullt och aggressivt, trakasserat henne sexuellt, dykt upp och lagt sin hand på henne och sagt "jag ska inte slå dig".

Ok, känner inte till detaljer.

Men sådana här situationer blir mycket knepigare och jobbigare när man verkligen hamnar i dem.

Så länge det är en tankelek kan man föreställa sig att det bara är att ge typen smörj, eller liknande. Vettigt och rätt att gå den juridiska vägen, imo.
Citera
2025-08-14, 16:12
Medlem
Svaagdrickas avatar
Hur är prognosen för stalkers? Finns det program i fängelset? Hur många fortsätter stalka efter straff?

Men en dylik multi-brottslig borde förvaras. Sverige behöver ”third strikes, you’ re out”
Citera
2025-08-14, 16:33
Medlem
Sleipner08s avatar
Finns det någon sammanfattning?
Citera
2025-08-14, 16:34
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svaagdricka
Hur är prognosen för stalkers? Finns det program i fängelset? Hur många fortsätter stalka efter straff?

Men en dylik multi-brottslig borde förvaras. Sverige behöver ”third strikes, you’ re out”
Ja verkligen. Den här losern verkar vara en våldsam psykopat och uppvisar en rad egenskaper för antisocial personlighetsstörning. Diagnosen är svår att få och frågan är om behandling ens är meningsfullt.

Vi har ju klassiska exempel som Jackie Arklöv i Sverige, som är oerhört duktig på att ge intrycket av förändring och rehabilitering. De är så bedrägliga.

Robert Hare har forskat mycket på psykopati. Profilers och agenter i tex. FBI likaså (John Douglas, Bill Hagmaier, Robert Ressler) förstås. Dominans, kontroll och manipulation är enligt de senare ständigt återkommande (gemensamma) teman.

Finns väldigt mycket bra litteratur i ämnet. Men går det att behandla avsaknad av empati..? Hur behandlas sadism..? Lutar åt att man bör stänga in dem, utifrån vilken enorm skade(in)verkan på samhället de har.
Senast redigerad av Xedome 2025-08-14 kl. 16:48.
Citera
2025-08-14, 16:38
Bannlyst
Hon tänkte nog rätt i sitt val av klädsel, hon ville visa att hon bestämmer, inte han, då han inte gillar när hon klär sig ”horigt”
Men det spelar ingen roll för han är snart ute, så kunde gått klädd hur som helst, hade noll betydelse.

Otur för Bianca är att han suttit häktad när hon varit utomlands hela sommaren, för då hade han ändå inte fått tag på henne.
Nu blir det nästan som hon bara slipper honom max en månad om han börjar stalka igen.
Citera
2025-08-14, 16:39
Avslutad
HHAHAHAHAHA är det här stalkern?

https://www.instagram.com/fabianskoldhamn?igsh=MWtuNHVoc3FhMDRuaw==

Det var fan det bögigaste jag sett en medelålders helt vanlig jävla snubbe som tror han är nån sorts Hollywood influencer man verkligen ser hur han själv tycker han är skitsnygg o cool men det är verkligen definitionen av en helt average Joe 40+ fy fan vilken jävla mupp det måste vara bland det sjukaste jag sett
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in