2025-08-14, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chicagostiftelsen
Ja, och med tanke på hur han drog ifrån bland annat Øyen på terräng-NM i höstas och sololöpte hela loppet, är det inte omöjligt att han skulle ha kunnat dra sönder fältet fullständigt idag. Vilket pinsamt skitbeslut av SOK och förbundet.
Det beslutet handlar om att skydda aktiva, så man inte jagar massa mästerskap. De får välja mellan EYOF och ungdoms-EM, då valde Sebastian EYOF. Kalle var ju före på terräng-EM i höstas så hans kapacitet är nog minst lika hög.
Citera
2025-08-14, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PynchonsApa
Nävars, lite tung.
Sitter folk på riktigt hemma och kommenterar junioraktivas vikt?? Killen är i U20-final, skaffa er ett jobb.
Citera
2025-08-14, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
Ottfalk hade gynnats av det högre tempo som Lörstad satt upp.
Kalle är en utmärkt spurtare så inte så säker på det. Han tar 2 medaljer vilket är 1 mer än någon i denna chatt förutspådde...
Citera
2025-08-14, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tracker2025
Det beslutet handlar om att skydda aktiva, så man inte jagar massa mästerskap. De får välja mellan EYOF och ungdoms-EM, då valde Sebastian EYOF. Kalle var ju före på terräng-EM i höstas så hans kapacitet är nog minst lika hög.
Jag har redan skrivit vad jag anser i denna fråga och vill inte upprepa mig här. Och du har sett motargumenten från mig och andra, utan att kommentera dessa. Men stackars de oskyddade aktiva från övriga länder vars karriär nu är körd, åtminstone om det finns någon relevans i skyddsargumentet.
Citera
2025-08-14, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tracker2025
Kalle är en utmärkt spurtare så inte så säker på det. Han tar 2 medaljer vilket är 1 mer än någon i denna chatt förutspådde...
Jag skall villigt erkänna att jag inte trodde på Ottfalk. Hans säsong så här långt tydde inte på de framgångar han fick. Och då utgick jag förstås från den information man kan få när man befinner sig på avstånd och bara kan följa honom via resultat och (i viss utsträckning) via tv eller webb. I SM imponerade han i försöken men när han bröt finalen trodde jag att det berodde på någon skadekänning. Därav min pessimism. Så hans framgångar var vid sidan av Rogös det som gladde mig mest från JEM. Jag förstår att du har kunnat följa honom närmare, (kompis, klubbkollega?), och då inte är lika förvånad.
Kul att se en ny skribent i friidrottstrådarna. Välkommen, du behövs!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in