Han gick Wharton School, vilket är ett selektivt universitet. Antagningskraven gör att man kan anta åtminstone genomsnittlig till något över genomsnittlig kognitiv förmåga. Trots arv och kontakter som han dragit nytta av har han hållit igång verksamheter i flera decennier. Snackar vi om IQ tror jag att han har 110-125.
Var läser du dina "nyheter"? Är det någon av vänsterblaska?
Vem tar Trump på fullt allvar menar du? Definiera gärna vad du menar. Tror inte att någon tar honom på fullt ansvar. Men han gör mer nytta än flera andra presidenter.
Citat:
Ursprungligen postat av
TheSamePerson
Jag läste nyheterna i morse och bland annat stod det att Trump "kan bidra med någon form av säkerhetsgaranti till Ukraina".
Jag fattar inte hur människor tar Trump på allvar när han pratar hela tiden så som han gör. Det känns nästan som att han inte förstår vad president betyder. Han förstår inte att hans uttalanden får konsekvenser och att han som president måste tänka på varje ord han säger.
Det är högst oklart om Trump förstår vad begrepp som "talesperson" och liknande betyder. Han sa tydligt under någon presskonferens om Putin att "han är ok med det där, jag har pratat med honom om det och han har inga problem med det" om att ha utländska trupper i Ukraina. Alla som har en IQ högre än 50 vet att Putin aldrig skulle gå med på någonting sådant någonsin.
Hur går det med 10 eller 12 dagars ultimatum till Ryssland förresten?
Är det naivt och farligt att ta Trump det minsta lilla på allvar?