2025-08-14, 09:36
Medlem
Menethils avatar
Jocke och Jonna måste börja ta sin sons reaktioner på allvar.
I den senaste videon kliar hunden på sin skadade hud så att det börjar blöda, och sonen blev helt frälst när han såg blodet. Eller jag antar att de menade att sonen blev frälst av blodet, och inte frälst av att hunden blödde?

Detta intresse för blod och knivar måste ju komma ifrån något, att barnet tycks gilla mördare från skräckfilmer är inget som bara kommer från hans egen fantasi.
Jocke och Jonna borde verkligen sluta låta ett så litet barn se skräckfilmer. Dessutom bör de reagera när han visar intresse för blod och pratar om knivar.

Jocke nämnde själv hur traumatiskt det var att se skräckfilmer när han var barn, men utsätter sedan sin egen son för samma sak. Jocke pratade om hur problematiskt det var att han som barn pratade och målar knivar och blod, och la ansvaret på att hans mamma såg skräckfilmer med honom som barn.
Men nu när hans egen son nämner knivar och blod, ser han inte något problem eller koppling till att han tillåter ett barn att se skräckfilmer.

Sonen är bara 5 år gammal!
Sluta att låta barnet se skräckfilmer, sluta att utsätta honom för saker som Jocke själv sa orsakade trauma under hans egen barndom!
Citera
2025-08-14, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
Sjukt att media inte uppmärksammar jockibooooooooi ( så som Olof K säger det) roll i detta drama.

Jag tror att det kommer börja hända nu! Skilleras tar isär sekten sakta men säkert och han lär avsluta med Jockiboii.
Under den resan kommer troligtvis vindarna vända för Herr Lundell eftersom han har betett sig väldigt illa.
Jag skulle inte bli förvånad om en del av medias exponering kommer att ligga på exponeringen av hans barn som han hänsynslöst skor sig på.
Citera
2025-08-14, 12:41
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mullenö
Jag tror att det kommer börja hända nu! Skilleras tar isär sekten sakta men säkert och han lär avsluta med Jockiboii.
Under den resan kommer troligtvis vindarna vända för Herr Lundell eftersom han har betett sig väldigt illa.
Jag skulle inte bli förvånad om en del av medias exponering kommer att ligga på exponeringen av hans barn som han hänsynslöst skor sig på.
Han kommer få sina fiskar varma, sanningen kommer alltid fram.

Om inte nu så kommer hans barn avslöja alla missförhållanden där hemma.

När råttan Anjo faller så tror jag han kommer dra med sig Jockeboooy ner i fallet och det kommer vara slutet för dessa dramatöntar på yt.
Citera
2025-08-14, 13:18
Medlem

Reagerade på detta också, har tagit upp det här med skräckfilmer- och serier några gånger här i tråden.
Håller med dig om allt du skriver, dock svårt att veta om Joakim har upplevt detta med skräckfilmerna på riktigt, han har ju en historik av att lura/ljuga för sina tittare.
"G*gg* var helt frälst, han älskade det" Ärligt talat så tror jag Jonna menade blodet...

Har transkriberat från senaste vloggen men även den från "husbilssemestern", detta för att försöka få folk att förstå allvaret i det hela. Personligen tycker jag det är underligt att paret låter dessa samtal vara med i vloggen men Joakim verkar ju mer road än orolig över pojkens beteende, han verkar inte bry sig om vad barnen ser på och hur de påverkas.
Man får väl hoppas att det "bara" är prat och att pojken inte får för sig att ta en kniv och hugga någon.

Hunden har, av okänd anledning, ingen tratt runt halsen:
Jonna: "Åh, nej. Han har kliat sig i munnen". (vänder sig till kameramannen)
Jonna: "Han kliade ett kli typ, på munnen. Ser du?" (vänder sig till Joakim)
Joakim: "Oj jävlar vad det blöder."
Jonna: "Alltså, det var bara..." (Jonna gör en ljudeffekt för ett kliande).
Joakim: "Åh, stackare."
Jonna: G*gg* vart helt frälst, han älskade det."
Joakim: "Stackare." (säger detta till hunden).
Flickan: "Jag är rädd." (hörs i bakgrunden)

Jonna verkar åtminstone reagera på det 5-åringen sagt men Joakim verkar helt obrydd.

Detta sägs vid matbordet, efter att barnen har varit med Danjal och grillat:
Joakim: "Du har du lärt dig någonting då? Jag hörde att Danjal har lärt dig grilla som en riktig man."
(vänder sig till pojken).
Flickan: "Nehe, som en riktig tjej."
Joakim: "Som en riktig tjej ja."
Pojken: "Nej, en riktig man."
Joakim: "Ja både som en man och en tjej skulle jag säga."

Helt plötsligt, från ingenstans, tar pojken nu upp sin gaffel i en position där det ser ut som att han ska hugga med den (dock lite svårt att höra exakt vad pojken säger)
Pojken: "Thanos har gaffeln i sådär, så hårt som det blöder." (en bild på en karaktär från Squid Game läggs in i vloggen).
Joakim: "Vad har du sett nu?"
Pojken: "Men Thanos, han med lila hår, har gaffeln så långt in som det kommer blod."
Joakim: "Hm hm, vi skippar att titta på sånt där i framtiden va."
Flickan: "Varför?"
Pojken: "Det är inte vuxenfilm, men jag tittar på barnfilmer"
Joakim: "Det låter inte så barnvänligt men jag får väl tro dig."

Är detta verkligen människor som är lämpliga att vara föräldrar...

Ber om ursäkt för det långa inlägget.
Citera
2025-08-14, 13:41
Medlem
Menethils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemSkaManTroPa

Reagerade på detta också, har tagit upp det här med skräckfilmer- och serier några gånger här i tråden.
Håller med dig om allt du skriver, dock svårt att veta om Joakim har upplevt detta med skräckfilmerna på riktigt, han har ju en historik av att lura/ljuga för sina tittare.
"G*gg* var helt frälst, han älskade det" Ärligt talat så tror jag Jonna menade blodet...

Har transkriberat från senaste vloggen men även den från "husbilssemestern", detta för att försöka få folk att förstå allvaret i det hela. Personligen tycker jag det är underligt att paret låter dessa samtal vara med i vloggen men Joakim verkar ju mer road än orolig över pojkens beteende, han verkar inte bry sig om vad barnen ser på och hur de påverkas.
Man får väl hoppas att det "bara" är prat och att pojken inte får för sig att ta en kniv och hugga någon.

Hunden har, av okänd anledning, ingen tratt runt halsen:
Jonna: "Åh, nej. Han har kliat sig i munnen". (vänder sig till kameramannen)
Jonna: "Han kliade ett kli typ, på munnen. Ser du?" (vänder sig till Joakim)
Joakim: "Oj jävlar vad det blöder."
Jonna: "Alltså, det var bara..." (Jonna gör en ljudeffekt för ett kliande).
Joakim: "Åh, stackare."
Jonna: G*gg* vart helt frälst, han älskade det."
Joakim: "Stackare." (säger detta till hunden).
Flickan: "Jag är rädd." (hörs i bakgrunden)

Jonna verkar åtminstone reagera på det 5-åringen sagt men Joakim verkar helt obrydd.

Detta sägs vid matbordet, efter att barnen har varit med Danjal och grillat:
Joakim: "Du har du lärt dig någonting då? Jag hörde att Danjal har lärt dig grilla som en riktig man."
(vänder sig till pojken).
Flickan: "Nehe, som en riktig tjej."
Joakim: "Som en riktig tjej ja."
Pojken: "Nej, en riktig man."
Joakim: "Ja både som en man och en tjej skulle jag säga."

Helt plötsligt, från ingenstans, tar pojken nu upp sin gaffel i en position där det ser ut som att han ska hugga med den (dock lite svårt att höra exakt vad pojken säger)
Pojken: "Thanos har gaffeln i sådär, så hårt som det blöder." (en bild på en karaktär från Squid Game läggs in i vloggen).
Joakim: "Vad har du sett nu?"
Pojken: "Men Thanos, han med lila hår, har gaffeln så långt in som det kommer blod."
Joakim: "Hm hm, vi skippar att titta på sånt där i framtiden va."
Flickan: "Varför?"
Pojken: "Det är inte vuxenfilm, men jag tittar på barnfilmer"
Joakim: "Det låter inte så barnvänligt men jag får väl tro dig."

Är detta verkligen människor som är lämpliga att vara föräldrar...

Ber om ursäkt för det långa inlägget.
Jag tror också att ungen vart frälst över blodet. Barnen älskar ju hunden.

Men det är konstigt att föräldrarna inte reagerar. Och jag tror absolut förskolan och skolan kommer reagera på hans sätt att uttrycka sig.
Jocke och Jonna har ju berättat hur sonen vart arg och försökte kasta tv kontrollen i dotterns huvud, och han blev arg över att han missade hennes huvud.
Citera
2025-08-14, 13:43
Avstängd
Crabby88s avatar
Citat:

Skulle bli ett ramaskri i median om sanningen om lille jockibooooooooi ( så som Olof K Säger det)!
Helvete vad folk kommer urarta 🤣
Citera
2025-08-14, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
Skulle bli ett ramaskri i median om sanningen om lille jockibooooooooi ( så som Olof K Säger det)!
Helvete vad folk kommer urarta 🤣
Hmmm förstår inte riktigt vad som skulle urarta?'
Jag tror mer på att folk skulle säga aha och vända barnexponeraren ryggen.
Förtala sin egen mor? vilket svin, vilken pajas.
Citera
2025-08-14, 16:10
Medlem
Att förtala sin egen mor är i mitt tycke det skamligaste man kan göra. Ingen har haft det lätt här i livet och en del har haft det värre. Att skriva en bok samt ofentligt hänga ut sin egen moder är oförlåtligt. Må Jockiboi sova dåligt resten av sitt liv. Skamligt!
Senast redigerad av mullenö 2025-08-14 kl. 16:17. Anledning: fel
Citera
2025-08-14, 19:43
Avslutad
Är det inte lite fattigt att av Jockes miljoner+ följare så är det bara ca 1600 som kollar på Dialogiskt snack med honom? Vart är alla andra?
Citera
2025-08-14, 20:18
Medlem
GreenBatterys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Är det inte lite fattigt att av Jockes miljoner+ följare så är det bara ca 1600 som kollar på Dialogiskt snack med honom? Vart är alla andra?
Ingen över 12 kollar på honom?
Citera
2025-08-14, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBattery
Ingen över 12 kollar på honom?
Jo då Anjo och Rask är över 12 dock inte mentalt.
Offerkoftan Lundells bästa tid är förbi.
Citera
2025-08-14, 20:49
Avstängd
Crabby88s avatar
Citat:
Hmmm förstår inte riktigt vad som skulle urarta?'
Jag tror mer på att folk skulle säga aha och vända barnexponeraren ryggen.
Förtala sin egen mor? vilket svin, vilken pajas.

Hans trogna krigare kommer yla om konspirationsteorier och att vi p äå flashback har förstört för han.

Kollar på hans nu. Helvete vad han har en underlägsen röst. En taktik, att låta ledsen och sårad och som ett offer.
Jävla mongo!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in