Citat:
Ursprungligen postat av
K-Glitchen
Jag har aldrig sagt att jag tjnar dligt. Vet inte varfr jag nmnde rsinkomsten fr det r ju inte det jag frgar efter egentligen.
Jag vet inte hur din ekonomi ser ut och om du r gift/sambo osv men att bo ensam med 3 tonrsbarn i ett hus med en inkomst p 600k r inte direkt fett.
Naturligtvis finns det dom som r i mycket vrre situationer sklart men jag r i stort sett black varje mnad och d lever jag inte direkt fldigt.
p vintern mellan jan - mars gr bara vrme/el p nstan 10 000 kr /mn.
Lgg in ln och amortering och billn p det s inser du att det inte blir s mycket kvar.
men sger du.... Du kan vl fr fan spara!
mm, jag frsker men i livet som gare av ett stort hus innebr alltid kostnader. Spisen gr snder, tvttmaskinen ger upp osv. Fr mig knns livet som ett stort pussel att f allting att g ihop.
Nu har alla barn snart flyttat och jag tnker d flytta till nt mindre. Jag vill inte bli en pensionr som blir sittandes inne eftersom ekomomin aldrig tillter ngra utflykter.
Jag tycker faktiskt att jag har rtt att vara lite sjlvisk och tnka p mig sjlv. Du ska bara veta vad jag "offrat" fr att barnen ska f det bra.
10000i mnaden fr el och vrme!
Kp en vrmepump s blir kostnaden 30-50% av det,i alla fall fr vrmen.
Eller flytta till ngot billigare, du har ju egentligen inte rd att bo dr du gr nu.
vervgt att skaffa en sambo att dela kostnaden med kanske?
Nr du blir pensionr har du inte rd att bo kvar i allafall...