2025-08-14, 10:58
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Du missförstår hur Ryssland fungerar: Nästa steg kommer att bli Baltstaterna, Moldavian och troligen ett antal länder i Centralasien: Kreml kommer att skicka dit några terrorister som skapar oreda. Sen får han med sig folket att de måste räddas

Så det kommer inte stanna med Östra Ukraina, där han nu lyckats fördriva eller förslava de 95% av befolkningen som inte vill bli en del av Ryssland.

Ger du en Ryss ett lillfinger kommer den att kräva hela handen.

Ja ser dig som en Putinkramare efter att ha följt dina inlägg i tråden.

Jag är alltså "Putinkramare".
Jag kan upplysa dig om att jag var "rasist" 2015 när jag påpekade att öppna gränser kanske inte är så smart och jag var "konspirationsteoretiker/foliehatt" under Covid när jag påpekade att munskydd inte fungerar på virus.

Om din teori stämmer, vad ska vi göra? Gå ut i fullt krig? Vilken ska leda trupperna? Ulf?
Citera
2025-08-14, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Jag är alltså "Putinkramare".
Jag kan upplysa dig om att jag var "rasist" 2015 när jag påpekade att öppna gränser kanske inte är så smart och jag var "konspirationsteoretiker/foliehatt" under Covid när jag påpekade att munskydd inte fungerar på virus.

Om din teori stämmer, vad ska vi göra? Gå ut i fullt krig? Vilken ska leda trupperna? Ulf?

Det väst skulle ha gjort var att sätta ner foten 2014: Men det är historia nu.
Det sämsta vi kan göra är att godta Rysslands krav på att få annektera delar av Ukraina och släppa in dem i världssamfundet och återskapa deras roll som supermakt.
Vi kan liksom inte ha en "Supermakt" med en ekonomi som är mindre än flertalet EU länder, leds av en ideology som hyllar en av värdens värsta tyranner samt har krav på att de skall äga samtliga sina grannländer.

Du måste förstå, då du fullt anmanar en sidas krav utan att inse innebörden så tar du part i för den sidan.

Man kan vara kritisk till en politik, men när man börjar sprida ren Propaganda och köper en "Galen" agenda då har man tagit ställning för motparten, inte längre ifrågasätter politiken.
Senast redigerad av SkogsSaab 2025-08-14 kl. 11:12.
Citera
2025-08-14, 11:16
Medlem
Citat:
Om du på något besynnerligt vis blir glad eller upphetsad av att kalla mig "Putinkramare" så bjuder jag gärna på det.
Putin måste ha folket med sig för att invadera andra länder, han har folkets stöd vad gäller östra Ukraina. Inte för andra länder.
Om jag tolkar ditt resonemang rätt så måste vi till varje pris, kosta vad det kosta vill försvara östra Ukraina?
Inse att vi inte har ledare som är kapabla till detta, vill du skicka dina söner/döttrar till fronten under ledning av Ursula, Rutte och Ulf? Knappast...
Det finns idag fler människor som är beredda att dö för att östra Ukraina ska tillhöra Ryssland än tvärtom.

Du resonerar som ett fullblodshjon. Tror du folket i Ryssland har någon fri vilja att tala om, de är rejält indoktrinerade. Och Hitler hade verkligen folket med sig, om nu det skulle vara någon jävla orsak att invadera sina grannländer...
Citera
2025-08-14, 11:29
Medlem
Snapcounts avatar
Då skall programmet för imorgon vara klart :

Det er enighet om programmet for toppmøtet mellom Russlands president Vladimir Putin og USAs president Donald Trump i Alaska, ifølge den russiske regjeringen.
Putin og Trump skal blant annet ha en en-til-en-samtale med tolk, sier Jurij Usjakov, som er utenrikspolitisk rådgiver for Putin.

Møtet fredag vil ifølge ham starte klokken 11.30 lokal tid, altså 21.30 norsk tid, og det vil bli holdt en pressekonferanse etterpå.

Usjakov sier det vil bli diskutert «sensitive saker» på møtet, og at den russiske delegasjonen blant annet vil bestå av ham selv og utenriksminister Sergej Lavrov.

Det sentrale temaet blir Ukraina-krigen, men også handel og økonomisk samarbeid mellom Russland og USA skal diskuteres, ifølge Usjakov.

https://www.nrk.no/nyheter/russland_-enighet-om-programmet-for-toppmotet-mellom-putin-og-trump-1.17527684
Citera
2025-08-14, 11:35
Medlem
Citat:
Varför skulle Trump vilja ha ett ww3? Varför skulle utvecklingen tvingas tillbaka 100 år för att gränsen i östra Ukraina ändras?
Gränser i europa har ändrats hundratals gånger tidigare utan att utvecklingen tvingas 100 år bakåt.
Trump kan mycket väl vilja närma sig Ryssland istället för att driva Putin ännu mer i armarna på Xi.
Kriget handlar om geopolitik och maktbalans.
Det är dags att avsluta dårskapen som pågår i Ukraina och europa måste skärpa till sig och få fart på ekonomin igen så att vi inte blir alldeles överkörda i framtiden som vi blivit nu iom Ukraina.
Vi måste inse att våra ledare med Ursula i spetsen inte är kompetenta och smarta nog när de möter Trump, Putin och Xi. Det är uppenbart. Kriget i Ukraina är en fullständig katastrof från början till slut.

Är du så efterbliven att du tror att Putina nöjer sig med östra Ukraina?
Citera
2025-08-14, 11:35
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Problemet med ditt resonemang är att det idag ser ut att vara betydligt fler människor som anser något annat och är beredda att dö med vapen i hand för att de östra delarna av Ukraina ska tillhöra Ryssland.
Ska "folkrätten" gälla så får Europa visa att vi är fler än dom som också är beredda att med vapen i hand dö för att östra Ukraina ska förbli Ukraina.
Just nu är det förmodligen inte fler än ett handfull svenskar i Internationella legionen i Ukraina.

Man behöver inte vara villig att strida i Ukraina för att anse att folkrätten ska gälla. Det är sunt förnuft och man kan göra andra saker för att tvinga rySSland att ge upp sitt förlorade krig.
Citera
2025-08-14, 11:36
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Det väst skulle ha gjort var att sätta ner foten 2014: Men det är historia nu.
Det sämsta vi kan göra är att godta Rysslands krav på att få annektera delar av Ukraina och släppa in dem i världssamfundet och återskapa deras roll som supermakt.
Vi kan liksom inte ha en "Supermakt" med en ekonomi som är mindre än flertalet EU länder, leds av en ideology som hyllar en av värdens värsta tyranner samt har krav på att de skall äga samtliga sina grannländer.

Du måste förstå, då du fullt anmanar en sidas krav utan att inse innebörden så tar du part i för den sidan.

Man kan vara kritisk till en politik, men när man börjar sprida ren Propaganda och köper en "Galen" agenda då har man tagit ställning för motparten, inte längre ifrågasätter politiken.

Ok, så vad ska Ursula och Ulf göra menar du?
Inte godta att Ryssland annekterar delar av Ukraina, ok, troligtvis så kommer inte Ryssland lyssna och troligtvis inte frivilligt lämna Krim. Vad ska vi göra då?
Eller tror du att Putin kommer lämna Krim om Ursula, Merz och Ulf säger till på skarpen?
Citera
2025-08-14, 11:38
Medlem
Nu ska ryssland göra en provkörning av "Burevestnik," ny atombomb möjlig missil.
Rysskt sätt att säga "Vi kan prata fred"?

Från United24Medias Telegramkanal

❗️Russia, despite the upcoming meeting between Trump and Putin, is preparing to test a new nuclear-capable cruise missile “Burevestnik,” Reuters reports.

According to the agency, satellite images of the “Pankovo” test site in the Barents Sea indicate preparations.

The Russian Federation has issued a warning for civil aviation for the period from August 9 to 22, during which the missile launch may take place.

📸: Planet Labs PBC/Handout via REUTERS

https://t.me/United24media/34411
Citera
2025-08-14, 11:38
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sidlinjen18
Du resonerar som ett fullblodshjon. Tror du folket i Ryssland har någon fri vilja att tala om, de är rejält indoktrinerade. Och Hitler hade verkligen folket med sig, om nu det skulle vara någon jävla orsak att invadera sina grannländer...

Problemet är att dom anser att du och jag är rejält indoktrinerade.
Just nu ser det ut som det finns fler indoktrinerade på andra sidan som är beredda att dö för gränsen i östra Ukraina än det finns indoktrinerade på vår sida som är beredda att göra detsamma.
Citera
2025-08-14, 11:39
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ok, så vad ska Ursula och Ulf göra menar du?
Inte godta att Ryssland annekterar delar av Ukraina, ok, troligtvis så kommer inte Ryssland lyssna och troligtvis inte frivilligt lämna Krim. Vad ska vi göra då?
Eller tror du att Putin kommer lämna Krim om Ursula, Merz och Ulf säger till på skarpen?

Hur ska rySSland kriga när deras ekonomi och land kollapsar? Skippa alla undanflykter och sidoämnen och besvara frågan rakt av.
Citera
2025-08-14, 11:40
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Är du så efterbliven att du tror att Putina nöjer sig med östra Ukraina?

Du tror alltså att Ukraina ska driva ut Ryssland från Krim? Du menar att med lite mer vapen och några hundra miljarder kr till så flyr dom?
Vad är alternativet förutom att hoppas på att dom nöjer sig?
Citera
2025-08-14, 11:42
Medlem
Nu utökas Ryssland möjligheter att sälja petroleum produkter
Kan det vara "debrie" igen?
Från NoelReports Telegram kanal

Overnight, drones struck the Volgograd oil refinery. Russian sources report a fuel spill followed by a large fire. FIRMS data shows significant burning at the LUKOIL-Volgogradneftepererabotka facility.

https://t.me/noel_reports/32701
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in