2025-08-14, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Fast hon har ju karisma och utstrålning. Det är ju därför hon har blivit så populär. Utseendemässigt ser hon ju väldigt bra ut, men det finns ju många tjejer som ser ännu bättre ut, så det handlar inte bara om hennes utseende, utan även personligheten som gjort henne så framgångsrik.

Skulle säga att hennes styrka är att hon inte har någon dryg och provocerande attityd, utan att hon är så alldaglig, "girl-next-door" och har varit öppen med sina osäkerheter. Säkert därför många tjejer kan identifiera sig med henne.

Det som är fascinerande är att så många blir provocerade av henne när hon inte alls har den utstrålningen, utan mest är glad, charmig och harmlös. Det handlar bara om jantelagen och avundsjuka.

Du tycker att hon har karisma och utstrålning, jag tycker det inte. Kanske svårt att avgöra vem av oss som har rätt. Jag kommer ändå aldrig ge mig på det att man kan bli väldigt framgångsrik bara genom att vara snygg, ha kända släktingar samt en förmåga att förvalta dessa saker på ett företagarsätt.

Visst är det sedan så att enbart att man är tjej, snygg och framgångsrik retar upp folk å det grövsta. Något som f ö är bra för affärerna det också. Och har man sedan mage att vara kändisbarn sticker det ännu mer i ögonen. Men jag som då har dålig koll har fått uppfattningen att hon är bortskämd, dryg samt att hon gjort en hel del småpuckade saker. Varför har jag fått den uppfattningen?
Citera
2025-08-14, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trillian
Det är HELT bisarrt och äcklande att Sveriges absolut SOPIGA rättssystem inte klarar av att spärra in en sån uppenbart farlig person.

Det sitter kvasiintellektuella humanistiska miljöpartister som styr över rättspraxis och äger lagrådet fullt ut. De ser det stora människovärdet i alla dessa gärningsmän men spottar och pissar på brottsoffren.

4 månader.
Ute efter 2,7.
Redan suttit häktad.

Han kommer ha skrivit till Bianca igen innan månaden är slut.

Skämmes ni alla som är med och designar detta urusla system där farliga våldsverkare går fria och slipper ta konsekvenserna av sitt eget handlande.

Mycket bra inlägg.
Därför hon borde löst detta med några jobbiga gorillor vid sidan om istället.
Citera
2025-08-14, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaffetSpillt
Hon har haft vaktbolag. Det tog 40 min att komma för dem vid ett tillfälle! Det står i förundersökningen.

Konstigt hon inte bara anlitar några stora grabbar själv. Räcker ju med 1-3 st om de bara jobbar på dagen
Citera
2025-08-14, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sveaswe
Jag tycker Bianca verkar så jävla dum i detta läge. För det första är det känt sedan länge och en tradition att man alltid klär sig anständigt när man ska på förhandlingar / rättegång. I andra länder kastar dom ut folk som kommer med fel klädsel oavsett kön.
Enligt Bianca i rättegången r Fabian/ramin tog henne på axeln, så ringde Bianca mamma och Lovisa i panik och ingen svarade. Varför I HELVETE RINGDE HON INTE POLISEN? Var ÄR HENNES EGNA LIVVAKTSSKYDD ELLER SÄKERHET? altså dessa människor som tjänar pengar på henne som Vanessa o alla dom finns där när det finns pengar att hämta men inte till att hjälpa henne och ge henne råd med skydd osv. Hur dumma är alla i hennes omgivning? Uppenbarligen är pappa Ingrosso ingen hon kan räkna med heller. pernillla Wahlgren säger i polisförhör att Bianca är inte typen som ber om hjälp och det tar tid. Jag stör mig faktiskt lite på de, hon har haft tid att screens och samla in bevis i 1,5 år. Men det det tar henne så lång tid att polisanmäla. Jag hade köpt detta om det var en vanlig privat person som inte vet bättre. Men Bianca har ett helt entourage runt om sig som får BETALT!!! hon har folk som ska vara måna om hennes säkerhet och mående. Hon har så mycket pengar att man förväntar sig att hon har ett visst skydd. Speciellt r hon visar upp vart hon bor vad hon köper in som kostar miljoner!.
Jag undrar varför ingen i Bianca’s omgivning har hjälpt henne att få skydd? koppla in en jurist vid tidigt skede?
Och ja. Bianca är dum som lägger upp och provocerar med den bilden då denna snubbe är faktiskt störd på riktigt. Altså detta handlar inte om en vanlig man som utövar sin dominans . Utan detta är en djupt störd individ. En sjuk människa som kommer mörda en oskyldig kvinna en dag precis som sin pappa .Bianca tror nu detta är något metoo fall eller feminist grej. nej….. självklart ska hon leva som normalt. Och göra sitt men nu sänder hon ju signaler till honom med detta ”statement”. Det är som att provocera en schizofren eller autist i en rullstol. Eller att visa statement till Hannibal Lecter. Ingen gör det. Ramin/Fabian är djupt störd och sjuk , det är inget man provocerar eller visar statements för. Han kan mörda vilken dag som helst.

Citat:
Hon har haft vaktbolag. Det tog 40 min att komma för dem vid ett tillfälle! Det står i förundersökningen.

Läs mitt första inlägg, har skrivit det du nämner där
Citera
2025-08-14, 10:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Hon har ingen hög inkomst Statsministern har mer 😀

På tal om avundsjuka, jag har frågat google som svarar (det är väl AI antar jag) att Bianca Ingrosso är den som upplever mest missunnsamhet och avundsjuka i Sverige.

https://www.google.com/search?q=%C3%A4r+folk+avundsjuka+p%C3%A5+bianca+in grosso&sca_esv=5cbb6f2e087ee285&source=hp&ei=pJmda LymEeCD1fIP7JGl4Qw&iflsig=AOw8s4IAAAAAaJ2ntOR-2Nw_EtJNdL53tJBnLWl-H9pD&oq=%C3%A4r+folk+avundsjuka+p%C3%A5+bianca&gs_ lp=Egdnd3Mtd2l6Ih7DpHIgZm9sayBhdnVuZHNqdWthIHDDpSB iaWFuY2EqAggAMgUQIRigATIFECEYoAFI_GVQAFiEUnAAeA CQAQCYAcYBoAHPEaoBBDI1LjO4AQHIAQD4AQGYAhygAtYSwgII EAAYgAQYsQPCAggQLhiABBixA8ICCxAuGIAEGLEDGIMBwgIFEC 4YgATCAggQLhiABBjUAsICCxAuGIAEGMcBGK8BwgIFEAAYgATC AgQQABgDwgILEC4YgAQY0QMYxwHCAgoQABiABBhGGPsBwgIGEA AYFhgewgIFEAAY7wXCAggQABiABBiiBMICBRAhGJ8FwgIHECEY oAEYCpgDAJIHBjI0LjIuMqAHoJABsgcGMjQuMi4yuAfWEsIHCD AuOC4xOS4xyAdz&sclient=gws-wiz
Ja, det finns indikationer på att Bianca Ingrosso upplever avundsjuka från andra, både i form av direkta kommentarer och allmänna reaktioner på hennes framgång och livsstil. Flera källor nämner att det finns en svensk "avundsjuka" som många känner igen sig i, och att det kan vara en faktor i reaktionerna på hennes sociala medier.
Många retar sig på hennes skönhet och att hon har skapat en förmögenhet på mer än 1 miljard alldeles själv med egna händer.
Direkta kommentarer:
Det förekommer kommentarer på hennes sociala medier som uttrycker avundsjuka över hennes framgång, rikedom och framgångsrika karriär.
Allmänna reaktioner:
Det finns en diskussion om att många kan känna avundsjuka när det gäller hennes livsstil, hennes relationer och hennes karriärframgångar.
Töntigt att vara så bitter och avundsjuk på Bianca men är man själv en misslyckad loser så kan det bli så.
Biancas egna reflektioner:
Bianca Ingrosso har själv uttalat sig om att hon är medveten om att hon upplever avundsjuka och att det kan vara en påfrestning.
Sammanfattningsvis, ja, det finns tecken på att Bianca Ingrosso upplever avundsjuka från andra, både direkt och indirekt.
Citera
2025-08-14, 10:18
Bannlyst
Jag dristar mig till att påstå att detta med förmögenheten är orsak till merparten av avundsjukan + givetvis att Bianca är en naturlig skönhet och att hon sköter sin kropp och månar om sitt utsende.

Detta retar gallfeber på odugliga bitterfittor och horungar.
Bianca Ingrosso har nu uppnått status som miljardär tack vare sin influencerkarriär och sina bolag. Bianca är känd för hennes sminkbolag Beauty Icons AB, som ligger bakom sminkmärket Caia Cosmetics, men Bianca har även andra bolag som omsätter miljoner. I denna artikel går vi igenom Bianca Ingrossos olika inkomster, tillgångar och bolag.
https://finansnytt.se/bianca-ingrosso-formogenhet/
Citera
2025-08-14, 10:21
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Jag tycker nyheter24 har en bra genomgång av fallet.
https://nyheter24.se/noje/kandisar/1413026-bianca-ingrossos-stalker-bakgrund-domar-och-ar-han-sjuk

Sorry om det redan hänvisats dit.

Vanföreställningar har han tydligen.
Jag uppfattar honom som psykiskt sjuk.
En paragraf 7 undersökning är en första screening, en elementär bedömning om personen behöver undersökas noggrant. Lätt att här missa störningar. Absolut inte en kvalificerad psykologisk, psykiatrisk genomgång.

Man ska nog vara rätt galen - för att det ska upptäckas i en liten ”sökning”.
Den här mannen har viss förmåga att vara formellt klar, hålla en röd tråd. Och då kan man missa en underliggande galenskap.
Tack.

Det kan också vara så att han är kliniskt frisk, men helt enkelt ond och dum i huvudet.

Citat (artikeln ovan):

Tidigare domar mot Bianca Ingrossos misstänkta stalker
Mannen är dömd för flera olika brott. Enligt handlingar från tingsrätten som Nyheter24 har tagit del av så förekommer han på 17 avsnitt i belastningsregistret.

Enligt Aftonbladet är mannen genom åren dömd för bland annat:

Flera fall av misshandel
Relationsvåld
Våld mot tjänsteman
Ofredande
Grovt rattfylleri
Han har även blivit utredd för att ha förföljt och hotat en person. Åtalet lades då ner.

Bianca Ingrossos stalker misshandlade kvinna – dunkade hennes huvud i golvet
År 2011 dömdes han för att ha misshandlat en kvinna, som han slog, sparkade och drog i håret innan han dunkade hennes huvud i golvet.
Slut citat.

Wahlgrens/Ingrosso är fullständigt ointressanta människor, men det är ett problem att det finns utstuderat sadistiska individer med antisocial personlighetsstörning som rör sig ute bland folk.

Omöjliga att rehabilitera, manipulativa därtill.
Senast redigerad av Xedome 2025-08-14 kl. 10:26.
Citera
2025-08-14, 10:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Det kan också vara så att han är kliniskt frisk, men helt enkelt ond och dum i huvudet.

Tidigare domar mot Bianca Ingrossos misstänkta stalker
Mannen är dömd för flera olika brott. Enligt handlingar från tingsrätten som Nyheter24 har tagit del av så förekommer han på 17 avsnitt i belastningsregistret.

Enligt Aftonbladet är mannen genom åren dömd för bland annat:

Flera fall av misshandel
Relationsvåld
Våld mot tjänsteman
Ofredande
Grovt rattfylleri
Han har även blivit utredd för att ha förföljt och hotat en person. Åtalet lades då ner.

Bianca Ingrossos stalker misshandlade kvinna – dunkade hennes huvud i golvet
År 2011 dömdes han för att ha misshandlat en kvinna, som han slog, sparkade och drog i håret innan han dunkade hennes huvud i golvet.

Wahlgrens/Ingrosso är fullständigt ointressanta människor, men det är ett problem att det finns utstuderat sadistiska individer med antisocial personlighetsstörning som rör sig ute bland folk.

Omöjliga att rehabilitera, manipulativa därtill.

Man bör utvisa den här individen efter avtjänat straff.
Citera
2025-08-14, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fulsomdu
Alltid antagit att Soltani hade en egen tråd. Stor miss av f8 att inte fått med det uppmärksammade mordet, mycket märkligt.

Räcker det inte med att med någon har tillgång till kl krimfuo eller Lexbase, sökning på Soltani borde räcka.
Länka eller p.m ett kort på sonen.

Ja han satt tiden ut tack och lov, han skulle ha dödat igen 100%. Trodde att han skulle mörda igen innanför murarna.

Bästa för samhället är nog rättspsyk för g.m. Svårt att tro att Bianca kommer få problem igen med honom, det lär nog bli någon annan nästa gång.

Tragiskt för alla inblandade.

Den startade tråden av Angeliqa: (FB) Mordet på Farideh, Märsta BVC (2000-02-29)
Citera
2025-08-14, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Stalkaren kommer att få en lindrig dom. Men han kommer att vara ökänd av många under lång tid.
Det blir det kännbara straffet.

Kanske kommer han att byta namn igen. Eller flytta till Iran?

Lär väl trycka i olika poddar, skriva en bok, delta i en viaplay dokumentär om caset. Bygga ett varumärke om än ökänt och rida den lilla vågen. Han gillar säkert rampljuset och tar gladeligen sina 15 min med allt vad det innebär.
Citera
2025-08-14, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sveaswe
Läs mitt första inlägg, har skrivit det du nämner där

Då får du länka till det.
Citera
2025-08-14, 10:29
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Den startade tråden av Angeliqa: (FB) Mordet på Farideh, Märsta BVC (2000-02-29)

Bra gjort, tack för länk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in