2025-08-14, 08:01
  #9937
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redherring1
Alltså mycket tjat om att Bianca är en framgångsrik entreprenör men många bolag, att kritisera det är avundsjuka osv.

Hon är en bra försäljare. Punkt! Hon kan sälja vad som helst, snö till eskimåer säkert. Bilar, dammsugare, tupperware…

Hon har själv sagt att hon aldrig nånsin i hela sitt liv betalat en räkning. Vet hon ens hur man startar ett bolag? Registrerar ett bolag hos skatteverket, Bolagsverket osv? Nej, hon har personal som gör allting åt henne och hennes uppgift är bara att sälja. Sälja sälja sälja till vem som helst, gärna unga tjejer som betalar Caia-smink med Klarna.

Sen hade hon ett par mille i startkapital också som kommer från morfar Hans. Inte svårt bli förmögen då genom att köpa nya tuttar och lura unga tjejer på nätet.
Citera
2025-08-14, 08:03
  #9938
Medlem
Angående Biancas outfit så sägs det att det var ett statement och som sagt ett fuck you till stalkern och jag köper det MEN denne man är sjuk i huvudet på riktigt. Hennes statement på sin Instagram kommer garanterat trigga honom istället för att få honom att ge upp. Alltså jävligt korkat gjort om hon vill slippa honom! Skulle tro att hon nu satt sig i en ännu mer utsatt position än tidigare, för denna sjuka individ kommer att vara redo att ge sig på henne ganska omgående då han inte får många dagar i fängelse... om han var kränkt innan för att hon blockade honom så kan man bara ana hur han tänker nu. Hon bör skaffa sig livvakt.
Citera
2025-08-14, 08:10
  #9939
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Angående Biancas outfit så sägs det att det var ett statement och som sagt ett fuck you till stalkern och jag köper det MEN denne man är sjuk i huvudet på riktigt. Hennes statement på sin Instagram kommer garanterat trigga honom istället för att få honom att ge upp. Alltså jävligt korkat gjort om hon vill slippa honom! Skulle tro att hon nu satt sig i en ännu mer utsatt position än tidigare, för denna sjuka individ kommer att vara redo att ge sig på henne ganska omgående då han inte får många dagar i fängelse... om han var kränkt innan för att hon blockade honom så kan man bara ana hur han tänker nu. Hon bör skaffa sig livvakt.

Han har givetvis fått kontaktförbud så han får inte kontakta henne längre för då åker han in i finkan direkt.
Citera
2025-08-14, 08:12
  #9940
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Honestus
Någon som kan lägga upp fupen igen?

Citat:
Ursprungligen postat av Mummut
Vill nån snäll själ lägga upp fup:en igen? Har skrollat o sökt men inte hittat

FÖRUNDERSÖKNINGSPROTOKOLL / FUP

https://gofile.io/d/IHZVlC
Citera
2025-08-14, 08:12
  #9941
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Angående Biancas outfit så sägs det att det var ett statement och som sagt ett fuck you till stalkern och jag köper det MEN denne man är sjuk i huvudet på riktigt. Hennes statement på sin Instagram kommer garanterat trigga honom istället för att få honom att ge upp. Alltså jävligt korkat gjort om hon vill slippa honom! Skulle tro att hon nu satt sig i en ännu mer utsatt position än tidigare, för denna sjuka individ kommer att vara redo att ge sig på henne ganska omgående då han inte får många dagar i fängelse... om han var kränkt innan för att hon blockade honom så kan man bara ana hur han tänker nu. Hon bör skaffa sig livvakt.


Helt sant, detta är inte en normal människa man kan markera mot med sin urringning och powerklackar. Det handlar inte om att kvinnor ska ha på sig vad de vill - tyvärr! Han är livsfarlig, labil och lever i en värld vi andra inte kan förstå.

Det finns andra sätt för Bianca att markera sin självständighet. Stå upp för och bli en talesperson för stalkingoffer, påverka opinionen, uppvakta politiker, belys problematiken kring bevisning och milda straff etc. Använd kändisskapet till något bra för världen, för en gångs skull. Här finns nu en chans att kunna påverka något på riktigt.
Citera
2025-08-14, 08:15
  #9942
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Vem som helst kan inte få en livvakt. Livvakter anlitas främst för att skydda personer som bedöms ha ett reellt hot mot sin person, ofta på grund av sin yrkesroll eller samhällsposition. Det kan vara företagsledare, politiker, journalister eller privatpersoner i utsatta situationer. För att få en livvakt krävs en bedömning av hotbilden och behovet av skydd, oftast från polisen eller ett privat bevakningsföretag.
Citera
2025-08-14, 08:16
  #9943
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Angående Biancas outfit så sägs det att det var ett statement och som sagt ett fuck you till stalkern och jag köper det MEN denne man är sjuk i huvudet på riktigt. Hennes statement på sin Instagram kommer garanterat trigga honom istället för att få honom att ge upp. Alltså jävligt korkat gjort om hon vill slippa honom! Skulle tro att hon nu satt sig i en ännu mer utsatt position än tidigare, för denna sjuka individ kommer att vara redo att ge sig på henne ganska omgående då han inte får många dagar i fängelse... om han var kränkt innan för att hon blockade honom så kan man bara ana hur han tänker nu. Hon bör skaffa sig livvakt.


Jag tycker Bianca verkar så jävla dum i detta läge. För det första är det känt sedan länge och en tradition att man alltid klär sig anständigt när man ska på förhandlingar / rättegång. I andra länder kastar dom ut folk som kommer med fel klädsel oavsett kön.
Enligt Bianca i rättegången r Fabian/ramin tog henne på axeln, så ringde Bianca mamma och Lovisa i panik och ingen svarade. Varför I HELVETE RINGDE HON INTE POLISEN? Var ÄR HENNES EGNA LIVVAKTSSKYDD ELLER SÄKERHET? altså dessa människor som tjänar pengar på henne som Vanessa o alla dom finns där när det finns pengar att hämta men inte till att hjälpa henne och ge henne råd med skydd osv. Hur dumma är alla i hennes omgivning? Uppenbarligen är pappa Ingrosso ingen hon kan räkna med heller. pernillla Wahlgren säger i polisförhör att Bianca är inte typen som ber om hjälp och det tar tid. Jag stör mig faktiskt lite på de, hon har haft tid att screens och samla in bevis i 1,5 år. Men det det tar henne så lång tid att polisanmäla. Jag hade köpt detta om det var en vanlig privat person som inte vet bättre. Men Bianca har ett helt entourage runt om sig som får BETALT!!! hon har folk som ska vara måna om hennes säkerhet och mående. Hon har så mycket pengar att man förväntar sig att hon har ett visst skydd. Speciellt r hon visar upp vart hon bor vad hon köper in som kostar miljoner!.
Jag undrar varför ingen i Bianca’s omgivning har hjälpt henne att få skydd? koppla in en jurist vid tidigt skede?
Och ja. Bianca är dum som lägger upp och provocerar med den bilden då denna snubbe är faktiskt störd på riktigt. Altså detta handlar inte om en vanlig man som utövar sin dominans . Utan detta är en djupt störd individ. En sjuk människa som kommer mörda en oskyldig kvinna en dag precis som sin pappa .Bianca tror nu detta är något metoo fall eller feminist grej. nej….. självklart ska hon leva som normalt. Och göra sitt men nu sänder hon ju signaler till honom med detta ”statement”. Det är som att provocera en schizofren eller autist i en rullstol. Eller att visa statement till Hannibal Lecter. Ingen gör det. Ramin/Fabian är djupt störd och sjuk , det är inget man provocerar eller visar statements för. Han kan mörda vilken dag som helst.
Citera
2025-08-14, 08:16
  #9944
Medlem
Mummuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RinkebyParadiso
FÖRUNDERSÖKNINGSPROTOKOLL / FUP

https://gofile.io/d/IHZVlC

Tack tack tack
Citera
2025-08-14, 08:16
  #9945
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mirandakerr
Mina föräldrar är långt över 40 och vet båda vem Bianca är efter att ha läst om henne och hennes företag i Dagens Industri för några år sedan. Det tillhör allmänbildning att iaf ha ett hum om vem hon är, precis som Kardashians går hon inte att undgå om man inte är blind, saknar läsförmåga eller saknar internet.

Människor över 40 har också oftast barn eller flickor i yngre tonåren och då kan jag garantera att dom vet vem Bianca är då det är dessa 40 åringar som tvingas stå i kö med sina ungar när hennes nya CAIA butik öppnar. De tvingas också se på diverse tv-program Bianca medverkar i och hostar. Mot bakgrund av detta anser jag att du har fel. Folk över 40, ja, t.o.m folk över 70 vet vem Bianca är så länge de inte bor under sten.

Då är vi många som bor under stenar.

Sedan råder jag dig att inte ta in all text du läser bokstavligen. Att man som 45-åring vet att ens barn gillar Pernilla Wahlgrens dotter är inte detsamma som att man direkt vet vem hon är. Inte heller om man som 70-åring vet att Christina Schollin har flera kända barnbarn varav en är kvinna och heter Bianca.

Jag är själv 60+ och vet givetvis vem Bianca är. Pga hennes efternamn fattar jag också vem hennes pappa är och vem mamman är har inte gått att undgå. Men vad vet jag mer om henne?

Jag vet (eller är iaf rätt säker) på att hon varit programledare för en talk show. Men har inte sett en minut av detta program.

Jag vet att hon är ”influencer” men fattar inte fullt ut vad det innebär eller vilka plattformar hon finns på.

Jag tror att hon kanske också sjunger men det kanske jag har missuppfattat.

Jag har också sett henne några gånger i programmet som väl heter ”Wahlgrens värld” som jag kanske sett 5 kvartar av. Där är hon ju f ö den med minst karisma, bortsett från Pernillas man som ju är totalt stentrist.

Så ja jo alla i Sverige kanske har hört namnet och vet hur hon ser ut. Men har folk över 40 bättre koll än jag vad gäller vad hon pysslar med?
Citera
2025-08-14, 08:20
  #9946
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Ok

Hon har inte använt dom för att kommunicera med Fabian.


Varför skulle hon anpassa sina kläder till förövaren? Det vore ju att kuva sig för en sinnessjuk dåre. Det är inte Iran.

Nä jag tror inte hon anpassade men ändå ett märkligt klädval om man är rädd för en person som åtrår ens kropp. Å dom var i samma rum verkar det som.
Citera
2025-08-14, 08:20
  #9947
Medlem
Otroligt dåliga rådgivare hon har omkring sig. Det första man gör är att kolla upp hur man ska agera och vilken typ av bevis man ska samla in om man känner sig hotad/utsatt för stalking. Det är till exempel först från den dagen man skriver till gärningsmannen att man inte önskar kontakt som kontaktförsöken räknas, man måste alltså upplysa sin stalker om att man inte vill ha kontakt för annars VET inte hen det. Enligt lagen. Först 4 maj informerade hon honom om det, så då kan allt han skrivit innan inte räknas.
Citera
2025-08-14, 08:21
  #9948
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoneUtroparen
Den mannen verkar galen, men Bianca förtjänar det.

Ett sånt prostituerad luder som tror hon är något och skor sig på småflickor som blir helt utseendefixerade av dessa helt orealistiska skönhetsideal.

Hon förstör samhället i stort med hennes inflytande och svagbegåvade hjärna.
Förr såg folk upp till människor som hade spektakulära talanger. Nu är det bara dekadens som gäller.

Tack för ett vettigt inlägg och jag håller med till fullo när det gäller Bianca. Hon tillför inte världen ett skit en tjock bondpiga som mjölkar kor tillför världen mer .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in