Citat:
Ursprungligen postat av
mirandakerr
Mina föräldrar är långt över 40 och vet båda vem Bianca är efter att ha läst om henne och hennes företag i Dagens Industri för några år sedan. Det tillhör allmänbildning att iaf ha ett hum om vem hon är, precis som Kardashians går hon inte att undgå om man inte är blind, saknar läsförmåga eller saknar internet.
Människor över 40 har också oftast barn eller flickor i yngre tonåren och då kan jag garantera att dom vet vem Bianca är då det är dessa 40 åringar som tvingas stå i kö med sina ungar när hennes nya CAIA butik öppnar. De tvingas också se på diverse tv-program Bianca medverkar i och hostar. Mot bakgrund av detta anser jag att du har fel. Folk över 40, ja, t.o.m folk över 70 vet vem Bianca är så länge de inte bor under sten.
Då är vi många som bor under stenar.
Sedan råder jag dig att inte ta in all text du läser bokstavligen. Att man som 45-åring vet att ens barn gillar Pernilla Wahlgrens dotter är inte detsamma som att man direkt vet vem hon är. Inte heller om man som 70-åring vet att Christina Schollin har flera kända barnbarn varav en är kvinna och heter Bianca.
Jag är själv 60+ och vet givetvis vem Bianca är. Pga hennes efternamn fattar jag också vem hennes pappa är och vem mamman är har inte gått att undgå. Men vad vet jag mer om henne?
Jag vet (eller är iaf rätt säker) på att hon varit programledare för en talk show. Men har inte sett en minut av detta program.
Jag vet att hon är ”influencer” men fattar inte fullt ut vad det innebär eller vilka plattformar hon finns på.
Jag tror att hon kanske också sjunger men det kanske jag har missuppfattat.
Jag har också sett henne några gånger i programmet som väl heter ”Wahlgrens värld” som jag kanske sett 5 kvartar av. Där är hon ju f ö den med minst karisma, bortsett från Pernillas man som ju är totalt stentrist.
Så ja jo alla i Sverige kanske har hört namnet och vet hur hon ser ut. Men har folk över 40 bättre koll än jag vad gäller vad hon pysslar med?