2025-08-13, 15:13
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
USA är NATO.

Nej, USA är den ledande nationen i Nato. Men visst är det ett problem att den europeiska delen av Nato är så långt efter militärt. Nedrustningen av det svenska försvaret från 1980-talet till 2010-talet var oförlåtlig och snudd på landsförräderi. Och USA självt bär en stor del av ansvaret för att Tyskland inte rustat upp genom sin långvariga "ockupation" och överdrivna nazistskräck.

Jag hoppas att det blir allvar av planerna på att rusta upp, och inte bara i Sverige.
Citera
2025-08-13, 15:14
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Ett avtal mellan Ryssland och USA om Ukrainas villkorslösa kapitulation är inte en diplomatisk lösning, och ingen kommer att respektera en sådan fantasimanöver.
Avtalet kommer inte vara villkorslöst, utan kommer att innebära att både Ryssland och Ukraina måste ge och ta.
Citera
2025-08-13, 15:15
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Threadkiller
Nej, USA är den ledande nationen i Nato. Men visst är det ett problem att den europeiska delen av Nato är så långt efter militärt. Nedrustningen av det svenska försvaret från 1980-talet till 2010-talet var oförlåtlig och snudd på landsförräderi. Och USA självt bär en stor del av ansvaret för att Tyskland inte rustat upp genom sin långvariga "ockupation" och överdrivna nazistskräck.

Jag hoppas att det blir allvar av planerna på att rusta upp, och inte bara i Sverige.
Precis, USA är NATO.
Citera
2025-08-13, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anktalare
Tror du på det själv eller? Han lär inte sitta kvar många dagar då, även de mest ryggradslösa republikaner skulle vara emot det.

När det gäller Trump utesluter jag ingenting i förväg – när det gäller republikanska parlamentsledamöter kan Trump uppenbarligen få dem att göra vad som helst via hänsynslös utpressning.
Citera
2025-08-13, 15:19
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
Därför att NATO och Ryssland är varandras motpoler.

Det förklarar inte varför antalet rysstalande ukrainare eller etniska ryssar i Ukraina skulle vara ett problem visavi ett eventuellt Nato-medlemskap för Ukraina.

Att landgränsen mellan Nato och Ryssland utökas finns det naturligtvis risker med (samtidigt som det potentiellt kan minska krigsrisken också), men nu var det ju rysstalande ukrainare och etniska ryssar i Ukraina som du ansåg vore ett geopolitiskt problem. Och då undrar jag alltså hur.
Citera
2025-08-13, 15:19
Medlem
Citat:
Ja, men om vi bortser från din fantasivärld så kommer kriget antingen sluta med att Ryssland övertar hela Ukraina eller endast de delar som idag är under rysk kontroll. Zelensky borde välja det senare om han inte vill svika det ukrainska folket.
Att ge upp territorium till Ryssland skulle inte bara svika det ukrainska folket utan också riskera att uppmuntra ytterligare aggression och instabilitet i regionen.
Citera
2025-08-13, 15:23
Medlem
Citat:
Avtalet kommer inte vara villkorslöst, utan kommer att innebära att både Ryssland och Ukraina måste ge och ta.

Ja, eftersom Ryssland, som vanligt, kräver något de inte har rätt till, in i det absurda, och då är det ingen kons att "begåva" Ukraina med några meningslösa, övergivna, omöjliga krav.
Citera
2025-08-13, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Explain? Varför eftergifter mot ryssland pga Kina...?

Det ligger inte i USA:intresse att ha en konflikt på den Europeiska kontinenten, ska konflikten pågå någonstans ska den ske i Kina eller i dess absoluta närhet. Det är där som en konflikt ska pågå och Ryssland är en nyckeln. Det är precis vad Nixon gjorde med Kina när Sovjet skulle bekämpas. Att utöka en utökad konflikt i Ukraina skulle tvinga in Ryssland i Kinas knän, vilket skulle försvåra USA möjligheter att bekämpa Kina...
Kina och Ryssland är inte vänner, deras intressen sammanfaller för tillfället.
Citera
2025-08-13, 15:24
Medlem
Citat:
Jisses.

Du spred uppenbara propagandalögner direkt från FSB:s trollverkstäder. Jag visade inte bara att så var fallet, jag valde att inte förnedra dig mer än jag måste, utan istället ge dig chansen att själv granska den FSB-skapade lögnsajten och konstatera detta.

Pärlor för svin.

Jag har bemött dina påståenden systematiskt och rationellt, krossat dem i grunden, och sedan varit storsint mot dig. Och du svamlar om härskartekniker. Du har verkligen ingen skam i kroppen.

Vi har en öppen diskussion om saken här på Flashback. Det är bara att ni rysstroll, ryssvurmare och rysslickare alltid åker på tokstryk. Ju mer diskussionen förs rationellt, sansat och systematiskt, desto mer förlorar ni. Varje gång.

Det ukrainska folket försvarar sitt land och vi ger dem hjälp med det. Sedan kan det väl diskuteras om vi borde gå in med egna trupper eller inte, men jag får känslan att det inte är där skon klämmer.

På vilket sätt är Zelenskyj en marionett?

SVT tog bort den från SVT Play när deras rättigheter löpt ut.

Fria fantasier igen. Sug min gigantiska Flashbackdase, avskum.
Hur i hela världen tror du man kan diskutera konflikten när man för det första är så totalt indoktrinerad som du??

Det vore ärligt intressant att få veta av vilken orsak du blundar för verkligheten och istället orubbligt tror på det narrativ de lurat i dig?

Att du än en gång måste använda globalisternas välsignade ord "trollfabriker", ryzztroll" "suga min dase" mm. mm. bevisar ju bara hur barnslig och desperat du är.

Att posta rent lögnaktiga ej verifierade länkar från Kiev är inte ok.

Och det där om FSB bevisar ju bara på vilken låg nivå du vill styra diskussionen.
Citera
2025-08-13, 15:26
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Ja, eftersom Ryssland, som vanligt, kräver något de inte har rätt till, in i det absurda, och då är det ingen kons att "begåva" Ukraina med några meningslösa, övergivna, omöjliga krav.
Ja, så då är det inte villkorslöst.
Citera
2025-08-13, 15:27
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Att ge upp territorium till Ryssland skulle inte bara svika det ukrainska folket utan också riskera att uppmuntra ytterligare aggression och instabilitet i regionen.
Tvärtom. Att avsluta kriget skulle bidra till fred i Europa, inte instabilitet.
Citera
2025-08-13, 15:28
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Det förklarar inte varför antalet rysstalande ukrainare eller etniska ryssar i Ukraina skulle vara ett problem visavi ett eventuellt Nato-medlemskap för Ukraina.

Att landgränsen mellan Nato och Ryssland utökas finns det naturligtvis risker med (samtidigt som det potentiellt kan minska krigsrisken också), men nu var det ju rysstalande ukrainare och etniska ryssar i Ukraina som du ansåg vore ett geopolitiskt problem. Och då undrar jag alltså hur.
Att ha ett land där en stor del av befolkningen är själva antitesen till NATO och på andra sidan gränsen finns Ryssland, är inte ett recept för fred, lille vän.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in