2025-08-13, 13:18
Medlem
attack-titans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Ingen i tråden har några belägg alls.

Du verkar inte känna till hur kränkta personer beter sig i allmänhet, eller poliser?

Precis som att du inte heller har det, tänker jag? I så fall spekulerar vi alla och då finns det ingen anledning till att betrakta någons inlägg i tråden som mer trovärdigt, varken ditt eller mitt?
Citera
2025-08-13, 13:19
Medlem
Citat:
Jag kan googla fram att jorden är platt så googling i sig är inget bevis.

Jag lämnar utrymme med 5% sannolikhet för att detta är en polis som ljuger och beter sig illa. Det finns sådana exempel.
"Jag kan googla fram att jorden är platt så googling i sig är inget bevis"? Menar du att poliserna som intervjuas ljuger? Du är ju dummare än jag trodde. Går inte diskutera med såna som dig.
Citera
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flygplanstekniker
Hur ska en förståndshandikappad polis hålla sig inom lagens ramar? Polisen själva talar ut om problemen med alla nyexaminerade idioter som ges en bricka och pistol i handen. Redo för att patrullera gatorna.
Det finns inga förståndshandikappade poliser.

Det finns massor med förståndshandikappade personer som poliser måste hantera.

Jag anar att du hatar poliser generellt och det beror självklart på att du själv betett dig illa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
Trams. När jag tog körkortet så sa provledaren att man inte måste det, och jag har aldrig med mig det, så att polisen inte kan ta det.

Enligt lag ska du ha körkort med dig när du kör annars kan det bli böter. Så sluta tramsa läs lagen.
Citera
2025-08-13, 13:20
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av attack-titan
Precis som att du inte heller har det, tänker jag? I så fall spekulerar vi alla och då finns det ingen anledning till att betrakta någons inlägg i tråden som mer trovärdigt, varken ditt eller mitt?
Så du känner inte till att kränkta personer kan ljuga om vad som helst för att få rätt? Och att poliser nästan aldrig ljuger, enligt domstolar? OK.

Det är annars en basal kunskap man behöver på FB och i världen, så jag tycker lite synd om dig. Du kommer att undvika poliser som är på din sida, och vara på skurkarnas sida, som tar dina pengar.
Citera
2025-08-13, 13:20
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsippen
Att legitimera sig för polisen är inte frivilligt vid trafikkontroll. Om polisen misstänker att legitimationen inte är äkta kan han vilja fysiskt känna på legitimationen.
När polisen använder elchock har det föregåtts av annat.

När polisen använder elchock vid en körkortskontroll av en vanlig bilist är det en uppseendeväckande händelse som de efteråt på eget bevåg borde kunna visa är nödvändig.
Citera
2025-08-13, 13:22
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
"Jag kan googla fram att jorden är platt så googling i sig är inget bevis"? Menar du att poliserna som intervjuas ljuger? Du är ju dummare än jag trodde. Går inte diskutera med såna som dig.
Du vet vad "5%" är? 5% av en poliskår är 1000 dåliga poliser. Som ändå är lite i förhållande till de som är bra.

Den som tror att det bara ska finnas 100% bra poliser lever i en drömvärld.

Att Magnus ljuger är 20 gånger mer sannolikt än att polisen gjorde fel. Det är mitt estimat som bygger på livserfarenhet.
Citera
2025-08-13, 13:23
Medlem
Citat:
Jag kan googla fram att jorden är platt så googling i sig är inget bevis.

Men du Mr Google kan ju googla fram hur många gånger en polis dömts för att missköta sitt jobb. Det finns mer än 20.000 poliser.

Jag lämnar utrymme med 5% sannolikhet för att detta är en polis som ljuger och beter sig illa. Det finns sådana exempel.
Det gjorde jag redan i förrgår. När det gäller just dessa frågor är mörkertslet enormt stort då polisen utreder sig själva.

Tryck på denna länk då citat inom citat inte syns

Citat:
Dagens Aftonbladet
https://www.aftonbladet.se/minekonom...et-att-fa-jobb

https://polisen.se/jobb-och-utbildni...ivil-utredare/

Detta är ett hån mot rättssäkerheten, integriteten, sekretessen, ja mot hela Sveriges befolkning när nu vem som helst ska kunna vara polis. Har man inte sänkt kraven tillräckligt för att bli polis? Ska man nu börja dra in folk från gatan som vill leka detektiver?

Det här är ju Stasis våta dröm. Ska alla gå omkring och bli IM\:er (inofficiella medarbetare)? Hur ska detta utvecklas egentligen? Är det så här det ska bli, att alla som vill leka hemliga agenter ska anställas som regimens spioner och utredare?

Om vi ser på Stasis siffror under DDR\:s (Deutsche Demokratische Republik) existens, när befolkningen i Östtyskland låg på omkring 16-17 miljoner, och vi räknar med att det fanns cirka 170 000 informanter (IM) vid Stasis höjdpunkt, kan vi räkna ut procentandelen:

170 000 informanter / 16 000 000 invånare ≈ 1,06 %

Det innebär att ungefär 1 av 100 personer i Östtyskland var en informant för Stasi. Om vi också inkluderar de som var direkt anställda av Stasi som agenter, och inte bara informanter, så blir siffran ännu högre. Men i genomsnitt kan vi säga att omkring 1-2 % av befolkningen var direkt eller indirekt involverad i Stasis övervakning och underrättelsearbete.

Det här visar verkligen hur djupt Stasis nätverk genomsyrade hela samhället och hur utbrett deras kontroll var.

Mörkertalet är förmodligen extremt stort

Det här är något man såklart vill expandera kraftigt. Snart kan vi hamna i en situation där 1–2 procent av befolkningen agerar som hemliga agenter som kontrollerar och påverkar resten av samhället. Dessa personer kommer sannolikt att få särskilda förmåner jämfört med andra. Antingen stoppar vi den här utvecklingen redan nu, eller så kan det vara klokt att sikta på en karriär inom rätt politiskt parti, för att själva bli en del av den privilegierade gruppen som får resa två gånger per år och har högre kreditgräns på sitt “carbon credit card”.

Vad vet vi egentligen om Säpo och kan vi lita på att dom vill medborgarnas bästa? Det känns verkligen inte så i nuläget eller i världsläget. Säpo har ju en historia av skandaler (som alla svenska myndigheter) , blandannat genom samarbetet med informationsbyrån som arbetade med CIA.

.
Citera
2025-08-13, 13:23
Medlem
F.B.Dases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrmojd51
Vad var polisens förklaring då?

Hade detta hänt i usa och bkivit filmat hade han fått stort skadestånd och polisen avskedad.
Detta är inte USA.
Citera
2025-08-13, 13:25
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Det gjorde jag redan i förrgår. När det gäller just dessa frågor är mörkertslet enormt stort då polisen utreder sig själva.

Tryck på denna länk då citat inom citat inte syns
Du förutsätter att poliser alltid ljuger och det gör inte jag. Synd om dig, du kan ju aldrig ringa polisen. De kommer ju med piketen och slår ner dig enligt din världsbild.
Citera
2025-08-13, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tranquility Bas
Möjligen om bilisten vara vit som i detta fall. En svart person hade inte haft möjlighet att verken gråta ut i tidningarna eller njuta av ett skadestånd.

Nu hade han körkortet med sig så uppenbarligen borde han kunnat visa upp det så nej han blev inte skjuten för att han inte kunde visa upp körkortet utanför att han vägrade att följa polisens order.

Du tror verkligen på den rasismen I usa?
Finns massor av svarta som fått skadestånd och även massor av vita som inte fått det.
Största anledningen till att svarta inte får skadestånd är att i många situationer är det dom själva sol varit hotfulla
Citera
2025-08-13, 13:27
Medlem
Hur funkar våra överhettade poliser i sommar? Dåliga arbetskläder?
https://www.sydsvenskan.se/2025-08-1...r-fornedrande/

Citat:
Luísa, 43, trycktes mot marken av polisen: ”Det är förnedrande”

33 personer på Malmöfestivalen har tagits för berusning av polisen.
När forskaren Luísa Álvares besökte Malmöfestivalen blev hon knuffad av en vakt och fasthållen mot marken av polisen.
– Jag behandlades som en brottsling. Och jag förstod inte varför jag hölls fast, säger hon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in