2025-08-12, 22:04
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matadhamster
Ja men karln ser hyfsat bra ut. Kan de ha haft någon flört eller ha haft något ons? Nu är ju Bianca kändis och därmed extra utsatt men vanligtvis är det inte okända som börjar förfölja. (Nu är hon ju kändis och därmed utsatt för okända men ändå).

Otroligt konstigt att galna män ska vara intresserade av kampsporter men det visar på att aggressivitet ökar av aggressiva tankar och beteenden.

Kan man läsa allt någonstans eller är det bara de ur FUP som fanns några sidor bakåt?

Förhoppningsvis får han fängelse eller fotboja.

Tänker likadant att de kan faktiskt ha haft någon kontakt inledningsvis, men sen klarade han inte av att bli avfärdad och började stalka henne efter det.
Citera
2025-08-12, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Varifrån får han lön, anställd hos någon?
I förundersökningen ska han ha tjänat strax under 500.000 men det var 2023 så han borde inte ha deklarerat någon inkomst 2024
Citera
2025-08-12, 22:05
Avstängd
Sagodjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matadhamster
Ja men karln ser hyfsat bra ut. Kan de ha haft någon flört eller ha haft något ons? Nu är ju Bianca kändis och därmed extra utsatt men vanligtvis är det inte okända som börjar förfölja. (Nu är hon ju kändis och därmed utsatt för okända men ändå).

Otroligt konstigt att galna män ska vara intresserade av kampsporter men det visar på att aggressivitet ökar av aggressiva tankar och beteenden.

Kan man läsa allt någonstans eller är det bara de ur FUP som fanns några sidor bakåt?

Förhoppningsvis får han fängelse eller fotboja.

var mkt skit på en gång från dig. du verkar inte har hört begreppet stalker förut om du inte tror det ofta handlar om okända.

och nån koppling mellan galna män och kampsport finns inte eller att aggressivtet ökar av aggressiva tankar.

och varför tycker du en person som gjort det stalkern gjort mot bianca bara ska få fotboja? han kanske ska få fri tillgång till internet också så han kan fortsätta stalka?
Citera
2025-08-12, 22:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Tror inte han kommer få några år faktist tiden han sitter häktad kommer räknas bort från straffet med antingen
Han har bara suttit häktad ca 2,5 månad. Det är ingenting.

Han har dessutom 2 månader att sitta av för det han dömdes för tidigare under året och nu detta. Jag vet inte hur det ligger till med den villkorliga frigivningen när han dömdes till 1,5 år för misshandel - ligger den villkorliga frigivning kvar och skvalpar + denna brottslighet så blir det nog ett kännbart straff.
Citera
2025-08-12, 22:07
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Tror inte han kommer få några år faktist tiden han sitter häktad kommer räknas bort från straffet med antingen

Det brukar vara rätt låga straff för stalking också. Sen beror det väl på om det förekommer hot om våld och vilken typ av stalking det är. Skidåkaren Frida Karlssons stalker fick ju ett lågt straff tror jag, men det var bara kontaktförsök och kärleksförklaringar och inga hot direkt.
Citera
2025-08-12, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Tänker likadant att de kan faktiskt ha haft någon kontakt inledningsvis, men sen klarade han inte av att bli avfärdad och började stalka henne efter det.
Inte omöjligt men hon förnekar väll att dom träffats och jag tror inte dom har det samtidigt verkar hon känna igen han. Svårt och säga. Något mer bakom deta kan nog finnas men han inbillar sig antagligen han är sjuk i huvudet.
Citera
2025-08-12, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Ja det nämns tidigare i tråden och i Aftonbladet att stalkern såg sin pappa mörda mamman.
Vad hemskt! Han har ju inte haft en chans att bli en normal människa.
Citera
2025-08-12, 22:11
Medlem
Testoguy666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missouri
Bra inlägg av dej, du är nog smart.

Eftersom Bianca verkar vara så korkad så hade jag såklart inte behövt ställa frågan, alla vet ändå

Hon kan vara utvecklingstörd, oavsett så har hon mer ballar och pengar än deJ
Citera
2025-08-12, 22:15
Medlem
Crerands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nammnet
Är du säker på det här? Jag minns det mordet, att jag tyckte så synd om barnen. Är det verkligen F's pappa?

100%. Vem fan är du? Läser du inte tidningarna. Fabians pappa var Abbas Soltani.
Citera
2025-08-12, 22:16
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av RinkebyParadiso

Han har dessutom 2 månader att sitta av för det han dömdes för tidigare under året och nu detta. Jag vet inte hur det ligger till med den villkorliga frigivningen när han dömdes till 1,5 år för misshandel - ligger den villkorliga frigivning kvar och skvalpar + denna brottslighet så blir det nog ett kännbart straff.

Tror han får strängaste straffet 4 år plus de 1,5 åren för det tidigare brottet.

Men han lär överklaga till hovrätten oavsett.
Citera
2025-08-12, 22:20
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missouri
Ahh, väx upp! ett inlägg då å då om nåt för att irritera några stollar är väl kul?

Va? har du undersökt mina inlägg om Binaca Ingrosso sedan 2023.. hmm skaffa dej ett liv

Bianca har en lägenhet på 300 kvadrat på Östermalm som hon köpte för 40 miljoner. Visste du det?
Citera
2025-08-12, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RinkebyParadiso

Döms han till fängelse så kommer han få sitta det tidigare straffet med.
Deta handlar ju om vad som går och bevisa tex på grand så erkänner han att han varit där men inte den dagen hon var där. Finns ingen teknisk bevisning som stödjer att han var där just då. Hemma hos henne har han själv lagt upp filmer på men hävdar att det var till någon musikvideo svårt och säga emot och bevisa. Dock samanhållet så fattar man att han varit där för henne. Men det är inte säkert att han döms för det. Max straff är 4 år. Men då är det grovt jag kan inte se att dom kommer fram till detta här det är för få gånger som det kan bevisas att han försökt träffa henne även om det är många. Sedan har han inte träffat henne mer än 1 gång när hon klev ur en taxi då stod han där och väntade men även det går inte och bevisa.

Det räcker inte att någon påstår något det måste bevisas. Att han skrivit till henne går att bevisa men det är ringa. Och blir sanolikt böter.
Men vi får se det beror på hur skärpt han är i morgon i tingsrätten.
Frida Karlssons stalker är jämförbar han fick 6 månader och 40.000 skadestånd.

Han kan med dömas för olaga hot men det är max 1 år på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in