2025-08-10, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
.

Kanske kan vara värt för grahnen att söka sig vidare till en ny tränare eller iaf att de bollar lite med en mer erfaren tränare. Kanske Berglunds gamla tränare eller kanske t o m gjert ... Han är ju fortfarande ung o potential finns men det gäller att få ut det också. I hans fall tror jag att det vore bättre att fokusera på en distans (1500 m ??) och gå in för det ett par säsonger och sen utvärdera. Nu känns det som att han är "all over the place" och svårt att veta vilken typ av löpare han är..

Vem tränar Grahn! Den har förstås gjort det bra med hans stora framgångar innan men annan femma att ta någon upp på absolut högsta seniornivå.. Gjert hade varit spännande här.
Citera
2025-08-10, 23:40
Medlem
Crapmagics avatar
Varför filmar SVT inte alla deltagarbanor i ett sprintlopp när dom presenteras i högtalaren, istället står kameran kvar på förhandsfavoriten och filmar henne i 2 minuter från olika vinklar, vad är det hör för elitism från svt's sida?
Senast redigerad av Crapmagic 2025-08-11 kl. 00:10.
Citera
2025-08-11, 07:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nicck
Hon var 1,5 sekund efter vinnaren i dagens lopp och 4,4 sekunder efter världsårsbästat. Så vart du får 5-6 sekunder ifrån vet nog bara du.

Du predikar mycket för att unga åkare inom t.ex. skidskytte ska tas ut till mästerskap för att se och lära. Samtidigt tycker du inte att en ung och talangfull löpare inom friidrott som kvalar in till VM ska få tävla där. Pajasnivå på dina inlägg som vanligt, oavsett vilken sport det gäller.

Var ligger VR på i 400 m häck? 5-6 s efter 56.37 s? Håll dig till korpidrotten att kommentera..Moa har inget i ett VM att göra. Alla som är insatta ser detta..

Kent Olsson sade redan 2024 att Moa behöver 3-4 år att ta nästa steg. Idiotiskt att skicka Moa till VM när hon befinner sig på denna nivå.

https://www.svt.se/sport/friidrott/hacktalangen-moa-granat-om-tranarbytet-till-kenth-olsson-inte-kant-mig-pushad
Senast redigerad av TenBagger69 2025-08-11 kl. 07:49.
Citera
2025-08-11, 07:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av benspeed
Vem tränar Grahn! Den har förstås gjort det bra med hans stora framgångar innan men annan femma att ta någon upp på absolut högsta seniornivå.. Gjert hade varit spännande här.

Det tar 3-4 år att ta nästa steg.
Citera
2025-08-11, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av benspeed
Jag har för mig att han tränas av Alexander Nilsson, själv aktiv löpare i Mölndal.
Citera
2025-08-11, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Var ligger VR på i 400 m häck? 5-6 s efter 56.37 s? Håll dig till korpidrotten att kommentera..Moa har inget i ett VM att göra. Alla som är insatta ser detta..

Kent Olsson sade redan 2024 att Moa behöver 3-4 år att ta nästa steg. Idiotiskt att skicka Moa till VM när hon befinner sig på denna nivå.

https://www.svt.se/sport/friidrott/hacktalangen-moa-granat-om-tranarbytet-till-kenth-olsson-inte-kant-mig-pushad

Internationella friidrottsförbundet vill att de 40 bästa i varje gren med begränsningen på max 3 utövare per land ska vara med på VM. Med dessa kriterier kvalar Moa Granat in med god marginal.

Du tror inte att det blir negativt för hennes framtida satsning att inte bli uttagen när hon för första gången är kvalificerad till ett globalt seniormästerskap?
Citera
2025-08-11, 12:57
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:

Nej du, det flesta insatta tycker att Granat har något att göra i VM.
Citera
2025-08-11, 13:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nicck
Internationella friidrottsförbundet vill att de 40 bästa i varje gren med begränsningen på max 3 utövare per land ska vara med på VM. Med dessa kriterier kvalar Moa Granat in med god marginal.

Du tror inte att det blir negativt för hennes framtida satsning att inte bli uttagen när hon för första gången är kvalificerad till ett globalt seniormästerskap?

Jag tror träning är det bästa för Moa inför mästerskap nästa år som passar hennes nuvarande nivå.
Citera
2025-08-11, 13:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Nej du, det flesta insatta tycker att Granat har något att göra i VM.

Nej, historiken visar att svenska, kvinnliga damidrottare på löpsidan inte når några framgångar på globala mästerskap. Idiotiskt..även ekonomiskt att skicka idrottare..och personliga tränare..till globala mästerskap. Dessa pengar kan man göra mycket mer för inom Friidrottsförbundet. Rent slöseri att skicka idrottare som aldrig har en chans på medaljer/finalplatser.
Citera
2025-08-11, 13:29
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Nej, historiken visar att svenska, kvinnliga damidrottare på löpsidan inte når några framgångar på globala mästerskap. Idiotiskt..även ekonomiskt att skicka idrottare..och personliga tränare..till globala mästerskap. Dessa pengar kan man göra mycket mer för inom Friidrottsförbundet. Rent slöseri att skicka idrottare som aldrig har en chans på medaljer/finalplatser.
Till skillnad från dig så tycker jag att objektiva kriterier skall användas vid uttagningar och att Moa inte skall bestraffas för att svenska kvinnliga löpare enligt dig inte har nått några framgångar tidigare på globala mästerskap.

Du tycker att Moa och övriga svenskar inte skall var med på globala mästerskap utan de skall utvecklas till att visa resultat som motsvarar finalnivå och först då bli uttagna till globala mästerskap. Jag och många andra insatta anser att Moa och andra svenskar skall var mad på globala mästerskap som en del i deras utveckling mot att de gör resultat som motsvarar finalnivå.
Citera
2025-08-11, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
Lörstad hade nog haft svårt att dra ifrån alla på 3000. Tror inte han blivit av med norrmannen. På 5000 tror jag däremot han hade lyckats skaka av sig samtliga.

Helt enig.
Citera
2025-08-11, 18:08
Medlem
Citat:
Jag tror träning är det bästa för Moa inför mästerskap nästa år som passar hennes nuvarande nivå.

Det tyckte landslagsledningen också om en specifik skidskytt. Det har du skrivit otaliga inlägg om på det här forumet om hur fel det var. Du har framhävt tydligt att det var anledningen till att den skidskytten slutade. Så hur ska du ha det egentligen?

Min åsikt är att idrottare som är kvalificerade till mästerskap självklart ska få åka. Speciellt unga idrottare som har huvudfokus på mästerskap några år framåt i tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in