Citat:
Ursprungligen postat av
Nossenos
Grahn verkar inte få det där lyftet man väntade sig efter juniorålderns 3.37 och 7.43. Vet inte om det är skador som stoppat utvecklingen.
Har tänkt på detta. Han och Danielsson har stått still senaste åren.
Många tar enorma kliv bla mha den nya träningsfilosofin (dubbeltrösken), sko-tekniken och nya Mondo banor.
Antingen är de dåliga respondenter på ovanstående eller bara på en lååång platå.
Kanske kan vara värt för grahnen att söka sig vidare till en ny tränare eller iaf att de bollar lite med en mer erfaren tränare. Kanske Berglunds gamla tränare eller kanske t o m gjert ... Han är ju fortfarande ung o potential finns men det gäller att få ut det också. I hans fall tror jag att det vore bättre att fokusera på en distans (1500 m ??) och gå in för det ett par säsonger och sen utvärdera. Nu känns det som att han är "all over the place" och svårt att veta vilken typ av löpare han är..
Vad gäller Danielsson så envisas han med 3-5 k men jag tror han skulle passa bäst på 1500 m. Han är väl inte purung heller men utan att veta för mycket känns det inte som att han gått "all in" någon period och gett löpningen 110%...det är dock bara ren spekulation från min sida...