2025-08-10, 17:30
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
Svagt av Granat också.

Slut i tanken?
Citera
2025-08-10, 17:32
Avstängd
Moa Granat..5-6 sekunder efter..Kajsa funderar på att skicka henne till VM..Stoppa idiotin..
Citera
2025-08-10, 17:49
Medlem
MetroGoldwynMayers avatar
Brukar man inte ha hinder på 3000 meter?
Citera
2025-08-10, 17:55
Medlem
Bra, som väntat av Almgren. Danielsson och Grahn är långt ifrån sina pers. Inte långt före Lörstad. Pers för honom för övrigt.
Citera
2025-08-10, 17:57
Avstängd
Daniel Ståhl vinner över Ceh. Viktigt inför VM.
Wictor Pettersson stöter stabilt. Säkra längder för att nå VM-final. Slår Fabbri.
Andreas Almgren. Svenskt rekord. Visar mästartakter när det gäller tidslöpning.
Vanessa Kamga. Stabil kastning strax under pers. Kastar längder en bit över vad som krävs för VM-final.
Citera
2025-08-10, 18:05
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
De som mäter diskusen är helt ute och cyklar när det gäller nedslagsplatsen..både Kamga och Ceh diskus landade klart längre..
Citat:
Ursprungligen postat av AngerManagement
Cehs kast var väl nästan två meter längre än det uppmättes…

Det var iåtminstone nget jag reagerade på.
Citera
2025-08-10, 18:14
Medlem
Grahn verkar inte få det där lyftet man väntade sig efter juniorålderns 3.37 och 7.43. Vet inte om det är skador som stoppat utvecklingen.
Citera
2025-08-10, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Det var iåtminstone nget jag reagerade på.
Kollade igen och tar tillbaka det där med två meter men tycker ändå att de mäter en halvmeter för kort. Så det ändrar ju inte utgången på något sätt.
Citera
2025-08-10, 19:35
Medlem
Citat:
Grahn verkar inte få det där lyftet man väntade sig efter juniorålderns 3.37 och 7.43. Vet inte om det är skador som stoppat utvecklingen.

Var ju iallafall skadad i höstas (och i slutet av förra sommaren?), så det är nog en av förklaringarna. Har även sagt i någon intervju att han alltid var skadad som fotbollsspelare, med bland annat höftproblem. Trodde han skulle göra ett bättre lopp idag, så lite besviken blev man ju.

Bra av Lörstad, 51 sekunder snabbare än segraren på u20-em (jag vet, det går inte att jämföra med mästerskapslopp, men ändå).
Citera
2025-08-10, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chicagostiftelsen
Var ju iallafall skadad i höstas (och i slutet av förra sommaren?), så det är nog en av förklaringarna. Har även sagt i någon intervju att han alltid var skadad som fotbollsspelare, med bland annat höftproblem. Trodde han skulle göra ett bättre lopp idag, så lite besviken blev man ju.

Bra av Lörstad, 51 sekunder snabbare än segraren på u20-em (jag vet, det går inte att jämföra med mästerskapslopp, men ändå).
Lörstad hade nog haft svårt att dra ifrån alla på 3000. Tror inte han blivit av med norrmannen. På 5000 tror jag däremot han hade lyckats skaka av sig samtliga.
Citera
2025-08-10, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Moa Granat..5-6 sekunder efter..Kajsa funderar på att skicka henne till VM..Stoppa idiotin..

Hon var 1,5 sekund efter vinnaren i dagens lopp och 4,4 sekunder efter världsårsbästat. Så vart du får 5-6 sekunder ifrån vet nog bara du.

Du predikar mycket för att unga åkare inom t.ex. skidskytte ska tas ut till mästerskap för att se och lära. Samtidigt tycker du inte att en ung och talangfull löpare inom friidrott som kvalar in till VM ska få tävla där. Pajasnivå på dina inlägg som vanligt, oavsett vilken sport det gäller.
Citera
2025-08-10, 21:50
Medlem
Citat:

Har tänkt på detta. Han och Danielsson har stått still senaste åren.

Många tar enorma kliv bla mha den nya träningsfilosofin (dubbeltrösken), sko-tekniken och nya Mondo banor.

Antingen är de dåliga respondenter på ovanstående eller bara på en lååång platå.

Kanske kan vara värt för grahnen att söka sig vidare till en ny tränare eller iaf att de bollar lite med en mer erfaren tränare. Kanske Berglunds gamla tränare eller kanske t o m gjert ... Han är ju fortfarande ung o potential finns men det gäller att få ut det också. I hans fall tror jag att det vore bättre att fokusera på en distans (1500 m ??) och gå in för det ett par säsonger och sen utvärdera. Nu känns det som att han är "all over the place" och svårt att veta vilken typ av löpare han är..

Vad gäller Danielsson så envisas han med 3-5 k men jag tror han skulle passa bäst på 1500 m. Han är väl inte purung heller men utan att veta för mycket känns det inte som att han gått "all in" någon period och gett löpningen 110%...det är dock bara ren spekulation från min sida...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in