2025-08-10, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Ja vi är här inne för att diskutera och spekulera men om nu Chrippa har dessa bevis bör han gå ut med det istället för att hålla på det, för hans egna skull på detta sätt vinner man inte människor tillit.
Jag fattat ändå att Anjo kan bli förvirrad för det tror jag alla blir.

Chrippa bestämmer väl själv när han ska publicera sina bevis? Varför skulle han agera annorlunda än Anjo, som alltid försöker hitta på att han ska komma med mer "bevis", beträffande detta ärende?

Dessutom bör du ha i åtanke att Chrippa också måste överväga att det han publicerar inte kan skada rättsväsendets utredning om det grova förtal Anjo och Rask begått gentemot Chrippa och Linnea.

I vilket fall som helst äger just du inte någon som helst talan i hur Chrippa bör agera.
Citera
2025-08-11, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pippi64
Chrippa bestämmer väl själv när han ska publicera sina bevis? Varför skulle han agera annorlunda än Anjo, som alltid försöker hitta på att han ska komma med mer "bevis", beträffande detta ärende?

Dessutom bör du ha i åtanke att Chrippa också måste överväga att det han publicerar inte kan skada rättsväsendets utredning om det grova förtal Anjo och Rask begått gentemot Chrippa och Linnea.

I vilket fall som helst äger just du inte någon som helst talan i hur Chrippa bör agera.

Det är sant att Chrippa själv bestämmer och du bör lära dig att följa detta själv nästa gång du kräver något.

Har någon blivit dömd som är anmälda för förtal mot dessa två?
Innan dess vet vi ju inte ens om det har ägt rum något förtal eller grova förtal, eller hur? Det har ni lärt mig.
Citera
2025-08-11, 10:40
Medlem
Citat:

Ja han bestämmer själv men när det gäller detta som är en ganska grov anklagelse mot honom så borde man väl vilja rentvå sig själv direkt inte sitta och dra på det.

Om han sitter och överväger att det ska bli en rättsligt prövning av det så gjorde han ju bort sig totalt som lägger upp delar av filmen och skriver som han gör, då hade det varit bättre att hålla tyst.

Då äger du ingen talan om Anjo, Rask eller Jocke heller.
Citera
2025-08-11, 10:53
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:

Att chrippa skulle släppa hela filmen som bevis på att han inte hotat Anjos barn borde inte påverka utredningen gällande förtal.
Citera
2025-08-11, 10:55
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Det är sant att Chrippa själv bestämmer och du bör lära dig att följa detta själv nästa gång du kräver något.

Har någon blivit dömd som är anmälda för förtal mot dessa två?
Innan dess vet vi ju inte ens om det har ägt rum något förtal eller grova förtal, eller hur?
Det har ni lärt mig.
Då kan ni också sluta tjata om alla brott ni påstår att chrippa begått som han inte blivit dömd för? tex stämpling, hot mot Jockes familj, hot mot Anjos familj.
Citera
2025-08-11, 10:57
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ja han bestämmer själv men när det gäller detta som är en ganska grov anklagelse mot honom så borde man väl vilja rentvå sig själv direkt inte sitta och dra på det.

Om han sitter och överväger att det ska bli en rättsligt prövning av det så gjorde han ju bort sig totalt som lägger upp delar av filmen och skriver som han gör, då hade det varit bättre att hålla tyst.

Då äger du ingen talan om Anjo, Rask eller Jocke heller.
Anjo borde dock också vilja rentvå sig själva genom att bevisa att han för ovanlighetens skull talade sanning om hoten mot hans barn.
Citera
2025-08-11, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Då kan ni också sluta tjata om alla brott ni påstår att chrippa begått som han inte blivit dömd för? tex stämpling, hot mot Jockes familj, hot mot Anjos familj.

Det är just det ni ffa du tjatar om vilket gör att då ska ni lägga ner sånt som Chrippa och Linnéa har anmält. Det har inte hänt eftersom ingen är dömd. Punkt.
Er ffa din retorik ska även följas av er.
Dubbelmoralen flödar.
Citera
2025-08-11, 11:11
Medlem
Citat:
Anjo borde dock också vilja rentvå sig själva genom att bevisa att han för ovanlighetens skull talade sanning om hoten mot hans barn.

Men Anjo har ju sagt hela tiden att han inte har filmen kolla hans video där han tar upp detta första gången.
Såklart hade han lagt ut den om den hittats.

Chrippa har ju faktiskt alla möjligheter här och visa att han inte ljuger eftersom han säger att han har hela filmen som bevisar på att han inte sagt något.
Först sa han att det inte fanns någon film nästa gång fanns det 1 klipp sen började folk ifrågasätta om det var hela klippet och då hade han en del 2 sen visas en gammal konversation med Jocke upp att det finns ett tredje klipp det var Anjo som lag up den konversationen.
Så vad finns på tredje klippet?
Citera
2025-08-11, 11:12
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Det är just det ni ffa du tjatar om vilket gör att då ska ni lägga ner sånt som Chrippa och Linnéa har anmält. Det har inte hänt eftersom ingen är dömd. Punkt.
Er ffa din retorik ska även följas av er.
Dubbelmoralen flödar.
Jag har aldrig sagt att Anjo är skyldig till förtal.

Du har däremot sagt att chrippa har hotat Anjos barn.

Så du kan lägga ner det där ni snacket.
Du är den som visar din dubbelmoral.
Citera
2025-08-11, 11:16
Medlem
Jag blev uppmärksammad över ett par frågor som jag själv inte har tänkt på.

När det stundande bröllop var det under Chrippas umgängesdagar?

Chrippa ska tydligen påstå att det är på gång med ändringar i vårdnadsfrågan. Någon som vet mer?

Vad är det för ärende som ligger hos socialtjänsten som några av de mest inbitna av Chrippas vänner har hittat om?

Att de skulle flytta vårdnaden från Julia till Chrippa är helt uteslutet tänker jag. Är det i så fall Julia som riskerar att bli av med vårdnaden och barnet ska omhändertas?

Eller är allt bara ett påhitt som så mycket annat.

Blicka? Goldie? Ni två vet ju allt och jag utgår från att ni har koll på det.
Citera
2025-08-11, 11:18
Medlem
Citat:
Jag har aldrig sagt att Anjo är skyldig till förtal.

Du har däremot sagt att chrippa har hotat Anjos barn.

Så du kan lägga ner det där ni snacket.
Du är den som visar din dubbelmoral.

Jag har sagt att det finns en anmälan. Punkt.
Jag säger att om det som inte Chrippa har gjort inte har hänt om det inte finns en dom så gäller det även vice versa.
Spegling kallas detta.
Citera
2025-08-11, 11:19
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Men Anjo har ju sagt hela tiden att han inte har filmen kolla hans video där han tar upp detta första gången.
Såklart hade han lagt ut den om den hittats.

Chrippa har ju faktiskt alla möjligheter här och visa att han inte ljuger eftersom han säger att han har hela filmen som bevisar på att han inte sagt något.
Först sa han att det inte fanns någon film nästa gång fanns det 1 klipp sen började folk ifrågasätta om det var hela klippet och då hade han en del 2 sen visas en gammal konversation med Jocke upp att det finns ett tredje klipp det var Anjo som lag up den konversationen.
Så vad finns på tredje klippet?
När sa chrippa att han hade hela filmen?
Han var på plats, så det är klart chrippa kan säga att han inte hotat Anjos barn, eftersom han var där. Det betyder ju inte att chrippa har hela filmen.

Chrippa kanske inte har det tredje klippet? Jocke verkar ju dock ha det tredje klippet, så Anjo, Jocke och Julia får väl fixa fram klippet och bevisa att chrippa hotat Anjos barn.

Men både chrippa och Anjo borde vara angelägna om att släpps hela filmen.
Även Jocke borde vilja det, eftersom jocke var den som sa till Anjo att chrippa hotat Anjos barn, vilket fick Anjo att polisanmäla, för om det inte finns hot med i filmen så har jocke ljugit för Anjo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in