Citat:
Jag tror du får jobba lite på din läsförståelse. Alternativet är att du infogar ett citat eller en referens när du påstår att någon sagt eller skrivit något. Då slipper du nämligen framstå som en substanslös tramsare.
Citat:
Nej. Astra har inte "erkänt" någonting. Astra KONSTATERADE för flera år sedan att deras vaccin hade en ovanlig (MYCKET ovanlig t.o.m.) biverkning som resulterade i minskning av blodplättar (trombocytopeni) med blödning som resultat. Det informerades patienterna om redan i Maj 2021, fem månader efter att vaccinet introducerades. Antalet fall handlade om mindre än ett fall per 100,000 vaccinerade patienter, vilket är MINDRE än förekomsten av trombocytopeni inom en population i normala fall.
I februari erkände Astra Zeneca för första gången i rättsliga dokument att vaccinet kan ge farliga biverkningar. Och i mars drog de tillbaka vaccinet, tillfällighet
Europaparlamentet uppmanar kommissionen att föreslå inrättandet av en europeisk fond
som finansieras av de exceptionella vinsterna från covid-19-vaccinen för forskning och
ersättning till drabbade.
Själv så tycker jag att alla blev varnade för livsfarliga biverkningar men de vaccinskadade tog beslutet att chansa.
Europaparlamentet uppmanar kommissionen att föreslå inrättandet av en europeisk fond
som finansieras av de exceptionella vinsterna från covid-19-vaccinen för forskning och
ersättning till drabbade.
Själv så tycker jag att alla blev varnade för livsfarliga biverkningar men de vaccinskadade tog beslutet att chansa.
Citat:
https://www.astrazeneca.com/content/dam/azcovid/pdf/brunei/en-PIL-AZD1222.pdf
The following side effects may occur with COVID-19 Vaccine AstraZeneca:
...
Very rare
• major blood clots in combination with low levels of blood platelets (thrombocytopenia) have
been observed with a frequency of less than 1 in 100,000 vaccinated individuals
...
Very rare
• major blood clots in combination with low levels of blood platelets (thrombocytopenia) have
been observed with a frequency of less than 1 in 100,000 vaccinated individuals
Så nej, din lilla lögnare, Astra har inte "erkänt" någonting för första gången i Februari 2024. Det KONSTATERADE och informerade man patienterna om redan för tre år sedan. Pajas.
Citat:
https://www.bbc.co.uk/news/health-68977026
After more than three billion doses, the Oxford-AstraZeneca Covid vaccine is being withdrawn. AstraZeneca said it was "incredibly proud" of the vaccine, but it had made a commercial decision. It said the rise of new coronavirus variants meant demand had shifted to the newer updated vaccines.
Tycker du själv att min patientdata är relevant för diskussionen gällande Astras vaccin? Intelligenskvot nolla på dig, således...
Herregud...
Senast redigerad av korrektamund0 2024-07-29 kl. 13:45.
Senast redigerad av korrektamund0 2024-07-29 kl. 13:45.