2025-08-10, 11:55
Medlem
Muslimfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Jag tycker allt känns lite ”Krig är fred, frihet är slaveri, okunnighet är styrka.” osv…

Nu är Ryssland höger (var vänster), SD gillar Israel (det gjorde de väl inte förut), högern är för en massa tvång bla kring covid lades sådana förslag från M.
Kyrkan älskar hbtq och islam (så var det väl ändå inte förut). Ras är viktigare än karaktären ( se M. Luther King).
Etc…
Det är som att allt är bakvänt och påpekar man det är det som att alla tycker man är dum i huvudet!

Vad har hänt med världen? Någon kommer väl säga att den utvecklats och att jag inte hängt med…

Se filmen Idiocracy. Du kommer känna igen dig i karaktären Joe Bauers.
https://www.imdb.com/title/tt0387808/
Citera
2025-08-10, 11:59
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tosstenpoposten
Nej vi är flera! Några jävla svartskallar kivas i en grusgrop 500 mil från oss och mitt kaffe måste smältas ner med en jävla dos av ömkan så fort jag öppnar upp telen!

Släng ut är en sak. men kan inte folk bara hålla käften om alla ilskna babianer...
Låt dom bråka bara. de har gjort så i tusen år och kommer alltid att fortsätta. Låt dom, ba.
Jag är beredd att hålla med, konflikten är inte min.
Tråkigt att det pågår konflikter givetvis och alla hade mått bättre av en fungerande handel mellan länder istället för konflikt. Det tycks vara omöjligt i dessa delar.

Jag är trött på att höra om detta.
Jag är trött på att vi som inte på något sätt är inblandade i konflikten ska tvingas ge upp land och resurser till konfliktens parter ( någon kommer påpeka att vi säljer vapen, men vad tror ni vapen används till?).
Jag är trött på att se svenska gator och torg domineras av dessa demonstrationer (kommer verkligen den den 103:e demonstrationen i Borås få Israel att lägga ned vapnen och Hamas lämna över en oskadd gissla?).

Varför ska vi dras in i detta och varför ska allt vi ser på tv, radio mm handla om detta, ändras något av det?
Citera
2025-08-10, 12:05
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muslimfitta
Se filmen Idiocracy. Du kommer känna igen dig i karaktären Joe Bauers.
https://www.imdb.com/title/tt0387808/
Jadå den dokumentären ser jag då och då och den blir mer verklig för varje gång…
Citera
2025-08-10, 12:11
Medlem
Muslimfittas avatar
Flera organisationer, som exempelvis Palestinagrupperna och nätverket "Stoppa Israel", arrangerar regelbundet demonstrationer, manifestationer och andra aktiviteter. Dessa sker ofta på bestämda platser varje vecka.

Här är några exempel på hur aktiviteterna kan se ut i storstäderna:

Stockholm: Demonstrationer hålls regelbundet på platser som Odenplan eller Sergels torg, vanligtvis på lördagar.

Malmö: Pro-palestinska manifestationer och demonstrationståg sker ofta, både på lördagar och söndagar, på platser som Stortorget eller Malmö Opera.

Göteborg: Det anordnas demonstrationer och manifestationer på platser som Milleniumplatsen eller Gustav Adolfs torg, ofta på helgerna.

Vem betalar dom för att skapa kaos i våra länder? När får Europa och Sverige nog med tramset? Jag har en sådan massiv muslim-fatigue att jag blir mentalt och fysiskt utmattad, vill bara fly.
Senast redigerad av Muslimfitta 2025-08-10 kl. 12:14.
Citera
2025-08-10, 12:31
Avslutad
Judehatarna njuter i fulla drag när demonstrationerna håller på hela tiden emot Israel.
Citera
2025-08-10, 12:34
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muslimfitta
Att palestinaaktivister blir aggressiva, skrikiga och hotfulla vid minsta lilla tecken när du exempelvis är kritisk till Hamas, tyder på att just i denna konflikt så har du en extraingrediens som du inte har i andra konflikter.

Judehatet.

Det djupt rotade judehatet.

Islamism + vänsterextremism = Nazism 2.0

Det handlar inte om judehat. Det handlar om hat mot vita som spiller över på judarna, därför att de är vitare än araberna och av vänstern upplevs som vita kolonisatörer som förtrycker de stackars bruna människorna, som vita människor alltid gjort och alltid kommer att göra.

Det finns inga kurser i "kritiska judiskhetsstudier" på Södertörn, däremot i "kritiska vithetsstudier". Vänstern kritiserar aldrig judar som grupp, men inkluderar dem ofta som en del av "vitheten" och det kapitalistiska systemet, och ser sionism som vit-ish kolonialism och apartheid.

Håller med dig i övrigt, men man ska känna sin fiende och att tro att vänstern är antisemitisk i egentlig bemärkelse är helt enkelt felaktigt. De är antivita, och inkluderar i allt högre grad judarna som en del av "vitheten".
Citera
2025-08-10, 12:37
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckliglycklig
Flashback=staten Israel

På måndag stänger vi ner Flashback

Alla internet troll är loggade

Nu ska dom ut ur rummet och producera mekaniska produkter

Alla svenskar ska ta hand om tre decennier av internet troll utan slut.

Dag efter dag hela dagen runt

Ni är ju från Israel och klagomuren

Men nu ska dom ut på måndag

Flashback är inte del av rörelsen

Orsaken varför Flashback har många pro-Israel på sin sida har med att muslimerna i Sverige har inte uppfört sig väl.
Citera
2025-08-10, 13:01
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Som alla ad hominem-argument handlar hela den här trådstarten också om att flytta fokus från sakfrågan.

Det är en av de lögnaktiga taktiker som används frekvent av israelvänner i Sverige och utomlands som ett vapen att styra debatten bort från Israels krigsbrott och behandling av palestinier.

Det man främst försöker sälja in är det falska narrativet att det bara är kommunister och araber som motsätter sig Israels politik. Och att alla som motsätter sig mord, förstörelse och folkfördrivning därför skulle drivas av judehat och antisemitism.

Medan det i verkligheten är många fler och av vitt skilda politiska uppfattningar.
Citera
2025-08-10, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Jag är beredd att hålla med, konflikten är inte min.
Tråkigt att det pågår konflikter givetvis och alla hade mått bättre av en fungerande handel mellan länder istället för konflikt. Det tycks vara omöjligt i dessa delar.

Jag är trött på att höra om detta.
Jag är trött på att vi som inte på något sätt är inblandade i konflikten ska tvingas ge upp land och resurser till konfliktens parter ( någon kommer påpeka att vi säljer vapen, men vad tror ni vapen används till?).
Jag är trött på att se svenska gator och torg domineras av dessa demonstrationer (kommer verkligen den den 103:e demonstrationen i Borås få Israel att lägga ned vapnen och Hamas lämna över en oskadd gissla?).

Varför ska vi dras in i detta och varför ska allt vi ser på tv, radio mm handla om detta, ändras något av det?
Min fet; Exactly! Och fan inte vår nations heller.
Jag har inte direkt kännt att jag skulle vilja strida för den här skitpottan med mitt liv som insats, för nåt annat än mitt eget. Men det ingår väl i kontraktet, på nåt vis.
Jag har fullt upp att betala skatt för skit jag inte värnar ett dugg om, men att dessutom värna om skräp som andra ställer till med för att godtyckande politiker lider av förvuxna hjärtan, är too much!
Citera
2025-08-10, 13:25
Medlem
Muslimfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Threadkiller
Det handlar inte om judehat. Det handlar om hat mot vita som spiller över på judarna, därför att de är vitare än araberna och av vänstern upplevs som vita kolonisatörer som förtrycker de stackars bruna människorna, som vita människor alltid gjort och alltid kommer att göra.

Det finns inga kurser i "kritiska judiskhetsstudier" på Södertörn, däremot i "kritiska vithetsstudier". Vänstern kritiserar aldrig judar som grupp, men inkluderar dem ofta som en del av "vitheten" och det kapitalistiska systemet, och ser sionism som vit-ish kolonialism och apartheid.

Håller med dig i övrigt, men man ska känna sin fiende och att tro att vänstern är antisemitisk i egentlig bemärkelse är helt enkelt felaktigt. De är antivita, och inkluderar i allt högre grad judarna som en del av "vitheten".

Jag skulle i så fall hävda att vi båda har rätt. Det ena behöver inte utesluta det andra.
Citera
2025-08-10, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Som alla ad hominem-argument handlar hela den här trådstarten också om att flytta fokus från sakfrågan.

Det är en av de lögnaktiga taktiker som används frekvent av israelvänner i Sverige och utomlands som ett vapen att styra debatten bort från Israels krigsbrott och behandling av palestinier.

Det man främst försöker sälja in är det falska narrativet att det bara är kommunister och araber som motsätter sig Israels politik. Och att alla som motsätter sig mord, förstörelse och folkfördrivning därför skulle drivas av judehat och antisemitism.

Medan det i verkligheten är många fler och av vitt skilda politiska uppfattningar.
Nej utan det handlar om att ni i sak engagerar er för en konflikt som är extremt uppblåst och egentligen inte är speciellt omfattande alls. Frågan är varför ni känner er hotade när man påpekar detta? Vad exakt är farligt med att poängtera att Palestinakonflikten är väldigt liten och att engagemanget för Palestina i grunden handlar om att folk bara svalt mediernas bild rakt av utan att ifrågasätta? Och vad exakt gör att Palestina är viktigare att engagera sig i än andra krig och konflikter som är långt mycket större?
Senast redigerad av JagheterHenrik 2025-08-10 kl. 13:43.
Citera
2025-08-10, 13:46
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Orsaken varför Flashback har många pro-Israel på sin sida har med att muslimerna i Sverige har inte uppfört sig väl.

Ungefär så, ingen grupp stör så mycket som araber. Hot, stenkastning mot blåljus, förstörelse, demonstrationer, ockupation av gemensamma ytor.

Man söker kaoz.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in