2025-08-10, 00:17
Medlem
Symptms avatar
Något liknande hände en kompis och mitt ex som var ute och gick på östermalm för 10 år sedan.

Dom är ute och går och helt plötsligt 3 meter framför dom faller ett stort tungt betong block som hade dödat dom om det fallit på dom. sjukt.
Citera
2025-08-10, 00:44
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElexirPharma
Fingeravtryck är onödigt detaljerade bevis i en sådan här utredning. Räcker med att man vet vilken lägenhet som haft fönstret uppe vid olyckstillfället för att kunna skadeståndsförpliktiga lägenhetsinnehavaren.

Du utgår ifrån att det finns filmmaterial från exakt rätt sekund? Att kolla vilka fönster som öppna exempelvis 2 sekunder efteråt låter inte så rättssäkert. Det går ju väldigt fort att stänga efter man kastat ut en hantel.
Citera
2025-08-10, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Det intressanta här är vilket hus och om det är inåt- eller utåtgående fönster.

Ambulans och huvud. Jag hoppas det går bra för mannen.
Finns det lägenheter i bostadshus som har utåtgående fönster ens? Hur putsar man utsidan om fönstret är utåtgående? Då måste man ju anlita fönsterputsare som tar sig upp och putsar på utsidan? Eller har jag missat något?
Citera
2025-08-10, 03:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Jag har det, men mina fönster öppnas inåt så det är mina tår som krossas om hanteln "blåser ner". Jag har svårt att tro att denna hantel i artikeln blåst ner....Måste ju finnas fingeravtryck på den/s
Ja, det kan ju även vara planerat att ske just när denna person går nedanför, mest troligt är en olyckshändelse, men man vet ju aldrig.
Citera
2025-08-10, 07:38
Medlem
S.W.I.Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Vad pratar du om för video?

I mitt väldigt sarkastiska inlägg försökte jag skriva att hanteln fångades av "vinden" men drabbades av en autocorrect...
Citera
2025-08-10, 10:37
Avstängd
dansquelcass avatar
Den som äger hantlarna och för närvarande har ena kvar bör göra sig till känna för polisen, så att den personen kan få tillbaka den andra hanteln.
Citera
2025-08-10, 10:39
Avstängd
dansquelcass avatar
Exakta adressen?
Citera
2025-08-10, 10:50
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrFilip
Finns det lägenheter i bostadshus som har utåtgående fönster ens? Hur putsar man utsidan om fönstret är utåtgående? Då måste man ju anlita fönsterputsare som tar sig upp och putsar på utsidan? Eller har jag missat något?
Och varför skulle man ha en hantel som fönsterstopp på utåtgående fönster? Och hur?

I det här fallet så har någon haft en lättare hantel i sitt inåtgående fönster för att förhindra att fönstret blåser igen. Men hanteln väger för lätt och blir ostadig och mannen får den i huvudet.
Senast redigerad av 5549 2025-08-10 kl. 11:07.
Citera
2025-08-10, 11:38
Medlem
Borasare1980s avatar
Förvånansvärt att han överlevde hanteln i huvudet. Han måste haft en hög, tjock gubbhatt som dämpat fallet?
Citera
2025-08-10, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Borasare1980
Förvånansvärt att han överlevde hanteln i huvudet. Han måste haft en hög, tjock gubbhatt som dämpat fallet?

Fast det vet vi inte om han gjorde. Ambulansen hämtar även avlidna när de ligger på offentliga platser. Dvs man väntar inte på polititransport.
Citera
2025-08-10, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dansquelcas
Den som äger hantlarna och för närvarande har ena kvar bör göra sig till känna för polisen, så att den personen kan få tillbaka den andra hanteln.
Polisens utredning visade att hanteln sannolikt fallit från ett fönster på tredje våningen där den har använts som fönsterstopp.

Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Fast det vet vi inte om han gjorde. Ambulansen hämtar även avlidna när de ligger på offentliga platser. Dvs man väntar inte på polititransport.
Den skadade mannen fördes till sjukhus med ambulans. Han ska ha varit vaken och talbar men hans skadeläge i övrigt är oklart.
Citera
2025-08-10, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Polisens utredning visade att hanteln sannolikt fallit från ett fönster på tredje våningen där den har använts som fönsterstopp.
Den skadade mannen fördes till sjukhus med ambulans. Han ska ha varit vaken och talbar men hans skadeläge i övrigt är oklart.

Wow. Jag kan inte minnas att det igår stod mer än att mannen hämtades med ambulans. Glad att ha fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in