2025-08-07, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ungeherren
Hej igen Flashback!

Jag och mina kompisar har efter mycket om och men, hittat en plugg som säljer svamp, var inte världens enklaste i våra trakter iallafall.

Tänker klippa till frågan på en gång:

Hur mycket borde jag ta, och borde jag ta det?
181
65kg
21 år
Tagit MDMA 2 gånger, och röker väldigt mycket CB.

Mitt liv är bra just nu, bortsett från stress och liknande då jag precis blivit klar med min utbildning, och jag måste hitta jobb ganska snart, pga att jag har egen lägenhet etc.

Mitt liv har däremot inte varit en dans på rosor, min bästa vän tog livet av sig när jag var 16, min mamma är en narkoman, vilket fått mig att må väldigt dåligt i tider, samt att hon nyligen fick cancer.

Cancern är ju såklart nånting man bör må jätte dåligt över, men i mitt fall är de lite annorlunda då jag varit fosterhemsplacerad sen jag var 3, så jag träffar inte henne jätte mycket, är såklart fortfarande orolig och rädd, men kanske inte till den extenden som man hade varit över sin mamma man träffar vardagligt och älskar.

Nog om detta, bör jag ta det?
Har läst att svamp kan påminna en om saker som hänt, och att man helst inte ska göra de om man har saker i bagaget.

Men har även läst att svamp hjälper många som mår dåligt osv.

Jag mår som sagt bra idag, men jag vill ha en bra första tripp, och jag skulle vilja säga att är de någon som snear, så är det tyvärr jag, även fast jag har bra kontroll över mig själv, så kan jag inte hjälpa än att känna nervositet, och övertänka under come upen, var så under MDMA iaf.

Oavsett vad så tror jag att jag kommer testa det, men mängden kan variera starkt beroende på vad ni rekommenderar.

Set & setting är viktigt, vi ska vara mitt ute i skogen, men ändå i ett territorium man känner igen och hittar i, vi har dock ingen trippsitter, är det något som är jätte viktigt, eller mest en rekommendation.

Mycket frågor, och hade uppskattat mycket svar.

Har tagit svamp + 10 gånger och har gillat det lika mycket varje gång!
Citera
2025-08-07, 20:31
Medlem
Man kan tappa orientering, logik, tal vid doser över typ 1g vid peaken. Det är vad man vill åstadkomma, men kanske ni kommer vilse i skogen.
Citera
2025-08-07, 23:15
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Omöjligt att veta hur man reagerar på svamp! Själv åt jag förr lågdos svamp som "spritersättning". Inga som helst hallisar eller psykedeliska upplevelser, ett lågintensivt rus bara. OBS! Nu snackar vi lågdos!

MEN TS! Ta det försiktigt!!! Som sagt omöjligt att veta hur du reagerar.
Citera
2025-08-09, 16:23
Medlem
PappaTribes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jujuj
Många meningar och olika erfarenheter i detta. Jag har haft en stark tripp på bara 1g (pulveriserat) jag svimmade på golvet och trodde jag dog. Jag har ofta svimmat i mitt liv. Det är komplext, många saker som spelar in hur en tripp blir.

Jag tycker du ska börja med en microdos, 0.1-0.5g. 0.3-0.5g börjar bli mer än microdos. Vänta på metabolism ca 45 min och dubbla sedan dosen 0.2-1g. Osv. Börja gärna tidigt på dagen om du vill sova på natten, 6 timmar är man påverkad, peak efter 2 timmar.

Alternativt att du kokar upp te t ex 3g och drick sedan tills du känner att det räcker, ha tålamod med att vänta på metabolismen annat får du lära dig det av svampen! Och det kan vara en tuff läxa!

Och snälla sluta röka cannabis, det kanske hjälpt dig hittills med något men lämna det nu och gå vidare och utforska alla växter och fungi som finns. Mdma bättre😍 men inte för ofta, låt dig integrera upplevelsen. Och ta inte svamp för ofta, det påverkar sömnen, mindre tid i djupsömn.

Titta på Stamets stack: https://microdosinginstitute.com/microdosing-101/substances/lions-mane-stacking/

Stora doser kanske 1-3 ggr per år. Jag vet inte, vetenskapen vet inte heller sist jag läste om det. Men vad jag vet är att kroppen måste återhämta sig efter en dos.

Du har mycket bra punkter som är viktiga att ta med sig, speciellt om man vill prova sig fram.
Tyvärr bildar man dick tolerans nästan direkt så det är bättre att bestämma sig för en dos, allt beror också på vad man är ute efter såklart.

Värt att tillägga är att utgivet för psykedeliska substanser på gatan är väldigt liten jämfört med andra droger, vilket gör att man inte vill slösa bort en del av det man kommer över, om man inte odlar själv då, det är det bästa.
Citera
2025-08-09, 23:17
Medlem
Spud-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spud-boy
Jag hade en gång en lyckad svamp resa....

Hmmm.. Mitt tips, rörande dosering.. ÄR, att du tar en sån vanlig skruvkork från en vanlig cola flaska..

Smular sönder torkad svamp (inte till pulver, dåra, utan bara smula sönder)

Fyller sedan korken till hälften - värmer upp vatten till rätt temp, det ska inte vara för hett, kolla upp detta..

Gör te på den halv-korken med torkad svamp - DRICK.

Hmm.. Jag sitter här nu och dricker en stor (1.5L) Trocadera - och igår drack jag en cola..

Nu när jag kollar på korken så slår det mig att dom blivit mycket mindre... Hmm, kanske nästan en HEL kork vore en bra dos, vid närmare tanke.. Eller en HEL..
Citera
2025-08-10, 05:26
Medlem
Flaskpostenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jujuj
Man kan tappa orientering, logik, tal vid doser över typ 1g vid peaken. Det är vad man vill åstadkomma, men kanske ni kommer vilse i skogen.

Vänta, vad yrar du om? Du mena 10g va?

Vid 1g blir man högst lite mysig.
Citera
2025-08-10, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpostens
Vänta, vad yrar du om? Du mena 10g va?

Vid 1g blir man högst lite mysig.

Det har hänt mig.
Citera
2025-08-10, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappaTribe
Du har mycket bra punkter som är viktiga att ta med sig, speciellt om man vill prova sig fram.
Tyvärr bildar man dick tolerans nästan direkt så det är bättre att bestämma sig för en dos, allt beror också på vad man är ute efter såklart.

Värt att tillägga är att utgivet för psykedeliska substanser på gatan är väldigt liten jämfört med andra droger, vilket gör att man inte vill slösa bort en del av det man kommer över, om man inte odlar själv då, det är det bästa.

Förlåt mig, jag har faktiskt inte provat den metoden själv. Det var en vän som gjorde så och rekommenderade det. Tyckte det lät intressant. Men jag ska inte skriva saker jag inte har egen erfarenhet av.

Intressant att man bygger tolerans så fort, värt att undersöka närmare.

Odla själv är enkelt!
Citera
2025-08-11, 02:15
Medlem
PappaTribes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Jag tog 11g en gång. Snedtripp i 10 timmar.

Du fick lära dig mycket om dig själv.
Citera
2025-08-13, 22:00
Medlem
PappaTribes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ungeherren
Haha helt sjukt jag tror jag läste en tråd som antingen var av dig, eller som du skrivit på för en stund sen, minns bara ditt namn.

Tack, ska ha detta i åtanke.

Hur gick det?
Citera
2025-08-18, 18:14
Medlem
Var underbart : )

Skriver ingen tripprapport då jag inte hade en grov tripp.

Tog 3.5 gram, samt lite weed, var så jäkla gött.
Citat:
Ursprungligen postat av PappaTribe
Hur gick det?
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in