2025-08-09, 16:09
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Din halmgubbe funkar inte.
Det finns ingen ukrainare som påstått "att de vill strida i flera år för att befria den där sista stenen i Luhansk"
Ryssland har kollapsat ekonomiskt och eller militärt på långt kortare tid.
Du bluffar som vanligt.
Det är ju exakt det du säger att dom ska göra din tomte.
För ryssarna kommer inte packa ihop och dra, har du inte fattat det efter dina miljoner inlägg?
Ryssarna måste dödas och kastas ut, har du inte ens fattat det?
Citera
2025-08-09, 16:12
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Stackars massmördaren KGB-Putin och avskädeshögen ryssland

Indien dumpar psykopaten Putin och köper sin olja från andra leverantörer trots att ryssarna desperat erbjudit rabatt på ytterligare 5 dollar per fat.

Indiska statliga raffinaderier köper amerikansk, Mellanöstern och Afrikas råolja istället för rysk

Indiens största statligt ägda raffinaderier, Indian Oil Corp och Bharat Petroleum, har köpt minst 22 miljoner fat icke-rysk råolja för leverans i september och oktober efter att USA pressat Indien att sluta köpa från Ryssland.

IOC köpte 2 miljoner fat amerikansk Mars-råolja, 2 miljoner fat brasiliansk Sepia- och Sururu-råolja och 1 miljon fat libysk Sarir- och Mesla-råolja på leveransbasis i den senaste anbudsförfarandet, rapporterade Reuters med hänvisning till handelskällor.

Företaget köpte också 8 miljoner fat septemberråolja från Mellanöstern, USA, Kanada och Nigeria i anbudsförfaranden förra veckan.

Indiens näst största statligt ägda raffinaderier BPCL har gått med på att ta emot leverans av 9 miljoner fat råolja i september, uppgav en källa med kännedom om köpen.

https://www.moscowtimes.ru/2025/08/09/gosudarstvennie-npz-indii-nachali-zakupat-neft-v-ssha-afrike-i-na-blizhnem-vostoke-vmesto-rossiiskoi -a171215
Citera
2025-08-09, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Svammel struket.
Ryssarna måste dödas och kastas ut, har du inte ens fattat det?
Där tror jag du har fel.
Den ryska kleptokratledningen i Kreml kräver det. De ryska soldaterna och officerarna vill säkert hem till sina familjer och inte dö.
Jag känner vanliga ryssar som ganska pragmatiska.
Citera
2025-08-09, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Nej jag tar det med dig för du vet ju allt
Trams bortklippt
Ny halmgubbe som inte funkar.
"Ju mer man kan om något ju mer förstår man hur lite man vet om ämnet"
Tycker jag passar in på mig.
Citera
2025-08-09, 16:27
Medlem
Starmer vows ‘unwavering support’ for Ukraine after defiant Zelensky rules out giving up land to Russia
Labour foreign secretary David Lammy and US Vice President JD Vance will host meeting of national security advisers on Saturday, as Trump prepares to meet Putin next week

https://www.independent.co.uk/news/uk/politics/starmer-ukraine-zelensky-trump-russia-land-alaska-b2804804.html

Instämmer med Starmer.
En dåre till StigEngstrom?
Senast redigerad av Antistalk 2025-08-09 kl. 16:30.
Citera
2025-08-09, 16:28
Medlem
Haha fy fan. Senaste budet är att Taco boy och hans kompisar missförstått Putin. Istället för att dra sig tillbaka från två av 5 oblast är det fortfarande Ukraina som ska dra sig tillbaka. Inget nytt alltså.
Citera
2025-08-09, 16:31
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren
Zelensky uttalade sig troligen för att skicka en tydlig signal till våra ledare inför Europas kommande krismöte om det planerade ”fredsmötet” mellan Trump och Putin – där de två, på tu man hand, tycks tro att de kan diktera Ukrainas framtid.

Många befarar att Europaledarna återigen ska tappa bollen och, med mössan i hand, låta Trumpeten få som han vill, medan Ukraina och därmed EU drar det kortaste strået. Precis som vid det nyligen ingångna handelsavtalet mellan EU och USA, som blev ett svek mot Europas intressen.

Så kan det också vara.
Tydligen är det ett möte på gång med europeiska ledare.
Trump har nog inte grundat någonting, med någon.

Som jag skrev igår. Folk sprang först på onet.pl och sedan på något annat. Utan att tänka efter.

Nu blir det spännande att se hur Trump och Putin ska hantera läget.
Har Witkoff gjort bort sig?
Citera
2025-08-09, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Haha fy fan. Senaste budet är att Taco boy och hans kompisar missförstått Putin. Istället för att dra sig tillbaka från två av 5 oblast är det fortfarande Ukraina som ska dra sig tillbaka. Inget nytt alltså.
Ja fy fan. Trumps dårskap och hans Maga gäng slå nya bottenrekord.
Citera
2025-08-09, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somchai-31
Är du efterbliven?
Jag frågade om Ryssland som bildades 1991.
Ta dina AI historia och stoppa upp den.
Nah, Ryssland bildades väl på 15-1600-talet? Ett rätt nytt land med andra ord. Jämför med Ukraina som bildades på 8-900-talet
Citera
2025-08-09, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Så kan det också vara.

Som jag skrev igår. Folk sprang först på onet.pl och sedan på något annat. Utan att tänka efter.

Dessutom skickar Trump Vance till Europas möte. Troligen för att stå där och mässa som en självutnämnd frälsare om hur fullständigt genialisk Trumps så kallade ”fredsplan” är.

Vi kan bara hoppas att EU-ledarna, i samstämmighet, ger honom ett kollektivt långfinger.

https://marcusoscarsson.se/just-nu-akut-krismote-i-storbritannien/

Citat:
Ett krismöte kommer att äga rum i Storbritannien på lördagskvällen.

Flera internationella toppolitiker kommer att träffas i ett akut krismöte i Chevening, Kent på lördag kväll.

Den brittiska utrikesministern David Lammy kommer bland annat att träffa USA:s vicepresident JD Vance.

Även representanter för Ukraina och andra europeiska länder kommer att närvara vid mötet.
Senast redigerad av Chillgren 2025-08-09 kl. 17:19.
Citera
2025-08-09, 17:25
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chamdar
Nah, Ryssland bildades väl på 15-1600-talet? Ett rätt nytt land med andra ord. Jämför med Ukraina som bildades på 8-900-talet
Nu blir väl ändå diskussionen fånig.
När fick Ukraina sin självständighet?
Citera
2025-08-09, 17:31
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Så kan det också vara.

Witkoff har varit olämplig sedan första början . Jag tror att jag gnällt över honom tidigare ? En miljardär med egna affärsintressen som lajvar diplomat ( Enda meriten är att han är vän med Trump . Han satt även med i Trumps misslyckande fiasko när de skulle få igång näringslivet efter coronan )

Självfallet har witkoff gjort bort sig . Det mesta Trump och hans utsedda tar sig för har en omvänd Midas effekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in