Citat:
Ursprungligen postat av
frankkk
Ida Eriksson utklassade Elsa Brandt i JSM-sprinten. Brandt höll dock jämna steg på första varvet, men dog fullständigt sen. Sa i något av förbundets klipp från ett testlopp att hon slet så kanske bara är hon som är ur slag.
Tänglander kör senare i D19.
Hopplöst skytte i H21. Höiby med åtta bom.
Eriksson var også nesten 2 minutter foran Leonora Ishöi Rönhede i sporet, så det kan se ut som hun har tatt et betydelig steg uansett. Bare som eksempel kan en nevne at LIR bare var 30 sekunder bak bestetiden i JVM sprinten (i ungdomsklassen).
Andre som jeg vil trekke frem:
Märta Wernersson har vært bra før, men ikke "slå Emma Larsson på samme skyting" bra som jeg kan huske. De hadde nesten nøyaktig samme ski-tid så hun vant på skytetiden der hun var ett sekund fra å være raskest. De to var ca. 53 sekunder bak Tänglander i sporet.
I H20-21 var det som frankkk påpeker mye dårlig skyting, men Albin Jeleby var likevel et "nytt navn" verdt å merke seg. Nest beste tid i sporet, bare 3 sekunder bak Martin Höiby betydde at selv med 4 bom i stående så tok han bronse, og det var skytetiden som kostet ham gullet, ikke bommene.
I H18-19 vil jeg mest påpeke bredden i toppen. Jeg vil si at det her fins bortimot 10 stykker som det er gode fremtidshåp for.