2025-08-08, 17:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Nope. Kvinnlig hypergami är naturlig och medfödd. Kvinnor gifter sig uppåt socioekonomiskt oavsett samhällsmodell. De har alltid gjort det och de gör det idag, i den grad de kan. Vad patriarkatet gjorde var att strukturera samhället på ett sådant sätt att fler män befann sig socioekonomiskt ovanför gemene kvinna vilket ledde till bättre förutsättningar för parbildning, barnafödande och en stark och långsiktigt fungerande civilisation.

Du är ute på rejält djupt vatten nu. Kanske bäst att du simmar tillbaka?

I vilken samhällsmodell/i vilka samhällen sattes inte männen ekonomiskt/juridiskt/socialt över kvinnorna enligt dig?
(Från det att vi blev bofasta)
Citera
2025-08-08, 18:13
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Hahahahahahhaha klart män skall straffas för att kvinnor horar! 3 sinnessjuka nazifeminister som svamlar i vanlig ordning.
Citera
2025-08-08, 19:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Hahahahahahhaha klart män skall straffas för att kvinnor horar! 3 sinnessjuka nazifeminister som svamlar i vanlig ordning.

Vem har påstått att män ska straffas för kvinnors "horande"? Citera gärna istället för att desperat sitta och kräka ur dig en massa som vanligt.
Citera
2025-08-08, 19:15
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Vem har påstått att män ska straffas för kvinnors "horande"? Citera gärna istället för att desperat sitta och kräka ur dig en massa som vanligt.

Hört talas om sexköpslagen? Intet nytt i feminismens Nordkorea givetvis. Du är så otroligt simpel verkligen.
Citera
2025-08-08, 19:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Hört talas om sexköpslagen? Intet nytt i feminismens Nordkorea givetvis. Du är så otroligt simpel verkligen.

Jaha var det den du syftade på. Ja den har jag hört talas om.....
Vilken nutcase du är...
Citera
2025-08-08, 21:08
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Svårt att svara på då vi levt under patriarkatet i flera århundraden och fortfarande är så präglade av det. Det är ju bara de ca 50 senaste åren som vi börjat uppnå någorlunda balans och rättvisa mellan man och kvinna.

Nu är faktiskt min partner "fattig" men absolut inte ful eller ointelligent.

Du tror inte att det du finner attraktivt i en partner formades av evolutionen långt innan patriarkatet existerade?
Citera
2025-08-08, 21:19
Medlem
Citat:
I vilken samhällsmodell/i vilka samhällen sattes inte männen ekonomiskt/juridiskt/socialt över kvinnorna enligt dig?
(Från det att vi blev bofasta)

Den nuvarande.
Citera
2025-08-08, 21:38
Medlem
Citat:
Svårt att svara på då vi levt under patriarkatet i flera århundraden och fortfarande är så präglade av det. Det är ju bara de ca 50 senaste åren som vi börjat uppnå någorlunda balans och rättvisa mellan man och kvinna.

Nu är faktiskt min partner "fattig" men absolut inte ful eller ointelligent.

Jag skulle vilja påstå att det är precis tvärtom. Fram till för ca 50 år sedan hade vi en någorlunda balans och rättvisa mellan könen, medan vi de sista 50 åren har skapat en stor obalans.

Att ge gemene man högre status och auktoritet än gemene kvinna balanserar upp de medfödda värdeskillnaderna mellan könen, så att det blir jämställt, balanserat och rättvist. Men detta har vi de senaste 50 åren tagit bort. Och resultatet talar för sig självt.
Citera
2025-08-08, 21:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Du tror inte att det du finner attraktivt i en partner formades av evolutionen långt innan patriarkatet existerade?

Du menar att jag tänder på kuk och V-form? Jo det kan ha nåt med evolutionen att göra eller bara ren drift som fanns där från början.
Citera
2025-08-08, 21:43
Avslutad
Citat:
Jag skulle vilja påstå att det är precis tvärtom. Fram till för ca 50 år sedan hade vi en någorlunda balans och rättvisa mellan könen, medan vi de sista 50 åren har skapat en stor obalans.

Att ge gemene man högre status och auktoritet än gemene kvinna balanserar upp de medfödda värdeskillnaderna mellan könen, så att det blir jämställt, balanserat och rättvist. Men detta har vi de senaste 50 åren tagit bort. Och resultatet talar för sig självt.

Jag håller inte med dig. Där fanns ingen balans eller rättvisa värda namnet mellan män och kvinnor. Jag menar, hur fan kan det vara konstruktivt för ett samhälle att kvinnor och barn får svälta om något händer med mannen eller han lämnar dem?

Jag hade hatat att vara tvungen att välja en man utifrån andra premisser än att jag tänder på honom och älskar honom.
Senast redigerad av Jenny9 2025-08-08 kl. 21:51.
Citera
2025-08-08, 21:49
Avslutad
Citat:
Den nuvarande.

Du menar att patriarkatet tog form för x tusen år sedan för att "strukturera samhället på ett sådant sätt att fler män befann sig socioekonomiskt ovanför gemene kvinna vilket ledde till bättre förutsättningar för parbildning, barnafödande och en stark och långsiktigt fungerande civilisation" för att styra upp den nuvarande samhällsmodellen?

Eller du menar att vår nuvarande samhällsmodell existerade innan patriarkatet tog form för x tusen år sedan och att patriarkatet då styrde upp hela skiten, men nu har vi återgått till samhällsmodellen som existerade innan patriarkatet och därför går allt åt helvete igen?
Senast redigerad av Jenny9 2025-08-08 kl. 21:52.
Citera
2025-08-08, 23:10
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Jaha var det den du syftade på. Ja den har jag hört talas om.....
Vilken nutcase du är...

Så du vet att män konstant straffas för kvinnors horande men ändå ska du spela korkad och låtsas inte veta. Har något förändrats menar du? Nej, samma statsfeminism råder. Otroligt att du lyckas få igång datorn och sitta här varje dag, jag hoppas ju du trollar mestadels av din tid för annars är det verkligen sorgligt hur simpel du är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in