2025-08-07, 06:17
Medlem
stigenhems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galimberti
Jag tror inte Kuylenstierna är speciellt rädd för Jonas Falk. Även om det var Falk som låg bakom utpressningen så finns det andra personer som Kuylenstierna fruktar, och det är inte våld utan andra konsekvenser som oroar Joachim Kuylenstierna. Under tiden kommer Kuylenstierna köra med offerkoftan. Har vi tur kommer det ytterligare ett köpt snyftreportage i DN eller i någon annan av Bonnier Medias tidningar - glöm inte att Eva Hamilton, som nu sitter i Bonniers styrelse, satt i styrelsen för Fastator AB.

Hm intressant. Han har rediga bollar om han inte fruktar en grossist som omnämns som tongivande inom kokainhantering i spansk rikspress.

Vilka skulle du säga är de andra individerna Kuylenstierna fruktar mer än JF? Vilka typer av konsekvenser är de han fruktar mer än att potentiellt mista sitt liv?
Citera
2025-08-07, 06:24
Medlem
Roade mig med att läsa Rickard Anderssons blogg,han har ju b la skrivit en bok om kokainets väg till Sverige där mycket handlar om Playa. Men jag vet inte,jag tror mycket är skit av det han skriver. Att Falk skulle vara pank,att han beordrat mord i Portugal,där han hänvisar till Sky-meddelanden,men jag tycker då inte att det bevisar nått. Falk vet att han är avlyssnad på alla tänkbara kanaler och så korkad är han inte. Möjligt att han är skyldig till precis allt som påstås,men ska han dömas så ska det vara fair play. Inte pga poliser och åklagare som vill sätta dit honom bara för att.
Citera
2025-08-07, 09:13
Medlem
Det finns en hel del omständigheter i den här historien som inte är ute i allmänna domänen så att säga. De omständigheterna kan ha påverkat Kuylenstierna att inte samarbeta med åklagarna. Vi får hoppas de blir en tredje rättegång med Kawar, Jaran och MC.

Citat:
Ursprungligen postat av stigenhem
Hm intressant. Han har rediga bollar om han inte fruktar en grossist som omnämns som tongivande inom kokainhantering i spansk rikspressy

Vilka skulle du säga är de andra individerna Kuylenstierna fruktar mer än JF? Vilka typer av konsekvenser är de han fruktar mer än att potentiellt mista sitt liv?
Citera
2025-08-07, 09:20
Medlem
Jag tycker den verkar vara jäkligt välinformerad. Sen är det väl inte Anderson som säger att Falk skulle vara pank eller beordrat ett mord i Portugal, den informationen kommer uppenbarligen från domar och förundersökningar.

Citat:
Ursprungligen postat av Loudpipe77
Roade mig med att läsa Rickard Anderssons blogg,han har ju b la skrivit en bok om kokainets väg till Sverige där mycket handlar om Playa. Men jag vet inte,jag tror mycket är skit av det han skriver. Att Falk skulle vara pank,att han beordrat mord i Portugal,där han hänvisar till Sky-meddelanden,men jag tycker då inte att det bevisar nått. Falk vet att han är avlyssnad på alla tänkbara kanaler och så korkad är han inte. Möjligt att han är skyldig till precis allt som påstås,men ska han dömas så ska det vara fair play. Inte pga poliser och åklagare som vill sätta dit honom bara för att.
Citera
2025-08-07, 10:23
Medlem
stigenhems avatar
Citat:
Det finns en hel del omständigheter i den här historien som inte är ute i allmänna domänen så att säga. De omständigheterna kan ha påverkat Kuylenstierna att inte samarbeta med åklagarna. Vi får hoppas de blir en tredje rättegång med Kawar, Jaran och MC.

Tack för info.
Ska hålla ett öga på hur detta utvecklar sig då det låter olidligt spännande med dessa individer som Kuylenstierna fruktar mer än ”The swedish Pablo Escobar”.
Citera
2025-08-07, 17:50
Medlem
Citat:
Jag tycker den verkar vara jäkligt välinformerad. Sen är det väl inte Anderson som säger att Falk skulle vara pank eller beordrat ett mord i Portugal, den informationen kommer uppenbarligen från domar och förundersökningar.
Fast det stämmer ju inte för 5 öre.
Citera
2025-08-08, 09:12
Medlem
Det kanske inte stämmer med din bild för fem öre.

Verkligheten kommer alltid ikapp alla falska berättelser som folk har valt att tro på. Och den processen har nog bara börjat i Falks fanclub.

Citat:
Fast det stämmer ju inte för 5 öre.
Senast redigerad av Galimberti 2025-08-08 kl. 09:19.
Citera
2025-08-08, 10:19
Medlem
Jag tillhör inte vad Du kallar Falks fanclub. Jag tycker däremot oerhört illa om när polis och åklagare planterar bevis,undanhåller information mm för att sätta dit någon som de anser har för mycket pengar. Det rimmar jävligt illa med demokrati och rättssäkerhet. Om Du lyssnar på rättegången så berättar han ju om varför han inte har pengar till tandläkaren,just den dagen
Citera
2025-08-08, 13:19
Medlem
Tror du verkligen att polis och åklagare vill sätta dit Falk för att dom skulle vara avundsjuka på honom? Seriöst?

Vilka åklagare har planterat bevis och i så fall vilka bevis? Vilken information har de undanhållit?

Falks advokater, speciellt Martinsson, har varit ett geni på att skapa falska berättelser som sen har repeterats av okritiska journalister.

Citat:
Jag tillhör inte vad Du kallar Falks fanclub. Jag tycker däremot oerhört illa om när polis och åklagare planterar bevis,undanhåller information mm för att sätta dit någon som de anser har för mycket pengar. Det rimmar jävligt illa med demokrati och rättssäkerhet. Om Du lyssnar på rättegången så berättar han ju om varför han inte har pengar till tandläkaren,just den dagen
Citera
2025-08-08, 23:07
Medlem
Adrenaline976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fantomen86
Den här hade man verkligen velat ha fup på..
Ja jag med! Finns fupen uppladdad?
Citera
2025-08-09, 15:01
Medlem
Citat:

Man ska inte missförstå det falk är inte pank han lever high life i Spaninen med yacht charters och dylikt. Däremot kan han ej ha proper bank konton vilket gör det svårt ibland att komma åt cash ibland
Citera
2025-08-11, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diplomacy
Man ska inte missförstå det falk är inte pank han lever high life i Spaninen med yacht charters och dylikt. Däremot kan han ej ha proper bank konton vilket gör det svårt ibland att komma åt cash ibland
Precis. Han hade ju b la 2 klockor med värde 2.8 miljoner berättar han i förhören. Så nog har han deg alltid
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in