2025-08-08, 00:19
Medlem
Träffade en snubbe på en grillfest hos en kompis i början av sommaren. Han bor tre timmar bort och när vi ses är han rena Disney-prinsen..lagar mat, drar med mig på små roadtrips, och bär mina matkassar. Vi har sex hela tiden.Han säger att han är kär i mig.
Men så fort jag åker hem blir det tyst. Han försvinner.
Jag vet att han är dålig för mig och att jag borde dumpa honom, men jag orkar inte vara ‘psycho-tjejen’ i hans version av historien. Hur klipper man någon sån här utan att han kan spela martyr?
Citera
2025-08-08, 00:34
Medlem
triptykens avatar
Om du vet att han är pissig för dig, varför är du nervös att vara psycho-tjejen i hans version? Oberoende vad du gör, när du dumpar nån kommer den personen bli arg och ledsen. Det går inte att komma undan.

Om du vill göra det snyggt dra dom klassiska lögnerna: "Inte du, det är jag" osv. Alla hajjar vad dom betyder men alla förstår att det är ett försök att få den andra att landa snyggt i det.

Du är inte hans morsa hur som, du är hans nästa ex. Sluta tänka på hur han ska ta detta, och tänk på att du ju genuint inte vill vara ihop med honom. Du kan inte kontrollera hur han kommer prata om det, det går inte. Allt du kan göra är att hoppas att han är karl nog för att inte göra det.
Citera
2025-08-08, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Om du vet att han är pissig för dig, varför är du nervös att vara psycho-tjejen i hans version? Oberoende vad du gör, när du dumpar nån kommer den personen bli arg och ledsen. Det går inte att komma undan.

Om du vill göra det snyggt dra dom klassiska lögnerna: "Inte du, det är jag" osv. Alla hajjar vad dom betyder men alla förstår att det är ett försök att få den andra att landa snyggt i det.

Du är inte hans morsa hur som, du är hans nästa ex. Sluta tänka på hur han ska ta detta, och tänk på att du ju genuint inte vill vara ihop med honom. Du kan inte kontrollera hur han kommer prata om det, det går inte. Allt du kan göra är att hoppas att han är karl nog för att inte göra det.

Du har så jävla rätt! Behövde höra detta!
Citera
2025-08-08, 00:43
Medlem
fylltisdags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amandymoore
[...]är han rena Disney-prinsen..lagar mat, drar med mig på små roadtrips, och bär mina matkassar.

Han köper och bär ut kassarna med ingredienser till en carbonara som han sen tillagar efter era "roadtrips" till ICA. Efter det så knullar ni hela tiden? Denna snubbe är fan ett geni.
Citera
2025-08-08, 00:45
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Sms
Citera
2025-08-08, 00:48
Medlem
StudiumValors avatar
skit i vad han kan spela, det har du inte med att göra.
Varför är han dålig för dig?
Knarkar han eller har han ngn annan dålig sida?
Att han inte hör av sig?
Säg det då?
Det är väl det enklaste?
hör han inte av sig ändå så är ju det ett skäl - du vill inte ha det på det sättet och det har du all rätt i världen att känna/tycka
----------
Är du lite småkär och rädd för att bli utnyttjad?
Byt perspektiv i hjärnan: utnyttja honom istället och när du inte vill det längre säger du bara
- jag vill inte träffas mer
- varför då
- nä jag har väl inte de känslor som man skall ha.
- vad är det för fel då?
- inget fel alls, bara det att jag inte har de rätta känslorna
- vad kan jag göra bättre?
- jag vet inte, inget jag kan hitta på
Citera
2025-08-08, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fylltisdag
Han köper och bär ut kassarna med ingredienser till en carbonara som han sen tillagar efter era "roadtrips" till ICA. Efter det så knullar ni hela tiden? Denna snubbe är fan ett geni.

Han tråkar ut mig
Citera
2025-08-08, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
Att han inte hör av sig?
Säg det då?
Det är väl det enklaste?
hör han inte av sig ändå så är ju det ett skäl - du vill inte ha det på det sättet och det har du all rätt i världen att känna/tycka
----------
Byt perspektiv i hjärnan: utnyttja honom istället och när du inte vill det längre säger du bara
- varför då
- vad är det för fel då?

Många bra förslag. Använder något av dom imorgon.
Citera
2025-08-08, 01:10
Medlem
Citat:
Han tråkar ut mig
Haha, det förstår jag. Skicka ett sms och ge sedan fan i att svara när han ringer eller sms:ar.
Citera
2025-08-08, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
Att han inte hör av sig?
Säg det då?
Det är väl det enklaste?
----------
- varför då
- vad är det för fel då?

Han knarkar.
Han är extremt självupptagen.
Han är ingen riktig man.
Tack!
Citera
2025-08-08, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Sms

Huh?
Citera
2025-08-08, 01:21
Medlem
Citat:
Han är ingen riktig man.
Den biten är ganska kul. Ser det hos en hel del av mina manliga kollegor, de öppnar dörrar, tjatar om att få bära väskor, drar fram stolen, fjantar något så otroligt, och mina kvinnor till kollegor bara suckar, och snubbarna ser inte alls att det går till överdrift.

Jag som man har också varit med om liknande, nya kollegor som vill vara hjälpsamma så till den grad så att man blir tokig. Typ, jag sätter på kaffe, och då dyker någon upp och ska hjälpa mig med att fylla på kaffe i filterhållaren. Antagligen för att vara snäll, men för mig är den personen bara dum i huvudet och socialt inkompetent. Jag början bli ilsken nu när jag tänker på hur vissa beter sig.

Förstår att du inte klarar av honom.

Edit: Jag har också fått en dump via sms, med en krystad förklaring. Det får man/han bara acceptera även om det svider, du behöver inte berätta allt för honom.
Senast redigerad av Stiffinger 2025-08-08 kl. 01:29.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in