Citat:
Ursprungligen postat av
Omniscientpotent
Är det lagligt att vara så här korkad?
Du har blivit motbevisad mer än 9000 gånger bara i den här tråden.
Rätt intressant att se någon försöker inbilla sig själv att moms har något med detta och göra, momsen är vad den är oavsett.
Och tullarna är grädden på moset.
Och det är som du säger rätt fascinerande att någon blir motbevisad mest hela tiden, inte rättar till felen.
Men såklart i början med tullarna försökte de inbilla sig andra länder betalar tullarna i USA, fastän alla visste det är tullmyndigheter som tullar in varorna och kräver pengar för detta i USA.
Men såklart, de såg så jävla korkade ut då och blev utskrattade, så de fattade ingen skulle gå på den, och de själva visste ju redan det var en lögn.
Sen försökte dom säga att kostnaden för kunden aldrig skulle öka, för de inbillar sig ett företag som tex Walmart med 1% vinstmarginal helt plötsligt skulle gå -24% varorna.(Ja, den gången det var 25%, för ingen vet vad det är imon, eller om fem minuter.)
Det jag frågar mig hur de inbillade sig detta och med tanke på det är så satans tokigt att det är löjligt.
Och detta bara fortsätter om tullarna, och när jag påpeka ett fel och ett uppenbart fel, så valde användaren bara börja prata om annat istället.
Det berättar mig att hen är medveten om felen, men skriver dom ändå, en riktig gåta faktiskt varför någon ens gör så.