Citat:
Ursprungligen postat av
DrGiggles
Just sånna här påhitt, gjorde att jag köpte lägenhet där möjligheterna för bygga nytt oavsett bostadsform i princip redan är uttömda.
Redan för några år sedan anade man vartåt det började luta. Samtidigt som man sett välmående villaområde redan omringas av nybyggt med lakanstäckta fönster. Å där bråk o stök rentav skjutningar kommit. Samt inbrott och annat hamnat i närområde.
Framtiden ser komplicerad och rentav lite skrämmande ut från gräsrotsperspektiv.
Det finns väl 180 utanförskapsområden i Sverige har jag för mig, alla dessa områden är granne med andra områden. Då läcker ju bajset vidare dit till viss grad också, knarkhandel etableras osv. Detta händer överallt i hela Sverige.
Ja? Var nånstans ska man våga skaffa hus med sån politik? Helt opålitligt, ens område kan ju förstöras vilket år som helst. Och nu ska sossarna aktivt börja förstöra de mest välfungerade områden i landet. Det är ju knappast någon som kommer vilja köpa hus i fina områden i landet. Det är ju en investering med och inte bara nånstans man bor. Tänk hur mycket priset kommer gå ner i dom områdena om sossarna får igenom allt detta. Jag tror det var Djurgården eller Långedrag som skulle få tillökning med 290 tusen människor från utlandet.
Och ni vet ju vilka som kommer, det är inte Ukrainarna. Bostadspriserna kraschar totalt och områdena med dem, sen blir det bara mer o mer för snart har S tagit in så mycket väljare att de får överslag.
Man skapar helt enkelt nya ghetton för alla vita kommer fly och de enda som blir kvar är hjärnkirurger och diplomater.
Hur gör genierna sen? Ska man bygga höghus ute på landet också? Vilket jävla kaos och pajasland, man kan lika gärna gå runt med en clowndräkt på sig ute.