2025-08-08, 10:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Så vad vill SD och moderaterna göra åt bostadssegregationen? Jag verkar ha missat deras förslag, så upplys mig gärna.

Vad vill S, MP, C, V göra åt: Klankriminalitet, islamisering, skolkaos och bidragskaos?

Jo, de vill fortsätta med sin gamla politik och sätta alla nya invandrare i de dyraste områdena som uppenbarligen kommer komma till Sverige, i med att blandpolitiken bara innefattar nya människor som kommer till Sverige och inga andra.

Deras lösningen på alla problem, segregation, integrationsproblem osv. är att ta in ännu mer människor och sätta dom i nya områden helt enkelt. Samtidigt som de helt missat alla andra lösningar och kallat alla människor för rasister som sagt att de vill ha just annan politik och andra lösningar.

T.ex. Sverigedemokrater.

Nu har andra lösningar kommit med SD och den nya regeringen. Som kommer lösa de största problemen om man också kombinerar detta med noll mottagande av flyktingar, anhöriginvandring osv. under överskådlig framtid.

Men nu vill sossarna (ditt favvo parti) fortsätta att ta in människor samtidigt som man har massa andra problem att lösa.

Förstår inte ni galna människor att vi behöver lösa problemen först innan vi tar in mer människor till Sverige? Du skapar ju bara mer områden som kommer bli till utanförskapsområden och som även nu riskerar att helt förstöra våra tre största städer då stadsbilden helt kommer förändras i de centrala delarna i samtliga städer.

Socialdemokraterna ämnar att trycka in 290 tusen människor i dessa områden, som de allra allra flesta har utomeuropeiskt ursprung, som väldigt många gånger kommer till Sverige p.g.a. de lösa integrationsreglerna, tack vare Socialdemokraterna, Vänsterpartiet, Miljöpartiet och Centern.

Hur TROR du att det skulle bli bättre i Sverige om man skapar nya utanförskapsområden?

HUR kan man va så DUM?

Hur gör vi med dalande turismnäring? Hur gör vi med whiteflight? Inte från område till område, utan från Sverige? Hur gör vi när skatterna minskar dramatiskt i Sverige? Hur gör vi med vår välfärd? Hur gör vi när kriminaliteten ökar och bostadspriserna störtdyker?

Hur gör vi? Jag frågar dig. Hur gör vi med detta? Förklara för oss förhelvete och sitt inte o jamsa, utan förklara hur vi skulle kunna göra för att få det att funka.
Senast redigerad av Mupp18 2025-08-08 kl. 11:07.
Citera
2025-08-08, 11:08
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mupp18
Vad vill S, MP, C, V göra åt: Klankriminalitet, islamisering, skolkaos och bidragskaos?

Jag känner inte till nån "islamisering" eller "bidragskaos" så du får nog utveckla lite mer vad det betyder och hur det påverkar ditt liv. Men att kriminalitet och utanförskap beror på bristande integration finns det vetenskapligt stöd för och mig veterligen är det bara sossarna som har konkret politik på det området.

Nu får du svara på frågan du ignorerade: Vad vill SD och moderaterna göra åt bostadssegregationen? Jag verkar ha missat deras förslag, så upplys mig gärna.
Citera
2025-08-08, 11:12
Avslutad
Citat:
Jag känner inte till nån "islamisering" eller "bidragskaos" så du får nog utveckla lite mer vad det betyder och hur det påverkar ditt liv. Men att kriminalitet och utanförskap beror på bristande integration finns det vetenskapligt stöd för och mig veterligen är det bara sossarna som har konkret politik på det området.

Nu får du svara på frågan du ignorerade: Vad vill SD och moderaterna göra åt bostadssegregationen? Jag verkar ha missat deras förslag, så upplys mig gärna.

Nej, just det... du är ju inte ett troll eller så. Inga språkkrav, egenförsörjningskrav, inget krav på laglydighet för att erhålla medborgskap. Har det varit bra integrationsverktyg menar du?

hjälp, sök hjälp
Citera
2025-08-08, 11:14
Medlem
Citat:
Så vad vill SD och moderaterna göra åt bostadssegregationen? Jag verkar ha missat deras förslag, så upplys mig gärna.

Återvandring! Förstår att du vill ha kvar dessa lyxmigranter men det vill inte SD.
Citera
2025-08-08, 11:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Henriksen82
Återvandring! Förstår att du vill ha kvar dessa lyxmigranter men det vill inte SD.

Bra artikel om återvandring nedanför:

https://samtiden.nu/2025/08/sluta-dromma-om-atervandring/
Citera
2025-08-08, 11:17
Medlem
Citat:

Kriminalitet och utanförskap beror på att det vält in hundratusentals människor till Sverige på bara några år. Majoriteten av dessa bör återvända då de kommit till Sverige på felaktiga grunder. Du vet ju om detta, varför tramsar du?
Citera
2025-08-08, 11:21
Medlem
Citat:
Bra artikel om återvandring nedanför:

https://samtiden.nu/2025/08/sluta-dromma-om-atervandring/

Självklart går det om viljan finns. I princip samtliga ”baaarn” som kom 2015 och framåt kan nu återvända. Dock finns det islamistiska krafter i riksdagen som sätter stopp för detta. SD skulle behöva majoritet får att det skulle gå.
Citera
2025-08-08, 11:21
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:

Men det är ju ett praktfiasko. De som nappat på erbjudandet om återvandring för 350 000 kr har främst varit kvalificerad arbetskraft som vi hade behövt ha kvar.

Citat:
Bra artikel om återvandring nedanför: https://samtiden.nu/2025/08/sluta-dromma-om-atervandring/

Högerextrema trollsajter besöker jag inte.
Citera
2025-08-08, 11:24
Medlem
Citat:
Men det är ju ett praktfiasko. De som nappat på erbjudandet om återvandring för 350 000 kr har främst varit kvalificerad arbetskraft som vi hade behövt ha kvar.

Med andra ord skulle vi inte släppt in dessa från början. Varför röstar du då för ökad invandring? Det är vad du kommer att få med V och MP i maktposition. Helt sinnesjukt men lycka till!
Citera
2025-08-08, 11:24
Avstängd
Paris24s avatar
Djursholm m.fl har noll potential, det finns helt enkelt ingen mark, och fanns det mark skulle den vara ofattbart dyr och göra lägenheterna dyra. Sossarna i Hyresgästföreningen fattar dock inte pengar och kapital och därför får de absurda ideer som aldrig kan realiseras.

Lösningen till att bara vita gamla svenska tanter har hyresrätt i Stockholms innerstad löser man med marknadshyror. Då kan invandrare som har bra lön få ett kontrakt, som de nu stängs ute från eftersom det finns 1000 vita svenska tanter som stått i kö längre. Så rasblandar man hyresgästföreningens helvita klick som även dominerar styrelsen.
Citera
2025-08-08, 11:26
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Med andra ord skulle vi inte släppt in dessa från början. Varför röstar du då för ökad invandring? Det är vad du kommer att få med V och MP i maktposition. Helt sinnesjukt men lycka till!

Det gör jag inte. En socialdemokratiskt ledd regering kommer föra en restriktiv invandring. Varför hittar du på?
Citera
2025-08-08, 11:29
Avslutad
Citat:
Självklart går det om viljan finns. I princip samtliga ”baaarn” som kom 2015 och framåt kan nu återvända. Dock finns det islamistiska krafter i riksdagen som sätter stopp för detta. SD skulle behöva majoritet får att det skulle gå.

Jag tänker mer på att riva medborgaskap för alla människor som t.ex. begått brott i Sverige och utvisa dom, inte typ enstaka parkeringsböter. Det som tas upp i artikeln. Regeringen är inne tror jag på att ta bort grundlagen för att göra någon statslös, nästa beslut med utvisningar är inte långt borta.

Räcker att SD kräver det och man måste se över det från regeringens sida. Eller ännu bättre om SD sitter i regering nästa gång så kan de göra det till verklighet.

Jag tror det är en bra början allafall att få bort allt kriminellt skräp från Sverige så det blir lugnt, skönt och fridfullt igen.

Jag tror det är svårare att tvångdeportera folk som levt på bidrag för att de tillåtits. Där får verkligheten ta ut sin rätt istället när de ska försöker skaffa arbete och inte lyckas då det finns hundratals andra som inte levt på bidrag i 20 år utan hälsoskäl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in