2025-08-07, 16:51
Medlem
Det är ju en part i målet (som många S föreningar som används för att få ut budskap/"folkviljan") och detta är en noga utvald frågeformulering, men bra att man nu förstår att S menar allvar.
Citera
2025-08-07, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mupp18
Va säger ni om allt detta? Vad kommer hända med dessa områden? Kommer folk fly? Blir folk tokkonservativa som tidigare suttit på läktaren och hejat på mångkulturen och lönsamheten som kommit med den?

Min första tanke var: varför vill hyresgästföreningen detta? Skall de inte företräda sina medlemmars bästa intresse? Sen insåg jag ju att det var precis det de gjorde - de vill ju inte att massa drägg skall flytta in bland hyresgäster i nu välfungerande områden. Och de medlemmar de har i mindre välfungerande områden har nog intresse av att bli flyttade till välfungerande områden.

Men nä det kommer nog inte hända. Eller om det händer så är det någon hake som att man måste vara välintegrerad för att ha råd att flytta dit - isf kan man åtminstone visa på att man inte undantar gräddhyllan, på pappret iaf.

Citat:
Själv skulle jag fixat problemen först innan jag börjat blanda folk, jag tror ungefär hälften av dagens politiker tycker samma sak och deras väljare med dem.

...bara det att du inte har någon tidsmaskin. Väl?
Citera
2025-08-07, 16:52
Medlem
scoremaxs avatar
För att få igenom ett dylikt förslag, måste man driva igenom helt vansinniga subventioner i någon form, jag ser det inte hända.
Citera
2025-08-07, 16:52
Medlem
Skulle ju vara poetiskt och vackert samtidigt om de som röstat för detta samhälle också drabbas av det i större utsträckning?

Det gäller och sälja huset snabbt bara för att medelsvensson inte ska förlora hela värdeökningen i det enda han äger. Hade ju varit bittert men samtidigt någonstans vackert då det är just medelsvensson som röstat för sin egen undergång.
Citera
2025-08-07, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mupp18
Ja, det är sånt jävla skitland detta om det går igenom. Sverige var ju på väg tillbaka med alla ny bra SD politik. Fyfan vilket nerköp en sosse mandatperiod kommer bli när den börjar.
Det kommer bli en j-la röra om vi får ett skifte nästa år - den saken är säker.

Men i ärlighetens namn spelar det mindre roll vem som sitter vid rodret - så länge vi lyder under EU så finns inte mycket utrymme för manövrar.
Citera
2025-08-07, 16:57
Medlem
Mullrets avatar
Det blir väi kommunen som bestämmer sådant. Och nybyggen i befintligt område kräver ändrad detaljplan.

Så, nej. Mest valfläsk. Tur man bor i moderat kommun. De lär inte vilja stöta sig med väljarna.

Får sätta upp en giljotin annars.
Citera
2025-08-07, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Det kommer bli en j-la röra om vi får ett skifte nästa år - den saken är säker.

Men i ärlighetens namn spelar det mindre roll vem som sitter vid rodret - så länge vi lyder under EU så finns inte mycket utrymme för manövrar.
Precis, där har vi huvudproblemet.... därför viktigt att rösta i EUval
Citera
2025-08-07, 16:59
Medlem
BaronAfTrosas avatar
Tycker det är bra att överklassen får smaka på babbarna. Överklassen har stött M som började jobba för öppna gränser redan med Carl Bildt som sen gick helt löst under flintskallen Reinfeldt.
Citera
2025-08-07, 17:03
Avslutad
Jag brukar inte riktigt hålla med sossarna och deras politik men samma sak håller på och hända i staden här. Sossarna verkar tillsammans ha allierat sig på kommunnivå för det har skickats ut detaljplaner hit och det är från sossar, som sitter i stadsbyggnadsnämnden. Det ska byggas här nu snart men inte direkt i själva villaområdet jag bor i utan lite längre ner men det är ändå gångavstånd och många är förbannade här.

Å andra sidan kan jag tycka, folk med inkomster flyttar hit för att det ska vara lugnt och skönt men nu ska dom fan bli varse lite mångkultur och lära sig. Här spelar det heller ingen roll vem som styr för sossarna styr med moderaterna så även dom som låtit sig luras att rösta på dom asen får sin skit. Själv röstar jag inte alls för jag kan typ dra när jag vill och slänga ner allt i en ryggsäck typ.

Det är dax för den med stora villan i Djursholm att ta i hand och hälsa på somaliern, kanske anställa denne också i sitt företag på en högre befattning. Hittills har alla rika velat vara hycklare, se goda ut och stå upp får mångkulturen men samtidigt ducka den, snart går inte det längre.
Citera
2025-08-07, 17:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Detta är i princip en form av satanism. Att aktivt söka upp och förinta de områden i Sverige där svenskar trivs bäst.

Om det genomförs så förutsäger jag en flyktingström från Sverige i stil med Amerikautvandringen på 1800-talet. Kanske är det rent av det som är politikernas mål?

Ja, alltså om de skulle ha det som mål? Hade det förvånat en? De har ju skitit fullkomligt i alla gängvåldtäkter, förnedringsrån, åldringsrån, djurmisshandel och bidragsutsugarpolitik.

Jag tror också på stor flyktingström, jag menar det finns ju inte så mycket områden att flytta till sen efter några mandatperioder med gott och blandat.

Det enda som kvarstår är landsbygden. Och då menar jag landsbygden, alla slags mer fina områden nära städer kommer ju vara mål för gott och bland. Det är svårt att göra sin efterforskning på var man ska flytta för att slippa skiten.

Ändå säkra kortet blir landsbygden helt o hållet, men vill alla människor flytta dit då? Förmodligen inte, de vill ha närhet till städer och annat roligt och mer tätorter. Men då blir det ju bland?

Så var ska folk flytta? Utlandet blir givet.
Citera
2025-08-07, 17:04
Medlem
Starobrnos avatar
Prima om rika korkade knösar som röstar M får sin karma.
Citera
2025-08-07, 17:06
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronAfTrosa
Tycker det är bra att överklassen får smaka på babbarna. Överklassen har stött M som började jobba för öppna gränser redan med Carl Bildt som sen gick helt löst under flintskallen Reinfeldt.

Vem tror du får betala nybyggnation av bostäder i ett område med höga markpriser, och sedan subventionerna för att de mindre bemedlade skall kunna bo där då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in