2025-08-07, 12:03
Medlem
swedenistanis avatar
Hej!

Gör denna tråd för att se om det är enbart jag som stöter på då och då udda och skumma typer på gymmet. Han gått på mitt gym i ca 7 år och allt detta i Mellansverige.

Jag kan bidra med 3 stycken.
1. En gammal gubbe ca 75-80 år påminde lite grann om bosse ringholm i ansiktets dragen. Duschade sedan satte sig i bastun och där satt han ensam och sjung så det hördes utanför. Jag som höll på och torkade mig utanför hörde vad han sjung. Han satt där och sjöng högt säkert i 30 minuter. (han trodde väl att dörren är ljudisolerad)

2. En annan gubbe ca 80 år gammal liknade wassberg fast med skägg och flint. Han var extrem paranoid brukade komma in i duschen kolla alla håll sedan mig och sedan gick han till bastun efter varje 10 min kom han ut och gjorde exakt samma sak och detta upprepades säkert 5 gånger. Slutligen när jag hade tvätta håret och kroppen så slutade han bastun sedan glodde han mot mig sedan gick han. Mycket obehaglig och skum typ.

3. En annan gubbe som liknade en korsning av Pete Postlethwaite+ ingmar stenmark brukar stå rak mot sitt skåpet och man trodde att han håll på med sig enbart. Men skenet bedrog så fort någon kom vred han sig väldigt snabb för att glo vem där som gick förbi. Samma snubbe brukar även dansa i duschen för att se vem han runt omkring säg.

Vilka bidrag har ni?
Senast redigerad av swedenistani 2025-08-07 kl. 12:07.
Citera
2025-08-07, 12:06
Avstängd
Du verkar mest uppehålla dig vid bastun och duscharna. Var det inte gym som var rubriken?
Citera
2025-08-07, 12:07
Medlem
swedenistanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BetterStories
Du verkar mest uppehålla dig vid bastun och duscharna. Var det inte gym som var rubriken?

De ingår i gymmet. Har man berättelser om gymmet så är även de också välkomna.
Citera
2025-08-07, 12:09
Avstängd
Är det ett gym för pensionärer du är på?
Citera
2025-08-07, 12:14
Medlem
sodershjartas avatar
andra tränar på gymmet medans du står och glor i duschen. vänta bara tills någon på ditt gym skriver om dig här i tråden. sluta glo och plocka upp skivstången istället.
Citera
2025-08-07, 12:15
Medlem
swedenistanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Är det ett gym för pensionärer du är på?

Skulle inte hävda det mera en blandning och då och då kan du se gamlingar (men inte ofta).
Hur så?
Citera
2025-08-07, 12:15
Medlem
TheGretaResets avatar
Något otrevligt psykfall. På ett hotfullt sätt är väl max vad jag sett. Inte så kul på 24/7 ensam utan personal.

Friskis är bra. Mycket folk, trevliga och personal om inte alltid i kassan.
Citera
2025-08-07, 12:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av swedenistani
Skulle inte hävda det mera en blandning och då och då kan du se gamlingar (men inte ofta).
Hur så?

De du nämner i ingressen är ju äldre herrar, därför undrade jag!
Citera
2025-08-07, 12:19
Medlem
swedenistanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGretaReset
Något otrevligt psykfall. På ett hotfullt sätt är väl max vad jag sett. Inte så kul på 24/7 ensam utan personal.

Friskis är bra. Mycket folk, trevliga och personal om inte alltid i kassan.

Vad exakt gjorde denna person (han eller hon)?
Citera
2025-08-07, 12:20
Avslutad
På ett gym där jag tränade ett par år fanns en snubbe i 40-årsåldern. Såg ut som en klassisk italienare från 80-talet. Mörkt bakåtslickat hår, färgglatt linne (mintgrönt/rosa) och cykelbyxor. På underarmarna hade han nån typ av tygarmband i liknande färg. Han var där varje dag men jag såg honom aldrig träna.

Han var alltid på gott humör med ett stort leende. Med raska och hurtiga steg gick han en vända i den delen av gymmet jag var i och försvann sedan. Jag tänkte att han alltid kollade efter om en speciell maskin var ledig och stack sen till kondisrummet en våning över. Men jag märkte efter en tid att han bara bytte om till sina träningskläder, tog en sväng genom gymmet, morsade på alla och sen tillbaks till omklädningsrummet, böt om till vanliga kläder och stack. Han var där allt som allt i kanske 10-15 minuter, utan att träna alls.
Citera
2025-08-07, 12:27
Medlem
TheGretaResets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedenistani
Vad exakt gjorde denna person (han eller hon)?
Gapa och skrek och betedde sig allmänt hotfullt. Och det var en stor kille typ bodybuilder. Prata för sig själv som ett psykfall.
Citera
2025-08-07, 12:28
Medlem
swedenistanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGretaReset
Gapa och skrek och betedde sig allmänt hotfullt. Och det var en stor kille typ bodybuilder. Prata för sig själv som ett psykfall.

fyfan. men 24/7 har väl övervakningskameror över allt ?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in