Resultat: Tror du Pernilla fortsätter som allsångsledare också 2027?
Ja
38,46%
5 röster
Nej
61,54%
8 röster
2025-08-06, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alkoholfritt
Rick bruka köra ett medley, får hur det blir ikväll.
En bra musiker i övrigt och en dunder hit.

Det hade varit roligare med ett medley. Jag hade gärna hört fler låtar med honom, för tyvärr är ju "Never give you up" den enda man kommer ihåg!

Jag blev nyfiken på att lyssna in hans senaste album som kom 2023, som fått bra recensioner. Han har skrivit alla låtar själv på det, och även på tidigare skivor. Jag vet inte alls hur han låtar utöver Stock-Aitken-Waterman-perioden.
Senast redigerad av Klinoik 2025-08-06 kl. 14:20.
Citera
2025-08-06, 15:14
Medlem
Tycker att Helene Sjöholm borde ta över allsången. Hon kan sjunga och är lagom folkkär i stugorna
Citera
2025-08-06, 15:33
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Jag var emot Pernilla först när jag hörde at hon skulle ta över. Men jag kan erkänna att jag hade fel.Jag tycker att Pernilla är den bästa programledaren sedan Lasse Berghagen. Pernilla är faktiskt rolig, hennes föregångare har bara försköt vara roliga. Sedan får man tycka vad man vill om Wahlgren-klanen.
Citera
2025-08-06, 19:12
Medlem
Crapmagics avatar
Fan vad jag hatar när Pernilla markerar ordet "T-tjej"

Bär ut kärringen
Senast redigerad av Crapmagic 2025-08-06 kl. 19:21.
Citera
2025-08-06, 19:21
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klinoik
Det hade varit roligare med ett medley. Jag hade gärna hört fler låtar med honom, för tyvärr är ju "Never give you up" den enda man kommer ihåg!
Kan du inte ens komma ihåg "She wants dance with me" eller "Together Forever" ingalunda "Whenever You Need Somebody" så måste vi skriva in dig på ålderdomshem asap, lika dumt som att påstå att Pernillas enda hits skulle vara "Stop that thing"

Han har framfört ett trist medley förr i svensk-tv, det var julen 2013 eller nått som han gästade en julkonsert, det finns säkerligen på youtube

Men ett måste i ett värdigt medley vore att Rick under Allsången dansat ner till rullstols-VIP läktaren och låtit dom sjunga med i hits som
"Really got a problem" https://genius.com/Rick-astley-really-got-a-problem-lyrics
samt "I'll never let you down"
också dansat vidare till Babsan & bett han sjunga med i "Natures Gift" & "Never Knee Love"

Det blir ett medley med låtar som inget hört, vore den perfekta förolämpningen mot den dum-breda allsångspubliken
Senast redigerad av Crapmagic 2025-08-06 kl. 19:42.
Citera
2025-08-06, 20:12
Medlem
Rick Astleys fem minuter var höjdpunkten på hela säsongen. Andra artister bleknar i jämförelse. Han får de andra att framstå som riktiga klåpare. Astley är så artig... så professionell. Jag förstår att de sparade honom till sist. Han hade gärna fått köra fler av sina hits. Jag tillhör dem som föredrar Stock Aitken Waterman + Rick Astley. Hans två första album är dom som räknas. Efter det... jag tunade ut. Liksom många andra. Men som sagt-hans fem minuter på allsången var guld.
Citera
2025-08-06, 21:00
Medlem
Knotknets avatar
Jag har länge tyckt att Titiyo är Sveriges bästa sångerska. Jävlar i helvete vilken grym cover hon gör på It's All Over Now, Baby Blue. Mikael Wiehe har översatt texten.
Bästa framförande av den låten jag hört sen Van Morrison gjorde den med Them.
Senast redigerad av Knotknet 2025-08-06 kl. 21:20.
Citera
2025-08-06, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Jag har länge tyckt att Titiyo är Sveriges bästa sångerska. Jävlar i helvete vilken grym cover hon gör på It's All Over Now, Baby Blue. Mikael Wiehe har översatt texten.
Bästa framförande av den låten jag hört sen Van Morrison gjorde den med Them.
Jag kunde inte koncentrera mig på låten när hon höll i hatten så mycket. Den höll på att blåsa av. Fattar inte varför hon inte tog av sig den och slängde den åt hel...
Citera
2025-08-07, 03:01
Medlem
Crapmagics avatar
Varför såg två i EMD likadana ut?, sådant utarmar en trios styrka, kanske borde dom plockat bort den tredje bokstaven i bandnamnet & nöjd sig med EM
.Årets onödigaste comeback med tanke på att dom inte släppt en ny singel ens
Senast redigerad av Crapmagic 2025-08-07 kl. 03:19.
Citera
2025-08-07, 03:07
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Hur många gånger har vi hört "gå upp och pröva dina vingar"?

Sksnsen har gjort sitt.
Men Jöback körde ju nån mindre känd Allsång, jag har t.o.m glömt bort den!, men jag kände att den debuterade i programmet, jaja Sånt är livet med extatisk tonartshöjning under 5 minuter bara, det blir en ärlig stund för våran sämsta tid är nu
Senast redigerad av Crapmagic 2025-08-07 kl. 03:16.
Citera
2025-08-07, 03:18
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MetroGoldwynMayer
Hur kan Thomas Stenström fått en timme med Allsångscenen är din De borde haft Magnus Uggla istället eller Di Leva.
Nej Rick Astley skulle haft den
Citera
2025-08-07, 05:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Jag var emot Pernilla först när jag hörde at hon skulle ta över. Men jag kan erkänna att jag hade fel.Jag tycker att Pernilla är den bästa programledaren sedan Lasse Berghagen. Pernilla är faktiskt rolig, hennes föregångare har bara försköt vara roliga. Sedan får man tycka vad man vill om Wahlgren-klanen.
Jag instämmer i att Pernilla är den bästa programledaren sedan Lasse Berghagen. Vi som verkligen gillar henne verkar vara i minoritet och jag störs heller inte av att hon kommer in på resten av Wahlgren-klanen ibland. Det är helt ok och både Benjamin och Bianca är duktiga på det dom gör.

Citat:
Ursprungligen postat av mystic_handyman
Rick Astleys fem minuter var höjdpunkten på hela säsongen. Andra artister bleknar i jämförelse. Han får de andra att framstå som riktiga klåpare. Astley är så artig... så professionell. Jag förstår att de sparade honom till sist. Han hade gärna fått köra fler av sina hits. Jag tillhör dem som föredrar Stock Aitken Waterman + Rick Astley. Hans två första album är dom som räknas. Efter det... jag tunade ut. Liksom många andra. Men som sagt-hans fem minuter på allsången var guld.
Ja, verkligen, Rick Astley var otroligt bra och nog det bästa jag sett på Allsång-scenen. Kan inte minnas någon annan som levererat så som Rick gjorde under sina fem minuter på scenen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in