2025-08-06, 11:22
Avstängd
HeligaBrittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Han har fått olika bud men inte det han vill ha, J & J har rätten att inte visa budgivning offentligt dessutom kan mäklaren få bud trots att huset ligger ute som kommande.

Berätta mer om vad grannarna säger du svarade aldrig på det igår.

Nu får du väll ge dig? Ett bud är endast bindande när det är underskrivet med bank-Id. Han har inga bud alls på bostaden.. enbart ERBJUDANDEN isåfall om vad folk max vill betala det är lixom inte ett bud det är ett förslag på pris som uppenbarligen inte leder nånstans eftersom mäklaren ej har tryckt på om att det är ett bra bud så man kan börja lägga in budet=göra det bindande/stående och skriva ”budgivning pågår” som minimum och dra igång det hela för att göra det svettigt.
Senast redigerad av HeligaBritta 2025-08-06 kl. 11:30.
Citera
2025-08-06, 11:25
Avstängd
HeligaBrittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Kåken ligger ute som kommande på Hemnet men inget pris är angivet. Därför kan man lugnt säga att ingen budgivning pågår heller. Mäklare är Husman Hagberg, och dom fuskar inte med sånt som att mygla med en försäljning utan offentliga siffror

https://www.hemnet.se/bostad/villa-7rum-lindo-norrkopings-kommun-yrvadersgatan-11-21583480

Jäklar vilket babbe palats haha det är ganska svårt o se att det är två Mjölby bönder som har ”designat” huset det ser lixom ut som att ett tvättäkta import par från Syrien har inrett o designat det där
Citera
2025-08-06, 11:28
Avstängd
HeligaBrittas avatar
Citat:
Han har fått olika bud men inte det han vill ha, J & J har rätten att inte visa budgivning offentligt dessutom kan mäklaren få bud trots att huset ligger ute som kommande.

Berätta mer om vad grannarna säger du svarade aldrig på det igår.

Du verkar bo i hyresrätt för du har inte en blekaste aning om hur processen funkar. Ingen annan gör bort sig här, enbart du faktist.
Citera
2025-08-06, 11:29
Avslutad
Citat:
Jag ville ge dig chansen att förklara vad dom sagt och det var just det jag vet att du ljuger riktigt lögnaktigt är du 🤥 riktigt lågt att skapa såna rykten.
Han har inget otalt med sina grannar.

Så det är mina lögner som får Jocke att lägga energi på att tysta mig? Om jag ljuger kan det ju inte vara speciellt hotfullt, men om allt jag säger är sant, då är det ju jobbigt. Eller hur?
Citera
2025-08-06, 11:32
Avstängd
GreenBatterys avatar
Alla vettiga bud kommer plockas upp av mäklaren då denne har provision på köpeskillingen och då (givetvis) vill öppet visa dessa bud.

Säljaren kan givetvis ha en åsikt i frågan men det lär i så fall handla om ej verifierade bud och/eller bud som inte når upp till förväntad prisnivå.
Citera
2025-08-06, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granny-panties
Goldentie har inte gjort bort sig.

Du vet att grannarna tycker att det ska bli skönt att bli av med dramaparet då de vill ha grannar med normalt folkvett istället.

Det vore märkligt om grannarna inte skulle tycka det vore befriande att slippa Sveriges största dramaqueen jockiboi- som närmsta nabo.

Vem vill ha en granne som när som helst offentligt kan hänga ut sina grannar- a'la Rask; i media, enbart för minsta upplevda oförätt, för att hen upplevde sin barndom på ett problematiskt sätt?
Senast redigerad av Pippi64 2025-08-06 kl. 11:37.
Citera
2025-08-06, 11:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HeligaBritta
Jäklar vilket babbe palats haha det är ganska svårt o se att det är två Mjölby bönder som har ”designat” huset det ser lixom ut som att ett tvättäkta import par från Syrien har inrett o designat det där

Många följare och mycket pengar är ingen garanti för god smak
Jocke och Jonna är, och förblir, WT, sen spelar det ingen roll att Jocke älskar att kommentera "jävligt rik" och flasha med leasingbilar och dyr men taskig klädsmak
Han lägger ut aktieinnehav, men vart ser man att det är hans? Han fattade inte ens piken som Linnea serverade, och ännu mindre hans följare
Citera
2025-08-06, 11:35
Avstängd
HeligaBrittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBattery
Alla vettiga bud kommer plockas upp av mäklaren då denne har provision på köpeskillingen och då (givetvis) vill öppet visa dessa bud.

Säljaren kan givetvis ha en åsikt i frågan men det lär i så fall handla om ej verifierade bud och/eller bud som inte når upp till förväntad prisnivå.

Exakt! Hade det kommit vettiga bud som 13-14 miljoner tex som dom ljög om så hade mäklaren tryckt på om att dom ska registrera buden vilket betyder att man kan välja att göra det synligt eller ej men det kommer registreras med bank-id och stå ”budgivning pågår” och det är det bästa som kan hända att man får ett bud för då har man kommit framåt och har ett förhandlings läge som syns utåt. Det står ju ganska jävla still när man inte ens är uppe i en budgivning, det funkar inte som så att man bara sådär från tomma intet får dröm priset 😂
Citera
2025-08-06, 12:06
Medlem
Menethils avatar
Citat:
Missade din kommentar! Exakt såhär är det. Du är helt med på noterna! Oss lurar han inte minsann 😂
Det är möjligt att någon har sagt "det där huset är inte värt mer än 14 miljoner", "jag skulle högst ge 13 miljoner för det huset". Folk kan ofta uttrycka sådana saker, men att bara yttra det och att faktiskt ha någon som är beredd att betala det, är två helt olika saker.
Citera
2025-08-06, 12:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av granny-panties
Goldentie har inte gjort bort sig.

Du vet att grannarna tycker att det ska bli skönt att bli av med dramaparet då de vill ha grannar med normalt folkvett istället.

Jag anser att ljuger man så gör man bort sig så enkelt är det.
Citera
2025-08-06, 12:11
Medlem
granny-pantiess avatar
Citat:
Jag anser att ljuger man så gör man bort sig så enkelt är det.

Goldentie ljuger inte.

Om du ljuger eller enbart är dum vet jag dock inte.
Citera
2025-08-06, 12:13
Avslutad
Citat:
Du verkar bo i hyresrätt för du har inte en blekaste aning om hur processen funkar. Ingen annan gör bort sig här, enbart du faktist.

Jag bor i villa.
Om man sitter i tråden och ljuger så gör man bort sig det blir bara pinsamt förstår inte att det ska vara så svårt med sanningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in