Provträna låter sådär, nu ska riktigt bra spelare in. Vill du ha in honom?
Jag tycker truppen ser bra ut, men osäker på tränaren, mycket erfarenhet men väldigt lite erfarenhet som huvudtränare. Lite som när Jörgen Jönsson kom till Lakers, så det kan bli bra. Ser bättre ut nu, fattade aldrig hur arla kunde få tränaruppdraget, men Linköping har inte råd att byta tränare så ofta, för de lagen som vinner mycket har ofta haft samma leder i många år.
Vill egentligen ha in en stor och stark back med styrkor främst i defensiven om nu Fantenberg lägger skridskorna på hyllan. Men Bäckman för en billig peng och om det bidrar till att Vrana är nöjd så låt gå, kan ju ta en mer blygsam roll i backuppsättningen för inte alltför dyr slant.
Samtidigt som man då ger Bernhardt, Martin och Öhrqvist större roller och möjligheter att ta plats högre upp i hierarkin än vad man hade kunnat ge med en Fantenberg i laget. Sen försöka komplettera med en mer defensiv back under seriens gång.
Han har ju byggt på sig bra med erfarenhet så ska bli spännande att se vad han och tränarteamet kan åstadkomma tillsammans under säsongen, men visst känns det en aning osäkert på förhand.
Superstjärnan Vranja klar för LHC, så han är i klass med Mcdavid och Draisailt? Ni som följer NHL noga hur bra är denna Vrana ska man räkna med LHC - Brynäs i finalen nu? Var Superstjärna en överdrift i tidningsartikeln jag läste?
Superstjärnan Vranja klar för LHC, så han är i klass med Mcdavid och Draisailt? Ni som följer NHL noga hur bra är denna Vrana ska man räkna med LHC - Brynäs i finalen nu? Var Superstjärna en överdrift i tidningsartikeln jag läste?
Eftersom Vranja inte fick något nytt kontrakt med något Nhl-lag så är han nog inte i nivå med dom spelare du nämner. Känns som en bra spelare ändå, säkert dyr men LHC har nog råd.
Patrik Zackrisson till SSK! Vilken jävla blixt från klar himmel igår, den såg man inte komma. Är det PostNord som kör Tors stridsvagn i år? Men en stjärna till får man väl hoppas på i Perseidernas tid? Man är ju vidskeplig så jag blundar och önskar iallafall.
Niklas Wikegård är kanske inte lika vidskeplig som jag, för inte är det några lyckoslantar han kastar ifrån sig inte: Först Krogdahl och nu Hammarlund. Men det spelar tydligen ingen roll vad för skit han slänger. För hans del slutar det lyckligt ändå. Luleå och Skellefteå är som två blinda brunnsålar som bara suger i sig. Vafan är Norr- och Västerbotten två brunnsbottnar dit inga hockeyallsvenska sändningar når? Det där är inte två SHL-spelare.
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Tyckte det var dags för lilla Linköping att få lite plats i den här tråden, istället för allt spam från BB, bönder och brynäsare.
Vrana blir säkert klar i veckan.
Inte oväntat, om ni gör det. Linköping har alltid valt den sämsta vägen av 2 möjliga val. Tänk på att spelarna ni vill signa måste acceptera att bära det märket, samt att de ska sälja Linköping och vad de står för i många säsonger framöver.
Med Vrana har Linköping 16 seniorforwards på kontrakt så då kan lånecirkusen börja. Trist att SHL-lagen överlastar kan jag tycka, men man kan ju också tolka det som att det gamla klubbmärket med det fula lejonet fungerar som en spelarmagnet. För estetikens skull så tycker jag ändå att om det någon gång är motiverat med en linje-3 så är det imorgon när de röstar om sitt klubbmärke.
Det är lustigt att de även på Linköpings stadsvapen har misslyckats med att skapa ett heraldiskt lejon man kan ta på allvar. Jag antar att det är därifrån LHC fick idén en gång. Varför det blev ett vitt lejon är mera oklart. Jag försökte hitta en ledtråd genom att googla fram en bild på Linköping stads äldsta kända lejonavbildning, ett sigill från 1300-talet slaget i koppar, men det lejonet hade läppar som inte direkt förde tankarna till att det skulle vara ovanligt vitt. Tvärtom faktiskt. I Linköping misslyckades man med att knacka i koppar på 1300-talet likväl som att knacka i Paintbrush på 80-talet, den gemensamma nämnaren för slättens lejonkreatörer genom alla år torde vara genuppsättningen.
Varför använder man inte Göta Lejon som det finns en historisk koppling till? alltså det stående lejonet som är på Bjälboättens vapen? Det som Göteborg har i sitt stadsvapen men råkat vrida fel (inom heraldiken betyder ett lejon som är vridet heraldiskt vänster att det är på flykt). IFK Göteborg har däremot vridit det rätt på sin sköld, men de har istället gjort lejonet vänsterhänt och klippt av könet på det (som även Växjö Lakers har gjort), vad nu de åtgärderna är tänkta att symbolisera (inom heraldiken betyder en sköld med ett lejon avbildat utan sitt kön att bäraren av skölden har svikit Kronan). Själva avkönandet skulle i och för sig säkert ha fallit Bjälboättens stamfar Folke Fölbitare i smaken, men det troliga är nog att göteborgarna gjorde det i samma anda som när de stekte Frölundas indian.
Här har linköpingsborna chansen att för första gången bli först med att göra någonting rätt (dock bara i konkurrens med göteborgare och växjöbor, men ändå). Mitt förslag är att de tar BK Kentys gamla sköld, som är snyggt osymmetrisk, men färgar fälten i rött vitt och blått. Bjälboättens lejon i det översta fältet, Linköping i det mittersta och datumet längst ned. Och att de slopar engelskan, även där är Göteborg och Växjö dåliga förebilder.
Vill egentligen ha in en stor och stark back med styrkor främst i defensiven om nu Fantenberg lägger skridskorna på hyllan. Men Bäckman för en billig peng och om det bidrar till att Vrana är nöjd så låt gå, kan ju ta en mer blygsam roll i backuppsättningen för inte alltför dyr slant.
Samtidigt som man då ger Bernhardt, Martin och Öhrqvist större roller och möjligheter att ta plats högre upp i hierarkin än vad man hade kunnat ge med en Fantenberg i laget. Sen försöka komplettera med en mer defensiv back under seriens gång.
Han har ju byggt på sig bra med erfarenhet så ska bli spännande att se vad han och tränarteamet kan åstadkomma tillsammans under säsongen, men visst känns det en aning osäkert på förhand.
Stora backar vill man alltid ha, men nu handlar det mer om att ha rörliga tvåvägsbackar. Lukas Bengtsson hade varit ett namn som ni måste börja marinera, om inte redan den här säsongen, så till nästa. Det är en back alla lag behöver.
Bernhardt tror jag inte på som ledande back, där behöver ni någon bättre, alltså han ska inte vara i första backpar.
Måsta säga att jag missat Musse, något. Men han känns spontant som en av de mest intressanta tränarna tillsammans med Skellefteås och tätt följd av Lakers och Hvs. Han har alla ingredienser för att lyckas, men de vita lejonen och clubben måste våga visa tålamod om det går trögt, gör ni det kan det bli bra. Är så mycket mäktigare att ta någon ny och vinna, än att köpa in guldtränare som Frölunda eller Färjestad. Där ligger ni långt före dem.
Stora backar vill man alltid ha, men nu handlar det mer om att ha rörliga tvåvägsbackar. Lukas Bengtsson hade varit ett namn som ni måste börja marinera, om inte redan den här säsongen, så till nästa. Det är en back alla lag behöver.
Bernhardt tror jag inte på som ledande back, där behöver ni någon bättre, alltså han ska inte vara i första backpar.
Måsta säga att jag missat Musse, något. Men han känns spontant som en av de mest intressanta tränarna tillsammans med Skellefteås och tätt följd av Lakers och Hvs. Han har alla ingredienser för att lyckas, men de vita lejonen och clubben måste våga visa tålamod om det går trögt, gör ni det kan det bli bra. Är så mycket mäktigare att ta någon ny och vinna, än att köpa in guldtränare som Frölunda eller Färjestad. Där ligger ni långt före dem.
Vilka övergångssummor har Frölunda samt Färjestad betalat för sina tränare?
Haha jag såg det, jag skrev min kommentar före artikeln dock.
Larmis mask ska inte vara Lila Gul men i övrigt vara som Wallinheimos. Hjälmen har jag inga problem med att han kopierar men han får gärna stå på skridskorna och lämna filmeriet kvar i sin gamla klubb.
Behöver hjälp från er andra – hur bra (eller dåliga) var era gamla spelare egentligen?
Jag är modoit som försöker ta nya tag efter förra säsongens totalkollaps. Sitter här och stirrar på en trupp med en halv ny startfemma, och känner: det här kan gå hur som helst. Klubben har öppnat plånboken, men får vi valuta för pengarna?
Jag har försökt sätta ihop en översikt på våra nyförvärv. Skulle verkligen uppskatta input från andra fans som haft de här lirarna i sina klubbar. Har ni några erfarenheter? Varningar? Succéminnen? Misslyckade PP-försök? 😄
🔄 NYFÖRVÄRV TILL MODO (inför 25/26):
*Tyler Kelleher (forward) – Hämtad från Djurgården. Har gjort poäng i HV71 och Brynäs också. Klasspelare – eller tunn i avgörande lägen?
*Gerry Fitzgerald (forward) – Hyllad värvning. Någon som haft koll på honom tidigare? Hype eller faktiskt leverans?
*Adam Werner (målvakt) – NHL-meriterad. Borde vara toppklass på HA-nivå, men formkurvan har gått upp och ner tidigare.
*Jacob Bjerselius (center) – Från SSK. Tvåvägsspelare som känns som ett tryggt val – men hur mycket spets finns det?
*Viktor Persson (back) – Kommer från JYP i Finland. Tidigare i Brynäs. Någon som vet vad man får?
*Edvin Olofsson (målvakt) – Från Almtuna. Tänkt backup? Eller kan han utmana?
*Sverre Rönningen (forward) – Norsk ung talang. Är han redo för seniornivå i HA?
*Carl Mattsson (forward) – Junior som tränat med A-laget. Framtidsnamn, mest?
📢 Så: Vad säger ni?
Vilka kommer lyckas direkt?
Vem är en floppvarning?
Finns det någon som ni andra ville behålla men som smet till oss?
Kör hårt med ärliga åsikter 😉
Tack på förhand från en orolig, men fortfarande naivt hoppfull Modo-supporter.
Behöver hjälp från er andra – hur bra (eller dåliga) var era gamla spelare egentligen?
Jag är modoit som försöker ta nya tag efter förra säsongens totalkollaps. Sitter här och stirrar på en trupp med en halv ny startfemma, och känner: det här kan gå hur som helst. Klubben har öppnat plånboken, men får vi valuta för pengarna?
Jag har försökt sätta ihop en översikt på våra nyförvärv. Skulle verkligen uppskatta input från andra fans som haft de här lirarna i sina klubbar. Har ni några erfarenheter? Varningar? Succéminnen? Misslyckade PP-försök? 😄
🔄 NYFÖRVÄRV TILL MODO (inför 25/26):
*Tyler Kelleher (forward) – Hämtad från Djurgården. Har gjort poäng i HV71 och Brynäs också. Klasspelare – eller tunn i avgörande lägen?
*Gerry Fitzgerald (forward) – Hyllad värvning. Någon som haft koll på honom tidigare? Hype eller faktiskt leverans?
*Adam Werner (målvakt) – NHL-meriterad. Borde vara toppklass på HA-nivå, men formkurvan har gått upp och ner tidigare.
*Jacob Bjerselius (center) – Från SSK. Tvåvägsspelare som känns som ett tryggt val – men hur mycket spets finns det?
*Viktor Persson (back) – Kommer från JYP i Finland. Tidigare i Brynäs. Någon som vet vad man får?
*Edvin Olofsson (målvakt) – Från Almtuna. Tänkt backup? Eller kan han utmana?
*Sverre Rönningen (forward) – Norsk ung talang. Är han redo för seniornivå i HA?
*Carl Mattsson (forward) – Junior som tränat med A-laget. Framtidsnamn, mest?
📢 Så: Vad säger ni?
Vilka kommer lyckas direkt?
Vem är en floppvarning?
Finns det någon som ni andra ville behålla men som smet till oss?
Kör hårt med ärliga åsikter 😉
Tack på förhand från en orolig, men fortfarande naivt hoppfull Modo-supporter.
Carl Mattsson - stabil men begränsad. Tydligen utvecklats med ett större ansvar i Vasa. Knappast han som på egen hand för upp Modo i shl men kommer inte heller göra bort sig om han får centra en tredjelina
Senast redigerad av jarhois 2025-08-04 kl. 11:46.