2025-08-04, 09:46
Medlem
itworkss avatar
Galet att det fortfarande kostar >150 /gram. Grossister säljer för 1-3:-/grammet, distributörer för 20-30:-/grammet och ändå ingen shopp som börjat sälja för vettiga priser ännu.
Citera
2025-08-04, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itworks
Galet att det fortfarande kostar >150 /gram. Grossister säljer för 1-3:-/grammet, distributörer för 20-30:-/grammet och ändå ingen shopp som börjat sälja för vettiga priser ännu.

Vad är det för sorts kvantiteter som distributörer måste handla för få det för par kronor grammet?

Jag kan inte få det under 90kr/gram när jag köper ett hekto
Citera
2025-08-04, 18:08
Avslutad
Provat ett par olika thcavapes som alla hade fått mkt bra omdömen här eller på reddit.

Får bara ökad oro/ångest. Inte bara men det är det primära.

Är det vanligt att somliga reagerar så på thc?

Stark dos = Stark ångest.
Dos tillräcklig för kännbar effekt = Orolig

-

En del av alla bokstäver som florerat senaste året har jag gillat.

I dagsläget har jag slutat med alla varianter av cannabis/konstiga bokstäver
Senast redigerad av Flashbackwards 2025-08-04 kl. 18:10.
Citera
2025-08-04, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackwards
Provat ett par olika thcavapes som alla hade fått mkt bra omdömen här eller på reddit.

Får bara ökad oro/ångest. Inte bara men det är det primära.

Är det vanligt att somliga reagerar så på thc?

Stark dos = Stark ångest.
Dos tillräcklig för kännbar effekt = Orolig

-

En del av alla bokstäver som florerat senaste året har jag gillat.

I dagsläget har jag slutat med alla varianter av cannabis/konstiga bokstäver

Det är väl ingen cbd i vapes, som det är i hash/buds. Cbd hjälper ju att lindra ångest/paranoia. Så det blir ju bara thc. Slår hårdare och lättare för oro/ångest.

Jag röker inte om det inte är cbd med, eftersom det blir lättare att det slår över till ångest/oro/paranoia.

Prova riktigt hash istället, borde bli bättre!

Och ja, det är vanligt att känna som du känner
Citera
2025-08-04, 20:18
Medlem
LionFromZions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Alla säljer ju samma saker så det du beställt från st är samma som du redan provat. Kanske andra terpener men det verkar alltid vara "ice cream cake" när dom inte specifierar.

https://www.thca.space/en/products/thca-live-resin är vad alla har. Alltså https://vivimu.com/products/thca-live-resin/ från början.

Skitkonstigt att inte fler tar in ja, supermärkligt att det inte säljs i kiosker överallt.

Har testat live resin från Kushy nu och det är inte samma strain som från ST och Swizzle. Den från ST och Swizzle är indica och har söt och skogig terpenprofil medan Kushys live resin är sativa och stinker syrligt och dieselaktigt. Tycker den från kushy är absolut bästa på av alla jag testat. Marknadsförs som 85% och kan hålla med om att den är mer potent.

Här är bild på dem:
https://ibb.co/jSNPppx

Ser inte ut som på bilderna från någon av produktsidorna.

Överlag så är dessa THCA koncentrat riktigt trevliga! Koncentrat är ju mer intressant som THCA än buds och hash tycker jag eftersom utbudet på koncentrat är mycket sämre än det andra på gatan.
Citera
2025-08-05, 05:00
Medlem
Lichkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwasbanned2
Köp en tia isolat och en redig klump CBD hasch. Sedan kan du välja hur starkt du vill ha det. Lyckas du knåda in 1g isolat i 3g hasch blir det 29%. Jag blandade ut 1g med 7g hasch nyss och tycker det funkar. Men en femma på ett gram isolat brukar bli bra.

https://himood.se/products/thca-isolat-99-2-5g
https://www.blulights-cbd-apoteket.se/products/kashmir-cbd-hash

Funkar faktiskt riktigt bra! Tackar för tipset.
Citera
2025-08-05, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lichking
Funkar faktiskt riktigt bra! Tackar för tipset.

är det svårt att knåda in det i hash har testat mixa med cbdbuds vilket fungerade bra
Metod för det ska bli jämt?... antar hashet ska vara av mjuk typ.

Är sidan som säljer cbd hashet som länkades bäst för billigt cbdhash inrikes?
Citera
2025-08-05, 22:15
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Vill du inte böka till det kan du köpa en porös variant och mecka som vanligt, sen tar du isolatet och häller i. Det blir som att blanda i mjöl. Men många köper någon klibbig sort som är lätt att blanda ihop det isolatet. Problemet är ofta att det blir för kladdigt. Gå och tvätta fingrarna i såpa, kladdigt. Jag har lite olika sorter jag blandar ihop tills allt fått en bra konsistens. Sen gör jag lite olika styrkor. Något dunder när man sitter och chillar, någonting på 12% när polarna kikar förbi.

Som att slänga pärlor åt svinen i alla fall, kommer alltid tomhänta också. Har du inte en bolagspåse i handen öppnar jag knappt dörren längre. Aja, i alla fall så tycker jag den där shoppen har bästa priserna på CBD hasch. Med marginal.

Citat:
Ursprungligen postat av kindofblue
är det svårt att knåda in det i hash har testat mixa med cbdbuds vilket fungerade bra
Metod för det ska bli jämt?... antar hashet ska vara av mjuk typ.

Är sidan som säljer cbd hashet som länkades bäst för billigt cbdhash inrikes?
Citera
2025-08-05, 22:47
Medlem
Lichkings avatar
Citat:
Vill du inte böka till det kan du köpa en porös variant och mecka som vanligt, sen tar du isolatet och häller i. Det blir som att blanda i mjöl. Men många köper någon klibbig sort som är lätt att blanda ihop det isolatet. Problemet är ofta att det blir för kladdigt. Gå och tvätta fingrarna i såpa, kladdigt. Jag har lite olika sorter jag blandar ihop tills allt fått en bra konsistens. Sen gör jag lite olika styrkor. Något dunder när man sitter och chillar, någonting på 12% när polarna kikar förbi.

Som att slänga pärlor åt svinen i alla fall, kommer alltid tomhänta också. Har du inte en bolagspåse i handen öppnar jag knappt dörren längre. Aja, i alla fall så tycker jag den där shoppen har bästa priserna på CBD hasch. Med marginal.

Kör du med några terps i det? Smakar ju inte super bra om man säger så, men gör helt klart jobbet!
Citera
2025-08-05, 23:32
Avslutad
Citat:

Jag gör samma fast med blommor. Har du funnit att det är bättre att blanda flera olika hampasorter? Jag gör det oftast om någon blomma inte röker så fint eller om smaken är som baken. Kan vara trevligt att få en specific smak och effekt ibland.
Citera
2025-08-06, 00:40
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lichking
Kör du med några terps i det? Smakar ju inte super bra om man säger så, men gör helt klart jobbet!
Du har ju terps i haschet.
Citera
2025-08-06, 10:03
Medlem
Citat:

Är det krångligt att baka in det i mycket hash? Såg sidan du länkade med cbd hash. Och det var ju väldigt lukrativa priser!

Det känns ju smidigast att göra iordning iaf 25-30g hash per gång. Men är det svårt krångligt? För om jag tar 10g isolat och använder 25g hash får jag ett hash med ca 28% thca. Enkelt. Men det kanske är förjävla bökigt att få det ordentligt blandat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in