2025-07-25, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrissepisse
VIKTIG INFO!

Till alla som åker fast utan nått på sig pga att ni lämnat ett prov som är positivt på det mesta. Nu till det roliga:
Allt ni behöver säga är att ni var utanför Sveriges gränser(typ Norge, Danmark eller så länge det är utanför Sveriges och ni tog alla droger när ni var utomlands.
Dom orkar inte kolla(har ingen budget)om ni verkligen har varit i Oslo eller utomlands så fallen lägga alltid ned för mig och mina kompisar iaf. Jag har klarat mig fem gånger

Men detta gäller endast om ni inte har droger på er
Tror inte ens lite på de där. dom kanske lät dig gå för dom va snälla men det är olagligt att ha THC i kroppen oavsett vart du intagit det
Citera
2025-07-25, 19:03
Medlem
Lifestealers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TangentAttack
Tror inte ens lite på de där. dom kanske lät dig gå för dom va snälla men det är olagligt att ha THC i kroppen oavsett vart du intagit det

Det stämmer inte.

Har du rökt i ett land där det är lagligt och kan bevisa (till rätten) att du faktiskt varit där så har du inte begått något brott om du fortfarande är positiv väl hemma i Sverige. Men det måste ju vara rimligt också. Att hänvisa till en resa för ett år sen funkar givetvis inte.
Senast redigerad av Lifestealer 2025-07-25 kl. 19:15.
Citera
2025-07-27, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Så tänkte jag med för nåt år sen men sen dess har ju folk som testat positivt för cannabis och sedans skyllt på att de använt thca blivit friade. Så det behöver vi ju inte spekulera så mycket om.

Ett fall ska ju upp i hd men friad i tingsrätten. Andra som det skrivits om blev bara helt friad.

Har du några länkar till fallen du syftar på? Jag känner bara till Mia som gjorde en youtubevideo om sitt fall, hon blev friad i tingsrätt men fälld i hovrätten. Står i domen att thca-a omvandlas till thc redan vid upphettning dvs innan konsumtion och att hon då olovligen intagit THC.

Senast redigerad av wafflewo 2025-07-27 kl. 23:09.
Citera
2025-07-28, 11:30
Medlem
Är det värt att köpa isolat o blanda med thca buds?blir det starkare?
Citera
2025-07-28, 11:58
Medlem
LionFromZions avatar
Någon som kan dela lite erfarenheter av olika THCA-koncentrat från som badder, live resin, diamonds osv?

Har själv testat både live resin och badder från swizzle. Tycker båda kickar likvärdigt och faktiskt att badder var bättre i smak och konsistens. Badder hade klassisk badderkonsistens medan live resin var blond (nästan vit, inte lik bilderna) och hade tuggummiaktig konsistens.
Kicken är riktigt bra, jämförbart med vanligt thc koncentrat från DW. Smaken dock är lite off, Smakar artificiellt på något sätt..
Det verkar även som de tagit bort mängdrabatten tyvärr.

Väntar nu på 5g live resin från smoketower, blir intressant att se om det är samma produkt som swizzle kör.

Det är tråkigt att produkter i denna kategori är slutsålda nästan överallt och har vart länge.. Varför tar de inte in mer?
Citera
2025-08-02, 20:46
Medlem
Så om hon tagit thc-a edibles så skulle hon kunnat bli friad?
Citat:
Ursprungligen postat av wafflewo
Har du några länkar till fallen du syftar på? Jag känner bara till Mia som gjorde en youtubevideo om sitt fall, hon blev friad i tingsrätt men fälld i hovrätten. Står i domen att thca-a omvandlas till thc redan vid upphettning dvs innan konsumtion och att hon då olovligen intagit THC.

Citera
2025-08-02, 22:15
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LionFromZion
Någon som kan dela lite erfarenheter av olika THCA-koncentrat från som badder, live resin, diamonds osv?

Har själv testat både live resin och badder från swizzle. Tycker båda kickar likvärdigt och faktiskt att badder var bättre i smak och konsistens. Badder hade klassisk badderkonsistens medan live resin var blond (nästan vit, inte lik bilderna) och hade tuggummiaktig konsistens.
Kicken är riktigt bra, jämförbart med vanligt thc koncentrat från DW. Smaken dock är lite off, Smakar artificiellt på något sätt..
Det verkar även som de tagit bort mängdrabatten tyvärr.

Väntar nu på 5g live resin från smoketower, blir intressant att se om det är samma produkt som swizzle kör.

Det är tråkigt att produkter i denna kategori är slutsålda nästan överallt och har vart länge.. Varför tar de inte in mer?

Alla säljer ju samma saker så det du beställt från st är samma som du redan provat. Kanske andra terpener men det verkar alltid vara "ice cream cake" när dom inte specifierar.

https://www.thca.space/en/products/thca-live-resin är vad alla har. Alltså https://vivimu.com/products/thca-live-resin/ från början.

Skitkonstigt att inte fler tar in ja, supermärkligt att det inte säljs i kiosker överallt.
Citera
2025-08-03, 15:05
Medlem
LionFromZions avatar
Citat:
Alla säljer ju samma saker så det du beställt från st är samma som du redan provat. Kanske andra terpener men det verkar alltid vara "ice cream cake" när dom inte specifierar.

https://www.thca.space/en/products/thca-live-resin är vad alla har. Alltså https://vivimu.com/products/thca-live-resin/ från början.

Skitkonstigt att inte fler tar in ja, supermärkligt att det inte säljs i kiosker överallt.

Stämmer som du säger, det är exakt samma. Har även beställt live resin från kushy.se som jag väntar på. Får se om det är samma för den marknadsförs som 85% thca.

Hoppas det sätter fart lite så vi får mer utbud och variation på koncentraten!
Citera
2025-08-03, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-stand
Så om hon tagit thc-a edibles så skulle hon kunnat bli friad?

Ja, men du blir inte berusad av THCA, det omvandlas inte till THC av att bara äta det. Du måste i så fall hetta upp det så att THCA omvandlas till THC först. Då har du dels eventuellt begått ett brott genom att tillverka en drog och du har sedan konsumerat en illegal substans.
Sen beroende på vilka halter de hittar i blod/urin så kan olika förklaringar fungera, men att bruka thca i berusningssyfte tolkar jag som olagligt pga den domen från hovrätten.
Citera
2025-08-03, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lifestealer
Det stämmer inte.

Har du rökt i ett land där det är lagligt och kan bevisa (till rätten) att du faktiskt varit där så har du inte begått något brott om du fortfarande är positiv väl hemma i Sverige. Men det måste ju vara rimligt också. Att hänvisa till en resa för ett år sen funkar givetvis inte.

Det är faktiskt så att du bara behöver säga att du har varit utanför Sveriges gräns gjort ditt ringa brott där och du kan inte bli fälld för det i Sverige. Det är helt struntsamma om landet man gjorde brottet i har för lagar.

Jag har gjort detta typ fem gånger. Så länge du inte har nått på dig eller kör nått
Fordon så lägger åklagaren ned fallet så fort som dom kan.
Citera
2025-08-03, 22:42
Medlem
Citat:

Kan det vara så att det är lite av ett gangstermonopol? För jag håller med dig om att det är skumt.

Detta är Sverige och precis som med försäljningen på gatan så kan nya flitiga entreprenörer bli övertalade eller rakt av tvingade att stänga ner. Inget nytt.

Tråkigt. För marknaden är helt värdelös och vissa få tjänar fortfarande mest pengar. Vem vet. Ändå intressant. Och kul att vara konspiratorisk ibland. Det är bara det.

Doxxa och skjut mig inte snälla
Citera
2025-08-04, 06:49
Medlem
Iwasbanned2s avatar
.
Senast redigerad av Iwasbanned2 2025-08-04 kl. 07:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in