2025-08-04, 11:58
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BakedBakerman
Tror helt tvärtom. Det är han som ska vara glad att bekantskapen är över.
TS sade upp kontakten då h*n trodde denne var en nolla, nu visar det sig att han har ett ”viktigt jobb” och plötsligt har TS fått upp intresset för honom. Falska vänner är ingen betjänt av, vilket TS har visat sig vara.

TS: Det finns många anledningar till att hålla detaljer om sitt liv privata, tidigare trauman är en relativt vanlig.
Hade du verkligen velat vara vän med någon som inte visar vem denne är, och spelar pajas för att passa in? Jag gillar inte människor som inte står för vilka dom är, eller människor utan egen personlighet som imiterar andra. Det är sjukt manipulativt och falskt!

Psykopaten har ju indirekt visat vad han tycker om hela gänget. Att dom är apor.. han försökte ju bara imitera sällskapet men spelade över 🥹🤭

Kan garantera dig att när psykopaten gick hem så tänkte han massa nedlåtande tankar om varenda en. För honom är detta ett spel, en ny utmaning. Hur många kan jag lura?

Upplevde inte att TS ville vara vän med personen. Men han kanske fick respekt för snubben nu plötsligt?
Citera
2025-08-04, 12:10
Medlem
Onanikrems avatar
Han hade väl inget behov av att flasha? Det har jag heller inte. Sa upp mig och levt på avkastningen i tio år innan pensionen började falla in. Ingen vet hur mycket pengar jag har. Inte särbon, dottern eller närmaste vännerna. Behåller det gärna så också. Klär mig alltid i svart T-skirt och fritidsbyxor, för jag tycker det är bekvämt.
Citera
2025-08-04, 12:15
Medlem
Jag har större problem med de som är precis tvärtom, dvs de som inte tar plats men inte heller är blyga. Jag skulle kalla dem observatörer. Det kan vara chefer men vanliga arbetare också. De som tyst glider in eller sitter stilla men du vet de har järnkoll. Du vet inte om det du nu säger eller gör är svagheter som de sen kommer att utnyttja, eller rentav hugger kniven i dig. Vad tänker de på? Dvs talar ner dig eller utnyttjar sin kunskap om dig för att få fördelar. Ofta är de väldigt smarta men visar det inte om de inte får cred för det. Utan de observerar, gör inget förhastat för de hatar att göra bort sig själva. Den människotypen har jag absolut svårast för.
Citera
2025-08-04, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfmotherrocker
Ja, han har väl märkt att folk fjäskar och är inställsamma pga hans titel och vill undvika att umgås med utsugare.
Exakt.

Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Hade du verkligen velat vara vän med någon som inte visar vem denne är, och spelar pajas för att passa in? Jag gillar inte människor som inte står för vilka dom är, eller människor utan egen personlighet som imiterar andra. Det är sjukt manipulativt och falskt!

Psykopaten har ju indirekt visat vad han tycker om hela gänget. Att dom är apor.. han försökte ju bara imitera sällskapet men spelade över 🥹🤭

Kan garantera dig att när psykopaten gick hem så tänkte han massa nedlåtande tankar om varenda en. För honom är detta ett spel, en ny utmaning. Hur många kan jag lura?

Upplevde inte att TS ville vara vän med personen. Men han kanske fick respekt för snubben nu plötsligt?
Så att inte skryta om sin flashiga jobbtitel är att inte visa vem man är? Jag tycker helt tvärtom.

Att personen spelar pajas för att passa in är din tolkning som TS inte verkar hålla med om. Men jo visst skulle jag kunna ha överseende med någon som försöker lite för mycket och spelar över för att passa in i ett nytt sällskap, skulle tolka det som om personen var lite nervös/känner sig obekväm bland okända.

Jag skulle däremot inte vilja bli vän med någon som bara är intresserad på grund av min status, dessa vet man redan innan att de kommer vända en ryggen så fort det blåser.
Citera
2025-08-04, 12:48
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Exakt.

Så att inte skryta om sin flashiga jobbtitel är att inte visa vem man är? Jag tycker helt tvärtom.

Att personen spelar pajas för att passa in är din tolkning som TS inte verkar hålla med om. Men jo visst skulle jag kunna ha överseende med någon som försöker lite för mycket och spelar över för att passa in i ett nytt sällskap, skulle tolka det som om personen var lite nervös/känner sig obekväm bland okända.

Jag skulle däremot inte vilja bli vän med någon som bara är intresserad på grund av min status, dessa vet man redan innan att de kommer vända en ryggen så fort det blåser.
Förlåt men är man så töntig att man blir exalterad för att någon har ett bra eller coolt jobb så har man ju en hel del att jobba på med sig själv. Nu låter det som vi pratar om 14-åringar.

Nja tror det döljer sig något mer mörkt än det din teori beskriver. Någon måste ju ha frågat honom någon gång vad han jobbade med? Han har valt att ljuga. Människor som väljer att ljuga om så barnsliga grejer, ljuger nog en hel del om viktigare saker också. Jag anser att det är mytomani om man håller undan så pass mycket information om sig själv så att människor aldrig får en chans att lära känna en.
Citera
2025-08-04, 13:10
Medlem
alicia66s avatar
Psykopat. Dom har mot vad många tror stor kognitiv empati men inte emotionell. Precis som du beskriver.
Han spelade en roll som han trodde ni ville ha. Men det blev överdrivet. Allt han gjort är att tjäna på det själv.
Citera
2025-08-04, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Förlåt men är man så töntig att man blir exalterad för att någon har ett bra eller coolt jobb så har man ju en hel del att jobba på med sig själv. Nu låter det som vi pratar om 14-åringar.

Nja tror det döljer sig något mer mörkt än det din teori beskriver. Någon måste ju ha frågat honom någon gång vad han jobbade med? Han har valt att ljuga. Människor som väljer att ljuga om så barnsliga grejer, ljuger nog en hel del om viktigare saker också. Jag anser att det är mytomani om man håller undan så pass mycket information om sig själv så att människor aldrig får en chans att lära känna en.
Jag berättar i alla fall aldrig alla detaljer om mitt jobb och liv när jag träffar nya bekantskaper, spelar ned detaljer så att det låter mycket mer anspråkslöst än vad det är. Har väldigt goda skäl till detta från tidigare erfarenheter. Vill veta att jag kan lita på folk innan jag kan öppnar upp mig fullt ut.

Om detta är fallet i TS kan jag inte svara på men TS verkar ju i alla fall vara ”så töntig att h*n blir exalterad för att någon har ett bra eller coolt jobb”.

Visst kan det som du säger vara något mörkt som ligger bakom som till exempel ett trauma som får honom att sluta sig.
Citera
2025-08-04, 13:25
Medlem
Vissa människor vill hålla jobb och privat separerade. Varför måste allt handla om vad man jobbar med?

Vem fan vill prata jobb när man ska ha umgås och ha kul?
Senast redigerad av Sandolol 2025-08-04 kl. 13:34.
Citera
2025-08-04, 13:34
Medlem
Kennethkvartings avatar
Jag håller med jjujju i detta, killen har någon form av störning. Antisocial personlighetsstörning troligtvis.
Citera
2025-08-04, 13:37
Medlem
Låter som du ångrat att du dumpat killen efter att ha förstått att han är framgångsrik och rik.
När han var en nobody var han ointressant. Verkar ju ganska opportunistiskt och osympatiskt av dig...
Citera
2025-08-04, 13:39
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Jag berättar i alla fall aldrig alla detaljer om mitt jobb och liv när jag träffar nya bekantskaper, spelar ned detaljer så att det låter mycket mer anspråkslöst än vad det är. Har väldigt goda skäl till detta från tidigare erfarenheter. Vill veta att jag kan lita på folk innan jag kan öppnar upp mig fullt ut.

Om detta är fallet i TS kan jag inte svara på men TS verkar ju i alla fall vara ”så töntig att h*n blir exalterad för att någon har ett bra eller coolt jobb”.

Visst kan det som du säger vara något mörkt som ligger bakom som till exempel ett trauma som får honom att sluta sig.
Jag upplever inte att TS är exalterad över personens coola jobb. Men att han är fascinerad av att han trodde personen var korkad och det visar sig sen att vara motsatsen.
Citera
2025-08-04, 13:52
Medlem
Det är typiskt tjejer som tror att dom kan när och har bedömningsförmåga fast ni är helt efterblivna. Bara vanliga loosers skryter om sina jobb och spelar en "roll". När man är framgångsrik på riktigt och tjänar riktigt bra, så är inte det något man skryter med, tvärtom så brukar man tom spela dummare. Jag skryter inte på dejtingappar om vad jag äger, jobbar med, eller tjänar, för att jag inte vill ha en hora. När en tjej frågar vad jag jobbar med tycker jag det är jobbigt, eftersom jag inte vill ha någon hora. Men hon tror liksom att hon har bedömningen och tror hon är nåt för att hon jobbar som affärsjurist eller nåt och tjänar 55 i månaden 😂😂
Att "spela" nåt, då kan man nästan direkt veta att det är en nolla som försöker imponera. En som är trygg i sig själv försöker ha roligt eller lära känna en person genom personlighet, inte historik, jobb, och annat. Det är skillnad på arbetsliv och privatliv. Dessvärre är många tjejer för efterblivna för att förstå det, men dessa vill man ju inte ha heller så det är lika bra att det kommer fram tidigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in