Citat:
Ursprungligen postat av
CuriousMind69
Det tar rätt mycket tid och kraft att vara den dominanta i en 24/7 upplägg. Tekniskt sett kan den undergivna bara vänta på instruktioner men att den dominanta måste diktera vad som gäller och följa upp osv. Om den undergivna känner att denna inte får tillräckligt med uppmärksamhet så lär denne tröttna och söka sig borta.
(OBS, allt detta är efter ni kommit överens vad som gäller er sinsemellan. Där ni kommer överens vad som gäller på jobbet, i hemmet, hos vänner osv. Grejen med 24/7 är ju delvis att inte jobba med safewords utan att man litar på varandra och det man kommit överens om. Behövs safewords användas så är ju delvis 24/7 brutet.)
Väldigt sant.
Dejtade en kvinna för många år sedan som var undergiven och vi hade en Dom/Sub relation. Vi pratade ganska omfattande om ett 24/7 upplägg för vi gillade tanken. Framför allt hon var väldigt sugen på TPE osv men vi kom fram till att det inte hade passat in i våra liv då.
För mig var framför allt dealbreakern att jag inte är speciellt sugen på att blanda in utomstående, som inte delar vår kink, i mina intima relationer och om man ska "förhandla bort" specifika situationer där man INTE kör 24/7 så är ju hela grejen bruten redan där tycker jag.
Vi höll oss till att leka hemma och på klubbar och det funkade bra för oss. Speciellt hemma var det i praktiken 24/7, med för- och nackdelar. Det bästa imo var att det krävde disciplin från BÅDA och gjorde att vi undvek rutin och slentrian. Man var tvungen att vara på tå helt enkelt.
Då, när jag var 25 funkade det, idag, 50+ hade jag nog inte orkat med det riktigt. Jag värdesätter slappande för mycket