2025-08-04, 00:14
Medlem
Orcinus-orcas avatar
Den vita nationalisten Mark Collett från Storbritannien kom med flyget till Arlanda för att tala på Det fria Sveriges sommarfest i Töreboda. Han kom dock inte längre än så, utan gränspolisen stoppade han med förevändningen att hans åsikter utgör ett hot mot våra värderingar och utvisades sedan tillbaks till Storbritannien med ett 15-års inreseförbud som gäller hela Schengenområdet.

Det är inte första gången sådant här sker och jag vet att även nationalister från andra EU-länder stoppats vid svenska gränsen tidigare.

Är det inte lite märkligt att man stoppar just vita nationalister från att resa in till Sverige, samtidigt använder man inte samma lagar för att stoppa andra politiska aktivister med vänsteråsikter från att resa in i landet? Har aldrig sett en nyhet om att en radikal kommunist nekats inresa. Dessutom 15-års inreseförbud på det. Jag har sett att grova brottslingar tidigare endast fått 10-års inreseförbud efter att de utvisats. Här har vi en människa som belags med 15-års inreseförbud till hela Schengenområdet för att han vill se ett Europa för och av européer.

Hade fel "värderingar" – låstes in på Arlanda och utvisades
https://www.friatider.se/hade-fel-va...-och-utvisades

Mark Collett
https://en.wikipedia.org/wiki/Mark_Collett
Citera
2025-08-04, 00:20
Medlem
SkattefriZons avatar
Han verkade tro att vi har yttrandefrihet i Sverige.
Vilken pajas!!
Citera
2025-08-04, 00:21
Medlem
Bra, jag vill inte ha in nazistiska bråkstakar i Sverige!
Citera
2025-08-04, 00:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Orcinus-orca
Den vita nationalisten Mark Collett från Storbritannien kom med flyget till Arlanda för att tala på Det fria Sveriges sommarfest i Töreboda. Han kom dock inte längre än så, utan gränspolisen stoppade han med förevändningen att hans åsikter utgör ett hot mot våra värderingar och utvisades sedan tillbaks till Storbritannien med ett 15-års inreseförbud som gäller hela Schengenområdet.

Det är inte första gången sådant här sker och jag vet att även nationalister från andra EU-länder stoppats vid svenska gränsen tidigare.

Är det inte lite märkligt att man stoppar just vita nationalister från att resa in till Sverige, samtidigt använder man inte samma lagar för att stoppa andra politiska aktivister med vänsteråsikter från att resa in i landet? Har aldrig sett en nyhet om att en radikal kommunist nekats inresa. Dessutom 15-års inreseförbud på det. Jag har sett att grova brottslingar tidigare endast fått 10-års inreseförbud efter att de utvisats. Här har vi en människa som belags med 15-års inreseförbud till hela Schengenområdet för att han vill se ett Europa för och av européer.

Hade fel "värderingar" – låstes in på Arlanda och utvisades
https://www.friatider.se/hade-fel-va...-och-utvisades

Mark Collett
https://en.wikipedia.org/wiki/Mark_Collett

Yassir Arafat o hans rövargäng fick komma hit

Chrustjev också för att inte tala om de rövarregimer som fått diplomater ackrediterade här
Citera
2025-08-04, 00:31
Medlem
Custom_mades avatar
Samtidigt tar man hit diverse terrorister, kriminella och islamister.

Herregud, Sverige är KÖRT!
Citera
2025-08-04, 00:33
Medlem
EmMEw0w93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellesylt
Utan judar fanns det inga islamister i Sverige. Get a brain transplant!

Ja, jag håller med. Det är tack vare Israel som Europa blivit översvämmat av Islam
Citera
2025-08-04, 00:40
Medlem
Finns det några bevis? Enligt artikeln är det han själv som påstår detta men som vi alla vet så är nassar och folk i liphögern notoriska proffsoffer som sällan drar sig för att ljuga om lögnen kan få de att framstå som förtryckta.

15 års inreseförbud tyder på att han begått faktiska brott.
Senast redigerad av NilsKalsonQuisling 2025-08-04 kl. 00:44.
Citera
2025-08-04, 00:41
Medlem
Handlar om att politikerna är rädda för att stöta sig med Islamister. Hade han varit radikal sharia-marxist så hade han kommit in.
Citera
2025-08-04, 00:41
Medlem
Hellesylts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmMEw0w93
Ja, jag håller med. Det är tack vare Israel som Europa blivit översvämmat av Islam

Israel ligger bakom alla krig i mellanöstern. USA gör jobbet åt dem. Sen "flyr" islamisterna ändå hit till Sverige för att leva i frid och frihet. Tyvärr har många plötsligt förlorat både pass och arbetsförmåga.

Den polska juden David Schwarz ligger bakom Sveriges förvandling till ett mångkulturellt paradis som hela världen beundrar. Den amerikanska juden Barbra Lerner Spectre berättar här vad det hela handlar om:

https://www.youtube.com/watch?v=G45W...GHKiGM7w%3D%3D

Arlanda är inte ensam om att ha personal med muslimsk bakgrund. Det vet alla som reser. Blir lika galen varje gång en muslim kontrollerar mitt pass i Europa och Kanada.
Citera
2025-08-04, 01:14
Medlem
triptykens avatar
"Vi ska ha skarpare kontroller och visum-avslag! ... NEJ nej alltså inte för dom jag gillar, utan för alla andra!"
Citera
2025-08-04, 01:16
Medlem
Kan polisen själva införa inreseförbud? Borde det inte vara en domstol som fixar sådant?
Citera
2025-08-04, 01:39
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NilsKalsonQuisling
Finns det några bevis? Enligt artikeln är det han själv som påstår detta men som vi alla vet så är nassar och folk i liphögern notoriska proffsoffer som sällan drar sig för att ljuga om lögnen kan få de att framstå som förtryckta.

15 års inreseförbud tyder på att han begått faktiska brott.

Inte ens mördare och våldtäktsmän får 15 års inreseförbud. De brukar få max 10 år. Nej, det här handlar enbart om att staten inte gillade hans åsikter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in