Citat:
Ursprungligen postat av
Trolltestet
Berätta för dem att det inte skall användas som smörgåspålägg utan som ensam delikatess för finsmakare.
Lite som när man beställer köttfärs. Säger man att man skall göra råbiff så får man kött som malts på ett helt annat sätt än det gjorts om man säger att det skall vara till köttfärssås.
Det krävs ju dock att butiken har en skärmaskin som kan skära så tunt som du vill ha det. Tala om exakt hur många mikrometer tjock biten får vara och se om deras maskin har den inställningen?
Intressant och mycket bra. Min fru som jobbade i chark i sin ungdom drog sig nu till minnes att folk ofta forrmulerade det just så - det är inte till pålägg, utan separat delikatess.
Får testa vara tydlig med det. Fast jag tycker jag är det när jag ber dem skära så tunt de bara orkar.
Citat:
Ursprungligen postat av
P-o-beln
Du har inte funderat på att skriva en bok om dina charkbravader? Trådrubriken är ju en bra boktitel!
Nä, faktiskt inte. Har så många andra bra idéer till böcker. Men kanske nåt för skolan i avskräckande syfte på temat missbruk.
Citat:
Ursprungligen postat av
GoggeGogelius
Underbar replik.
Som sagts i tråden måste butiken i den manuella disken ha en skärmaskin... typ så.
EDIT; Trodde först tråden låg i "Sex" och att du satt och... "bird watching"...
Skärmaskin brukar de alla ha. Gissar att det kanske är mer handhavandet