Citat:
Ursprungligen postat av
Profeten-Allan
Arbetar idag vården, sommarjobbar. Har en lön på drygt 30 I månaden. Efter sommaren är jag nyexaminerad sjuksköterska och kommet om max 2 år börja jobba inom bemanning i Norge, vilket ger en bra månadslön. Tänker försöka hålla nere utgifterna så mycket det går, samtidigt som man såklart unnar sig saker ibland. Tänkte att när jag arbetat i Norge i 10-15 år så ska jag börja investera och förvalta det jag tjänat.
Mitt mål är att på sikt, 20 år, bli mångmiljonär. Hur gör jag? Hur förvaltar jag och investerar de pengar som kommer från yrkeslivet på ett bra sätt?
Jag vill parallellt som jag är vetsam sköterska lära mig nått och bli riktigt bra på det, i syfte att det ska stärka min ekonomi. Vad bör jag rikta in mig på?
Ta en del av lönen. 20 - 30% och kör in på börsen, storbolag. Så gjorde jag i 25 år, efter drygt 30 år som vanlig knegare pensionerade jag mig. Enda lån jag haft var ett studielån som sedan länge är betalt. Haft bostadsrätt och en massa bilar och hojar. Cashat allt. Nu har jag gård, två bilar och en hoj, allt är betalt.